Hello iedereen,
ik vroeg me af welke module jullie gebruiken / het meest geschikt vinden voor foto's e.d. te tonen?
Vroeger gebruikten we altijd Magnish Image Gallery, maar deze werkt niet meer en er is nergens een distributie ervan vindbaar...
Ik heb al geprobeerd met photogallery (van Nate Welch, http://www.natewelch.com/ ), maar als ik die module initialiseer, krijg ik stukken code en tekst in mijn adminpaneel te zien. (Moeilijk te beschrijven wat ik bedoel, maar de module lijkt niet correct te werken :s)
Daarna heb ik ook photoshare geprobeerd, maar deze geeft me telkens een blanco pagina als ik naar de uiteindelijke module probeer te raken.
Dan overgeschakeld op Mediashare, maar daar heb ik hetzelfde probleem als bij photogallery...
Ik had ook nog iets gevonden van Gallery (http://gallery.menalto.com/), maar daar lijken zo oneindig veel modules in te staan, dat ik er nog niet aan durven beginnen ben.
Dus als iemand mij uit de nood kan helpen en een goed werkende fotomodule kan aanraden...
Draai nog steeds PN 0.764
Hartelijk dank bij voorbaat
Welke module voor foto's?
-
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 17.11.10
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Op deze site gebruiken we al geruime tijd (naar alle tevredenheid) Mediashare.
Ik had gezien dat je dit ook op je site had gezet, je mist alleen nog de nederlandse vertaling. Ik hoop dat ik de komende weken de tijd vind om dat weer hier op orde te maken (sinds de verhuizing van het NOC naar CoZi is dat nog een hel van handmatige administratieve aanpassingen).
Eventueel kun je het ook rechtstreeks uit onze community-dutch trunk op CoZi halen met bijvoorbeeld TortoiseSVN, of rechtstreeks via deze link (zip-archief). Je dient dan uiteraard alleen de nld-directory (uit het archief) in de modules/mediashare/pnlang directory op je server te zetten.
Bedankt, de vertaling stelt me al in staat om het adminmenu te lezen...
Nu nog het spel in gang krijgen. Ik krijg steeds de error dat mijn media upload dir niet beschrijfbaar is, terwijl deze op chmod 0777 staat... -
Heb het vermoeden dat misschien het pad naar je Mediashare bestanden niet goed staat ingesteld. Let op dat de directory voor het uploaden van Files alleen maar 'mediashare' mag zijn, en verplicht in de root van je postnuke-directory moet staan. Hier is dat dus http://zikula.nl/mediashare
Ben het met je eens dat dat niet echt flexibel is, maar zo werkt het nu eenmaal...
Tweede tip: de-activeer en verwijder de module in je postnuke Settings module, hergenereer de modulelijst, en initialiseer / activeer de module nogmaals. Dan staan in principe alle default instellingen ook weer goed, en ben je de _DEFINES woordjes kwijt.
Teb,
Hartelijk dank, ik was domweg vergeten om een nieuwe map in de root aan te maken. Ik dacht dat ik dezelfde map moest nemen als die van de module...
Tijd om uit te testen nu. Hoe laden jullie foto's / media op? Want via browser upload foto per foto uploaden gaat me ettelijke jaren kosten... De zipupload blijkt niet te werken, ik kom daar steeds op een blank page uit (ik heb de limieten nochtans hoog genoeg gezet...) -
-
- Laatst gezien: 02.04.12
Op termijn wil ik SmugView ook geschikt maken voor Flickr (die hebben gratis accounts) in tegenstelling tot SmugMug die een klein instap bedrag vragen. Ennuh de SmugView module is nog niet echt af, maar werkt wel.
Voorbeeld onder pn764 hier op mijn atletiek site.
Hier zijn wel wat dingen hardcoded qua taal enzo. Voor Zikula heb ik natuulrijk alles netjes in taal definities gestopt. Mocht je interesse hebben moet je het maar laten weten, kan ik wat opsturen.
- Laatst gezien: 02.07.11
Toevallig heb ik zelf ook Mediashare geinstalleerd dit weekend.
Ben bezig hem tesamen met PagEd versie 110 te gaan draaien.
In eerste instantie werkte de zip functie bij mij ook niet (op locale omgeving). Later heb ik het wel aan de praat gekregen op productie. Ik geloof dat het een kwestie van de juiste taalinstellingen te maken had.
Dat je een blanco scherm krijgt, kan dit zijn doordat je PHP foutmeldingen niet weergegeven worden? Misschien moet je zorgen dat je PHP error meldingen wel weer worden gegeven. Mogelijk dat je dan een foutmelding krijgt betreffende de zip functie van mediashare.
Bedankt voor jullie reacties,
Door mijn overvloed aan werk van de universiteit e.a. heb ik niet al te veel tijd meer aan onze site kunnen spenderen. Ik vind het wel spijtig dat ik nog altijd geen geschikte module lijk te vinden waar ik mee overweg kan...
Ik zou dus veel foto's in een keer moeten kunnen uploaden en deze in een galerij steken. Of ze dan in een flashviewer of foto per foto weergegeven worden, maakt op zich niet al te veel uit. Liefst zou ik ze wel op de server zelf plaatsen, dat was ook een van de redenen waarom we van host veranderd zijn. Daarom ben ik niet meteen geneigd om die Smugmugviewer te gebruiken, alhoewel het er wel heel mooi uitziet.
Ik heb nog enkele modules staan die ik nog eens grondig testen moet. Vooral het 'batch adden' heb ik nog niet onder de knie, misschien dat dit een deel van mijn oplossing zou kunnen zijn...
Is er eigenlijk geen "standaard" galerij module (lees: een module die door de meerderheid gebruikt wordt) voor PN?
Anyway, wederom bedankt voor het advies en de hulp. -
- Rang: Support Team
Mja, ik heb zelf vroeger met tevredenheid gewerkt met Coppermine. Goede batch mogelijkheden ook. :Y
Er was wel een "wrapper" welke Coppermine in Postnuke kon tonen (pnCPG). Echter dit is dan geen module van Postnuke / zikula. Ik ben momenteel bezig met PagEd / Mediashare, omdat ik met Paged foto's uit het album kan halen en deze in mijn newsposts kan plaatsen. Iets waar ik grote prioriteit aan geef momenteel.
Wat betreft pnCPG, ik weet niet in hoeverre deze "wrapper" werkt met zikula.
Maar heb je nog antwoord op mijn suggesties met betrekking tot de zip functie van MediaShare??
Sorry ursel, ging dat net bekijken maar moest dan door om te eten.
Blijkbaar stonden mijn PHP errors uit, alhoewel ik dacht ze ingeschakeld te hebben.
Anyway, via Mediashare nog eens een zip upload geprobeerd en ik krijg weer een blanco pagina... -
Voor een module binnen de site zelf is Gallery2 (gallery.menalto.com) een goed alternatief. Dat heb ik altijd gebruikt voor ik op SmugMug overgestapt ben (vanwege diskruimte). Er is mGallery2 een integratie moduel van Gallery in Zikula (code in http://code.zik...rg/mgallery2), maar ik weet niet zeker wat de status is in Zikula (heb al een vraag gebumped in community.zikula.org). In pn werkte het prima, ik had zelfs een knop binnen scribite gemaakt om een foto te plakken middels de tinymce g2plugin.
Op het Gallery2 forum staat ook al een vraag, maar met weinig repons.
Ik denk dat dat een beetje voor elke "wrapper" geldt voor externe applicatie in zikula.. :(
Even een bump...
Ik heb vandaag de nieuwe core erop gezwierd en heb daarna even geprobeerd om foto's te uploaden via Mediashare.
Opeens kreeg ik langs alle kanten php memory errors (die ik voorheen niet had).
Dan ben ik maar opnieuw overgeschakeld op mijn backup. Helaas kreeg ik nog steeds dezelfde errors.
Vreemd genoeg kon ik wel veel grotere bestanden dan mijn foto's uploaden. Ik kreeg telkens errors bij foto's van onder de 500 KB, terwijl ik bij Downloads een volledige pdf van 5 mb zetten kon...
Ik heb dan wat zitten prutsen en heb de taal van mijn site veranderd naar Engels (voornamelijk om sommige niet vertaalde modules te kunnen 'lezen'). Wonderwel lukt het uploaden via Mediashare dan opeens wel. Geen enkele memory limit te bespeuren, zelfs niet wanneer ik mijn 10 foto's tegelijkertijd upload.
Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Het zou immers aangenaam zijn om de site terug in het Nederlands te kunnen zetten...
Voor alle duidelijkheid:
Zikula 1.2.2
Vroeger werkte Mediashare zonder problemen, ook in het Nederlands.
Update naar 1.2.3. bleek problemen te geven
Herinstellen van de backup gaf dezelfde problemen.
Site terug op Engels zetten loste de problemen op. -
mmhh, ik heb niet zoveel ervaring met Mediashare, maar mischien is de nederlandse vertaalfile niet goed of niet goed overgekomen op de server?
Als je de engelse vertaalfile (dus de po en mo Files) - met een goede backup natuurlijk - kopieert naar de nederlandse folder als test in MediaShare, werkt het dan wel?
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren