HTML weergaves  Naar boven

• Hallo,

Ik ben nieuw met Nuke en probeer wegwijs te worden met alle modules die te downloaden zijn.

Zo heb ik om te testen eerst eens een admin message geplaatste. Via de visual mode deze gecentreed, vet gemaakt etc. (via HTML lukte het al helemaal niet) maar wat ik ook probeer, in de visual mode ziet het er allemaal goed uit maar op de start pagina krijg ik HTML code te zien zoals:

<font face="Arial"> en de tekst blijft links staan.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Alvast bedankt

MVG

Dennis</font>

• In de 'administration'-menu heb je de keuze 'settings' ofwel 'instellingen'. Onderin staat het onderdeel 'HTML opties'.

Hier heb je bij 'HTML opmaak toegestaan in berichten' de mogelijkheid om de standaard html-codes te kunnen aan- of uitzetten. De keuzes zijn: Niet toegestaan/Toegestaan/Toegestaan met parameters.

Indien je 'toestaan met parameters' invult, kun je bijvoorbeeld
    Code
    <P align=center>
    gebruiken...

Dus aanzetten welke van toepassing zijn (niet alles standaard aanzetten, dat kan een hoop problemen opleveren)!
  • Ik wil nu niet gelijk rot doen, maar eigenlijk horen die attributen in CSS :)

BTW BC wat bedoel je met CSS. Bedoel je daarmee dat je die attributen mooet aanmaken in de classes? Ik ben nieuw met PHP (HTML, ASP, javascript, VBScript lukt allemaal wel) en probeer door de bomen van postnuke het bos te zien.
  • ASP? VBScript? yikes. bah! Google maar eens op HTML/CSS. Je zal zeker een massa vinden. In principe heeft dat niks met PHP of een andere scriptin' taal te maken. Met CSS kan je in theorie (maar in de praktijk ook(bijna)) de layout volledig scheiden van de content. Heeft ook niks direct met Postnuke te maken.
    Iedere webmaster moet (volgens mij) toch wel minstens HTML en CSS onder de knie hebben alvorens met PHP te beginnen.
    Als je later themes wil maken voor Postnuke, zal je zeker CSS nodig hebben.

Ik ben nu bezig met het maken van ee nieuwe theme voor mijn site. Deze theme is dan ook volledig XHTML-1.0/CSS compliant. Niks zo goed als de "standaard" volgen en , believe me, M$ is NIET de standaard.

Oke ik geef toe dat M$ nou ook niet alles is, maar ja als een groot deel die keuze wel maakt, waaronder ikzelf dan zul je dat ook moeten respecteren.

• Tuurlijk respecteer ik dat. Ik wou alleen maar vertellen dat je ook rekening moet houden met andere browsers dan IE. De beste manier om dat te doen is zorgen dat je code geschreven is volgens de regels van het spel. Deze regels zijn gedefinieerd op http://w3.org .
    ff ter verduidelijking, dit is niet zomaar een site, dit is de website van de instantie die de "taal" HTML en CSS dicteert! Als ik dus zei dat M$ niet de standaard is, dan was dat in dit geval weldegelijk waar (de andere gevallen laten we nu ff achterwege anders wordt deze thread te lang). Maw ook M$ heeft zich aan deze regels te houden (wat ze eigenlijk niet volledig doen, maar kom, toch bijna). Wij, linux mensen, hebben ons ook te houden aan deze regels. Beschouw het als inter(net)ationale wetten. (Spijtig genoeg is er echter geen rechtbank.)
    Nu, wat levert dit allemaal op? Wel, dat je site in alle browsers (van niveau, dus IE, Mozilla, Firefox, Opera, Konqueror,...) correct getoond wordt. Zoals jij het bedoelde dat het getoond wordt. Hou je gewoon aan deze regels en je hoeft niet meer in te zitten over andere browsers (alhoewel ik het toch altijd ff test). Hou je aan de regels en er loopt niks fout.

Maw ik was op het einde van mijn betoog vergeten de woorden "in dit geval" te zetten (waarmee ik stiekem NIET wil gezegd hebben dat ik dat in de andere gevallen wel vind :P)

(Als je wil weten of je site in orde is: http://validator.w3.org )

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language