HTML weergaves  Naar boven

• Hallo,

Ik ben nieuw met Nuke en probeer wegwijs te worden met alle modules die te downloaden zijn.

Zo heb ik om te testen eerst eens een admin message geplaatste. Via de visual mode deze gecentreed, vet gemaakt etc. (via HTML lukte het al helemaal niet) maar wat ik ook probeer, in de visual mode ziet het er allemaal goed uit maar op de start pagina krijg ik HTML code te zien zoals:

<font face="Arial"> en de tekst blijft links staan.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

Alvast bedankt

MVG

Dennis</font>

• In de 'administration'-menu heb je de keuze 'settings' ofwel 'instellingen'. Onderin staat het onderdeel 'HTML opties'.

Hier heb je bij 'HTML opmaak toegestaan in berichten' de mogelijkheid om de standaard html-codes te kunnen aan- of uitzetten. De keuzes zijn: Niet toegestaan/Toegestaan/Toegestaan met parameters.

Indien je 'toestaan met parameters' invult, kun je bijvoorbeeld
    Code
    <P align=center>
    gebruiken...

Dus aanzetten welke van toepassing zijn (niet alles standaard aanzetten, dat kan een hoop problemen opleveren)!
  • Ik wil nu niet gelijk rot doen, maar eigenlijk horen die attributen in CSS :)

BTW BC wat bedoel je met CSS. Bedoel je daarmee dat je die attributen mooet aanmaken in de classes? Ik ben nieuw met PHP (HTML, ASP, javascript, VBScript lukt allemaal wel) en probeer door de bomen van postnuke het bos te zien.
  • ASP? VBScript? yikes. bah! Google maar eens op HTML/CSS. Je zal zeker een massa vinden. In principe heeft dat niks met PHP of een andere scriptin' taal te maken. Met CSS kan je in theorie (maar in de praktijk ook(bijna)) de layout volledig scheiden van de content. Heeft ook niks direct met Postnuke te maken.
    Iedere webmaster moet (volgens mij) toch wel minstens HTML en CSS onder de knie hebben alvorens met PHP te beginnen.
    Als je later themes wil maken voor Postnuke, zal je zeker CSS nodig hebben.