Als ik in mijn administratie naar modules ga, en dan verschillende modules wil initialiseren of wil activeren, doet ie dat niet. Ik heb dit nodig voor postGuestbook en phpbb2 en nog meerdere. Heb ik ergens rechten vergeten aan te passen, of heeft het een andere oorzaak? Het is niet zo dat het alleen bij bepaalde modules is, maar bij alles. AUB help!!
Alvast bedankt.
Greetz,
Marnick
Kan niet initialiseren
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 20.11.02
-
Ik kan trouwens ook niet deactiveren, misschien dat er iets fout zit in de database? -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 06.01.09
Welke postnuke versie gebruik je?
Welke phpbb2 mod gebruik je (welke versie) -
Ik probeer op dit moment versie 0.71 goed te installeren, aangezien 0.721 op dat moment het niet naar behoren deed, maar dit kan ik eventueel nog upgraden later. De versie van phpbb2 is volgens mij de nieuwste, de F release, dat zegt denk ik wel genoeg. Maar welke versie phpbb2 ik heb is toch niet van belang? Want ik kan helemaal niks initialiseren, zelf niet de standaard geïnstalleerde onderdelen van PostNuke. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. De site is te vinden op http://members.lycos…nnis/pn71/index.php als je zelf wilt gaan kijken, misschien maakt dat iets duidelijk. Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Grtz,
Marnick -
Ik denk dat het probleem zit bij je hosting... Postnuke wil graag een eigen "url". (bv. http://www.test.nl). Probeer het postnuke.com forum eens te doorzoeken op lycos hosting en de problemen en workarounds die je zou kunnen gebruiken.
Een fotogalerijmodule bijvoorbeeld vereist bijna altijd een eigen /tmp directory die je op lycos denk ik niet krijgt. -
De eigen "url" is niet verplicht maar is wel wenselijk. Postnuke zelf heeft dit niet nodig, doch sommige modules zijn slecht geprogrammeerd (mijn stokpaardje, ik moet alles herschrijven ;)) en vereisen dit dus wel. Maar het lijkt me straf dat het daaraan zou liggen.
Het enige dat initialiseren doet, is het aanmaken van de tabellen in de database. Daarvoor gaat het opzoek naar pninit.php die in de folder van de bewuste module moet staan. Is die niet aanwezig dan wordt deze stap overgeslagen. Het activeren van een module voegteen record toe (of past aan) aan de tabel nuke_modules. Indien er een pnadmin.php of admin.php file in de folder van de module bevindt dan wordt dat toegevoegd aan de configuratie panel.
Lees zeker de readme of install Files. Soms dient men een setup-script uit te voeren om een module in orde te krijgen.Ik denk dat dat bij phpBB2 het geval is.
Voor de admin van oudere modules zoals bv voor 0.64 dien je de module Pastnuke te initialiseren en te activeren. Nu zal in de adminpanel pastnuke verschijnen alwaar je de admin vind van die oudere modules.
Verder kunnen tmp directories idd een probleem vormen als je host dat niet ondersteunt. tmp directories dienen over het algemeen een chmod van 0777 te hebben om te kunnen werken. De meeste ftp client ondersteunen dit wel.
Hope this helps.
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties