pnphpbb2 installatie  Naar boven

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2

• Ok, Ursel deze is voor voor ik mijn tanden stuk bijt.

• Ook voor jou dezelfde vragen:

wat zijn de gegevens van de server?
    kan je ons misschien ff een phpinfo bezorgen?
    Welke versie van postnuke, PNphpBB2 gebruik je?

Alle info van de handelingen die je gedaan heb zijn welkom om je probleem beter te verhelpen.

• You can only upgrade if you are using version 2.0.1 or above. Your version is 2.0.10 (dat krijg ik als ik wil Initialiseren
    PostNuke 0.7.2.6-Phoenix

http://www.bilovely.nl/phpinfo.php

wat voor gegevens moet je hebben van mn server?
  • En je ben correct alle stappen van de installatie gevolgt:

Code
    Quick Install
    if you have basic knowledge of using FTP (or have shell access) and are sure your hosting service or server will run PNphpBB2 you can use these steps to quickly get started.

Turn off compression in the Postnuke Administration settings
    Decompress the PNphpBB2 archive to a local directory on your system. if you are unpacking the archive from a shell be sure it ends up in the Postnuke modules directory, then skip to step 3.
    Upload all the files contained in this archive (retaining the directory structure) to your Postnuke modules folder.
    Change the permissions on the directories ./modules/PNphpBB2/files, ./modules/PNphpBB2/images/upload to be writable by your web server. We do NOT recommend making these world writable. Even though the tgz version of the release sets the permissions to these directories to world writable, we recommend changing these to be writable by your web server once your installation is complete. See your systems administrator for more information if you are unsure about how to do this.
    Initialize the PNphpBB2 module through the Postnuke module administration page. Verify the installation was completed successfully then choose Finish.
    Activate PNphpBB2.
    Remove the ./modules/PNphpBB2/install directory. (The forum will not function until this directory is removed.)
    Add a menu item for PNphpBB2 in the menu block [PNphpBB2].
    Optionally add the PNphpBB2 Multi-Block to your page through the Postnuke block administration page.

• ik heb dit inderdaad gelezen maar omdat ik modules/PNphpBB2/images/upload niet zag staan heb ik de settings weer terug gezet en heb ik hier mijn post gdaan
  • Ik zelf heb ook pn3phpbb maar hoe kan ik mijn bestaande database nou intergreren met postnuke?
  • Hmm... Ik moet PNphpBB2 ook maar eens gaan testen op mijn test 0.750 systeem.
    Kom er op terug.

Fancypants:

Gebruik je PNphpBB2 of phpBB2?? PNphpBB2 is de versie geintegreerd in Postnuke. Dus draait alleen als je Postnuke hebt draaien. Mocht je phpBB2 draaien, dan kan je Postnuke in dezelfde database instaleren. Run hierna het script om phpBB2 naar PNphpBB2 te converteren.

Voor informatie moet je ff naar www.pnphpbb.com gaan. Hier is alles over conversie te vinden.
    Mochten er nog iets onduidelijk zijn of je engels niet goed helpen we graag weer verder.. :)

• KOrtom ik kan niet verder...
    ik gebruik nu phpbb2 maar dat vinden mijn leden niet fijn en ze hebben al een aantal keer erover geklaagd wat ze moeten nu 2x registreren (op mn site en op het forum)

Is er geen andere manier mogelijk?
  • Eeuuhh.. Cella, PNphpBB2 zit pas op versie 1.2g Versie 1.2a moet gewoon kunnen draaien op jou site aangezien je nog gebruik maakt van Postnuke 0.726

Kijk nog ff op www.pnphpbb.com of je aan deze versie kan komen, anders heb ik deze nog wel liggen.

• hij staat er niet meer op nee.
  • zal hem wel toesturen als je online bent.. :)

• Ik heb mijn phpBB database niet in dezelfde database draaien als die van postnuke is dat een probleem. En ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal uitkom.
    wil dus graag mijn bestaande phpbb site integreren in postnuke:
    forum: http://forum.dannyvanderaa.nl
    website: http://www.dannyvanderaa.nl

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
  • Ff uit mijn hoofd zou ik als volgt te werk gaan (correct me if I'm wrong):
    - Maak een back-up van je database van phpbb2
    - Plaats deze in de database van Postnuke.
    - Zorg ervoor dat het forum ernaartoe ook weer goed werkt
    - Ga het stappenplan af van hoe je upgrade van phpBB2 naar PNphpBB2 zoals hierboven beschreven.

• Quite correct :)

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language