mischien een stomme vraag
maar hoe installer ik de dutch language file
ik heb hem upgeolad in de html directory
een daarna geprobeert om hem via de block language te installeeren
maar die blijft aleen engels zien\\wat doe ik fout
hoe installeer ik de dutch language file
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 17.05.04
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 15.06.04
Ik ben ook even gaan zoeken..
In elke directory heb je normaal een map 'eng'. Jij hebt nu ook de map 'ned' in de 'lang' mappen geïnstalleerd.
Gewoon even goed de directorystructuur volgen, en overal in de 'lang' mappen ook 'ned' erbij zetten. -
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 06.01.09
De Dutch Language File moet je, met behoud van mappen structuur, uitpakken in je webroot.
Daarna in admin panel naar Languages -> language Configuration. Daar kies je Dutch.
Als je meerdere talen wil gebruken zet je "Activate ML" op "Yes" vervolgens ga je in je instellingen/settings menu en kies je daar bij "Select the language for your site:" voor je "default" taal, uitgaande van een ML site.
Je menu zal standaard in het engels blijven omdat je dat zelf moet aanpassen. Ook al weet ik niet welke site je aan het maken bent maar is die toevallig voor je voetbal vereniging? Een linkje naar je site zou handig zijn.
nee voor mijn vakantie pagina lake buenavista
de url is http://www.lake...fo/postnuke2
nog bedankt voor de info
maar overschrijf hij dan de engels file niet -
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 15.06.04
Nee, je kan je site tenslotte ook ML maken... Je oude site is inderdaad nogal onoverzichtelijk. Ik ben benieuwd!
Offtopic: Disney is wel leuk ja :) -
- Laatst gezien: 05.06.04
Lol! Het zal aan mij liggen :
- Ik pak het geheel in de root van mijn site uit
- ga naar langauges in admin menu, en selecteer Nederlands
- vervolgens naar settings en zet het geheel op Nederlands
Ik save en taaadaaa... alles nog steeds in het Engels. Op de letter na alles gevolgd! Ook als ik nu weer opnieuw naar Languages ga staat het gewoon weer op Engels.
Ik heb dit zo'n 5 maal gepoogd,.. iemand een idee wat ik fout doe?
<edit>
Blijkbaar doe ik niets fout maar is de het bestand met de vertaling niet correct/compleet.... lees en huiver.
Wellicht moet ik het in een later stadium nogmaals proberen wanneer alles wel functioneert en/of compleet is ;) Toch bedankt voor de moeite.</edit> -
Wat bedoel je precies met alles is nog steeds in het engels ? Je weet toch wel dat je het menu helemaal zelf moet vertalen zeker ?
Anders een linkje naar je site zou wel eens kunnen helpen.
Het betreft een intranet dus er staat helaas niets online, sorry.
Maar om je vraag te beantwoorden, ja, ik snap dat het menu bestaat uit content dat in de db wordt opgeslagen en dus zelf moet worden vertaald, dat is eerder in deze treath trouwens ook al vermeld. Maar ik bedoel de rest (niet de content) van het CMS. PN blijft gewoon in het Engels, hoe vaak ik de instelling ook opsla, zoals dit volgens de richtlijnen zou moeten.
Ik denk echter dat het zip bestand met de vertalingen niet compleet is waardoor ik bij het installeren van de bestanden de foutmeldingen krijg. Ook denk ik dat misschien niet geprobeerd is om de vertaling te testen op bestaande sites (of een intranet zoals in mijn geval). Ik vrees dat ik zelf aan de slag moet om het aan de praat te krijgen.
ps. de link naar de cvs is een beetje stuk ;)
<edit>
lol, bugtracker ook
</edit> -
- Rang: zPro
gewoon nog even een keertje opnieuw....
je moet de zip uitpakken, en dan de complete map structuur over brengen naar de structuur op je server....
d.w.z. de languages Files (nld) in de bestaande mappen op je server invoegen.
je krijgt dan buiten je ENG map ook een NLD map (wel kleine letters)
Als je dat gedaan hebt, stel je in het admin settings gedeelte de site taal op Nederlands of Dutch in.
Nu worden de \Nederlandse language files aangeroepen.
Dat had ik reeds 5 maal gedaan,.. zoals ook al eerder aangegeven. Ik kan het best voor een zesde maal doen maar ik vrees dat het geen verschil uit zal maken. Toch bedankt voor je reactie :) -
- Rang: Site Admin
-
yups, heb Frans en Duits aan de praat gekregen zonder enige moeite, hoewel Frans wat problemen gaf. Ik zal van de week eens proberen om te kijken of het op een "schone" installatie werkt van PN. -
- Laatst gezien: 02.07.11
Ff vraagje tussendoor (kan zijn dat ik er overheen gelezen heb hoor), maar hoe stel je je language precies in?
Doe je dit in:
- Admin -> settings
- Admin -> Language
- Via een op de frontpage aanwezige blok?
Als ik het goed gevolgt heb ga jij dus naar language. In principe heb je deze optie amper nodig. Wat ik zelf altijd gewoon doe:
- Een verse installatie van postnuke.
- De Lang Files in dezelfde map-structuur uploaden
- Ga naar admin -> settings en stel daar de Lang in die ik std wil hebben
- Maak een blok aan alwaar men de taal zelf alsnog om kan zetten naar een andere lang.
Deze stappen zouden ten alle tijden dienen te werken.
Wellicht is dat mijn probleem. Het gaat om een intranet met een reeds behoorlijk gevulde database. Zou toch vreemd zijn als de language Files alleen met een lege site zouden werken, zou betekenen dat het mogelijk alleen voor nieuwe sites zou kunnen werken.
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties