Snelheid Postnuke sites.  Naar boven

• Wat ik me de laatste tijd afvraag is het volgende:

Als ik een postnuke-site open, wil dit soms best wel traag openen. Heb dit af en toe met deze site, ook met mijn eigen site en van andere die hier wel eens een post plaatsen. Ik vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen.

Heb zelf een adsl-verbinding en volgens mij ligt het hier ook niet aan. Want als ik wel eens een postnuke site open als ik aan het dl-en ben gaat mijn dl-snelheid niet naar beneden. En andere site openen ook op gewone snelheid.

Ook de drukte op de site is het volgens mij niet, want zo druk is het niet bij mij op de site.

Weet iemand waar dit eigenlijk wel aan kan liggen, of dit misschien met het systeem Postnuke te maken heeft????

• Ik weet er lang niet alles van, maar het heeft met een heleboel dingen tegelijk te maken.

1) De belangrijkste: hoe druk het is op de server waar je host. Postnuke gebruikt mysql, iedere pagina wordt dynamisch opgebouwd vanuit een database. Dat kost processortijd van de server. Als er nog honderden sites op de server staan die ook dynamische pagina's vereisen dan wordt de site traag omdat er dan minder processortijd beschikbaar is. Deze site staat op een vrij drukke server, omdat ik helaas geen geld heb voor een dedicated server, en kan bij vlagen idd trager zijn.

2) of je content van andere sites ophaalt. (in dit geval de headlines van postnuke.com)

3) hoeveel informatie je op je voorpagina zet. Des te meer informatie des te meer mysql queries, des te trager hij laadt.

4) of je wel/geen gzip compressie gebruikt. Gebruik je gzip dan wordt de pagina "download" kleiner, maar de processortijd "hoger". Het kan met Gzip dan zo zijn dat de pagina sneller laadt voor iemand met een modemverbinding en langzamer voor iemand met een ADSL verbinding.

5) of je veel non-core modules / een hele grote database hebt.

6) vul maar aan...

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language