Als reactie op de uitnodiging om te melden dat je met eigen modules bezig bent: bij deze dus... :)
Wij hebben voor ons bedrijfsonderdeel een Helpdesk/Issuetracking systeem nodig, liefst met een geïntegreerde kennisboom.... :shock:
Daar ben ik een tijd geleden dus maar zelf aan begonnen. Met de Template-module als basis en de development-docs als handleiding heb ik het verhaal doorgeworsteld tot waar ik nu ben:
- De module is PN-API compliant (uiteraard);
- De module ondersteund multi-language (uiteraard);
- Maakt gebruik van rFastTemplate als template-systeem voor de uitvoer;
- Is geschikt voor theme-ontwikkeling;
- Heeft een dropdown-hoofdmenu;
- Heeft een error-handling optie.
M.a.w: 8)
Hoewel nog lang niet af, heb ik op mijn eigen site een demo-versie neergezet (http://www.mmaes.com -> Ontwikkeling -> HelpDesk).
Daarvoor dien je wel geregistreerd te zijn. De vertaling naar het Engels is nog niet uitgewerkt.
De code zal ik t.z.t. beschikbaar stellen, zodra e.e.a. verder uitgewerkt is.
Laat maar weten wat je ervan vindt.... :?:
Als je vragen hebt over het bouwen van eigen modules, laat maar weten.
Ik heb ondertussen aardig wat onder-de-kap kennis opgedaan, dus misschien kan ik ergens mee helpen.
Greetzzz,
Marc
Helpdesk module
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 19.06.03
-
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 02.07.11
Ik zal van ut weekend efkes kijken naar deze module. Overigens nog bedankt voor de uitleg in dat andere topic.
Wat betreft het bouwen van andere modules. Ik heb er 2 waar ik aan zit te denken, maar te weinig tijd, 2 nieuwe sites aan ut opzetten, te mooi weer en noem ut maar op heeft mij nog niet de tijd gebracht om mij erin te verdiepen.
Ik heb de volgende "modules" in gedachten.
- Een formulier-module. Ik vroeg me af of ut mogelijk was extra velden toe voegen aan een std formulier, een beetje op de zelfde methode als dat je een extra link toevoegd in ut Main menu. Dus een checkbox die je aan kan vinken, een leeg veld erachter waar je de titel kan zetten etc.
- Een hack op de topic module. (http://forums.postnu…p?t=8118&highlight=). Wat ik hiermee wil bereiken is dat ik per Topic een soort intro verhaaltje plaats, en dat daaronder de titels komen voor dat specifieke topic. Mogelijk dat je deze intro dus kan schrijven als je een topic aanmaakt. Dus een extra blok erbij met de intro tekst.
Dit zijn 2 ideeen die ik heb voor mijn site. Ooit komt de dag dat ik iets meer tijd heb en er dus ook wat tijd in kan steken. Als iemand anders meer tijd heeft en de moeite wilt nemen... Ga je gang zou ik zeggen...:D
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 06.01.09
- de formulier module ( zoiets als FormExpress) wordt volgens mij binnenkort in content Express geimplementeerd.
Zo'n Topics-hack daar zoek ik ook al een hele tijd naar.... :) ....
- Laatst gezien: 02.07.11
Ik wacht er ook efkes mee die module te maken voor formulieren. Ik heb naar FormExpress gekeken. Maar vond ut nog erg ingewikkeld in elkaar zitten. Heb een Feedback-module gevonden die ik nu uiteindelijk wel kan bewerken, zodat alle extra velden die ik erbij aanmaak nu wel verstuurt worden. Vind het makkelijker om beetje in de php-code te rommelen als met die module van FormExpress aan de gang te gaan.
Ik hoop dus dat als formEpress in ContentExpress verwerkt wordt dat ut wel een stuk gebruikersvriendelijker zal worden.
Wat betreft die topic-hack. Ik denk dat ik ut maar tijdelijk oplos door een Post te doen in elke topic, en dan een menu te maken met verwijzingen naar deze post. In de post komt dan een link ofzoiets naar alle stories. Deze manier wint niet de schoonheidsprijs, maar voor de tijd being kan het ermee door...
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties