Maarja, voor iemand met zo goed als 0 kennis van php is dat denk ik wel onbegonnen zaak. Tot dusverre heb ik dus alleen zitten staren naar al dat code-gedoe, zonder er iets wijzer ervan te worden.
Ik vroeg me dus af of iemand ergens een goede handleiding heeft (of een adres heeft) om dit allemaal een klein beetje te begrijpen.
- Hoe zie je dat welke waarde waar uit de database komt?
- Hoe weet de code dat die de vertaling (van global.php) uit welke language map haalt?
- Als je op een bepaalde link klikt ga je door naar een andere pagina, met daarin gegevens van die link (plaatser van een artikel ofzo). Hoe ziet Postnuke dat hij deze gegevens moet hebben??? (van dit bepaald persoon dan).
- Tja..zo heb ik nog wel wat vragen, maar gaat me eerst verder proberen te verdiepen.Dit zijn denk ik wel belangrijkste vragen die ik heb om het geheel te begrijpen.
Ik heb wel eens gekeken naar een php-boek, maar het nadeel daarvan vind ik vaak dat het zo algemeen is. Vaak als je een gedeelte niet begrijpt ben je uren aan het dwalen door zo'n boek (dat gevoel heb ik altijd..of ik kan niet zoeken...dat kan ook... :? )
Maar als iemand mij een klein beetje op weg zou kunnen helpen, misschien dat ik het dan ook ooit wel eens ga begrijpen...
Alvast bedankt...
Ursel :?

Reacties