PNphpBB2 vs phpBB2pnmod  Naar boven

• Laat ik dan maar de eerste zijn die hier een bericht achterlaat... icon_lol

Ik heb zelf phpBB2pnmod draaien op mijn site. Maar hoor nu dus steeds meer verhalen over PNphpBB2. Vroeg me af wat het verschil is tussen deze 2 en of het wel de moeite waard om om te switchen naar PNphpBB2. Als het verschil minimaal is heb ik er eigenlijk weinig zin in.

Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om PNphpBB2 in mijn site te verwerken (ja, uiteraard is dat mogelijk.. :D), maar dat iemand anders van een andere site hem als stand-alone kan openen?? Nu kan ik hem nog wel laten linken naar het forum, maar dan komt er in zijn frame mijn gehele pagina, dus ook alle links aan de linkerkant.

Of zijn dit gewoon dezelfde modules, alleen anders genaamd??

• PNphpBB2 is de upgrade van phpBB2pnmod. Zegt dat genoeg? De module is wel geheel terug van nul opgebouwd. Plus in de nieuwe versie zit automatisch de attachment mod ingebouwd.

Maar ik weet genoeg.. Bedankt

• PNphpBB2 draait de LAATSTE officiele phpBB2 versie en heeft niet de vele irritante kleine bugs van phpBB2pnmod (o.a. bewerken profiel, vervangen van originele changeinfo.php etc.). Tevens komen er geen updates / bugfixes meer uit voor phpBB2pnmod...

Ook al gebruik je de attachmentmod niet, genoeg redenen om over te gaan naar pnphpBB2 (zit tevens een automatisch thema in dat de kleuren van je site aanneemt!) en de upgrade ging (hopelijk niet alleen in mijn geval) erg makkelijk.

Heb al vaker mijn site paar dagen offline gahd door verkeerd upgraden van een module, ben er dus beetje huiverig over... vandaar...

• Hmmm, tja, ok...ahha...

Heb dus efkes PNphpBB2 geinstalleerd op mijn test-site (overigens een direct installatie). Toch nog effe een vraag. ik gebruik dus het theme secret garden. Veel groen, en zandklaurige (beige) blokken. En nu krijg ik in het centerblock (bijna geheel gevuld) een wit vlak met PNphpBB2.

Ok, je kan je theme erin verwerken, maar dan krijg ik dus helemaal groene achtergrond, En de tekst er rond in "zwevend". Dit stond nog sloridger en onoverzichtelijk...

Als je dus eeen kijkje neemt hoe dat er nu uitziet op mijn site, vind ik toch een stuk rustiger en netter als PNphpBB2 heeft... Of is dat ook te bewerkstelligen???

• In iedere versie van phpBB2 ziet een eigen thememanager... Je kan altijd zelf het thema tweaken. Het default thema van PNphpBB2 is hetzelfde als phpBB2 (gewoon subsilver). Als je pnThema gebruikt pakt hij de kleuren van je site. (probeer in ons forum in je profiel het verschil maar eens).

Wat betreft het centerblock.. -> als je de pnphpbb2 distro gebruikt zit er standaard het centerblock in wat wij op onze site gebruiken (op de voorpagina). Even aangeven van welke forums je de berichten wilt zien en voila...

• Ik heb er wel een map instaan (PNtheme) maar in de lijst met opties wordt die niet weergegeven (waar ik het theme kan kiezen). Hier staat alleen het theme subsilver... Wat is hier verkeerd aan dan??

• Ge moet den theme installeren. De eerste optie in de linkse menu.

Heb nu gezien hoe het werkt...
    Had het efkes over het hoofd gezien...

Ben over beide nog niet super tevreden... Perfect kan natuurlijk ook nooit... Maar gaat zelf proberen het naar mijn eigen wensen te maken....

Als ik er niet uit kom weet ik jullie in ieder te vinden... icon_lol

• hai Ursel,
    De DTT versie is (bijna) uit.
    stemt je misschien iets tevredener? twisted
    Tries

:wink:

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language