SQL crash  Naar boven

• De server van www.mecvs.net is vastgelopen omdat er onvoldoende geheugen beschikbaar was om door te draaien. IK heb gevraagd de site weer online te gooien omdat die offline gehaald werd door de hosting, echter heb ik die aangeleverd gekregen met enkele crashes.

"Een tweetal mysql-processen zouden verantwoordelijk zijn voor de comsumptie van het geheugen. Vermoedelijk is er een query of iets van die aard vastgelopen, bijvoorbeeld door een fout in een php-script of door een cronjob."

Alles kan gelezen worden, maar inloggen kan niet bijgevolg is de site ook niet functioneel.
    Gezien ik geen kaas gegeten heb van mySQL en ik nu niet kan beroepen op Teb, lanceer ik dus hier de fouten. En hopelijk is er iemand die mij als dummie kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast dank!

Zuiderzon

QuoteTable './mecvs_zikula/zk_session_info' is marked as crashed and should be repaired
    SELECT pn_sessid AS "sessid",pn_ipaddr AS "ipaddr",pn_lastused AS "lastused",pn_uid AS "uid",pn_remember AS "remember",pn_vars AS "vars" FROM zk_session_info AS tbl WHERE pn_sessid='2dad6dd2c682cc2a18c8e23d2cc646c0'

QuoteFatal error: Call to a member function sql_error() on a non-object in /home/mecvs/domains/mecvs.net/public_html/modules/PNphpBB2/includes/functions.php on line 1249

Table './mecvs_zikula/zk_session_info' is marked as crashed and should be repaired
    INSERT INTO zk_session_info (pn_sessid,pn_ipaddr,pn_lastused,pn_uid,pn_remember,pn_vars)VALUES ('2dad6dd2c682cc2a18c8e23d2cc646c0','7a7149a18303e05216d84eb20ea16dca','2010-04-22 12:46:31',0,0,'PNSV_PNErrorMsg|a:0:{}PNSVrand|s:38:\"{XCgJv(TFoAMlPRImCd2AZ@KjGBr9A{5{y@FU1\";PNSVuseragent|s:40:\"f1d618e16e9e29b0a9b0099090f48b756a92a774\";PNSV_PNStatusMsg|a:0:{}PNSVlang|s:3:\"nld\";PNSVencoding|s:10:\"ISO-8859-1\";')
  • Hi,

met phpadmin kun je tabellen repareren. Ik heb een site bij pcextreme en daar kan het ook vanuit de hosting manager, misschien kan dat ook. Overigens kun je de session info tabel ook gewoon legen. Het enige nadeel is dat iedereen dan opnieuw moet inloggen, maar dat lijkt me niet het grootste probleem.
    De session info tabel waarvan je wel een leest dat deze corrupt kan raken. Ke kunt dan ook niet inloggen en repareren is dan de optie.

Dankjewel!

Zuiderzon
  • Ah mooi dat het gelukt is. Het zou in principe niet moeten gebeuren, maar deze tabel is wel degene die het eerst verdacht is bij niet kunnen inloggen etc. Succes.

• De oorzaak leek te liggen in een geheugen-probleem. Tijdens uitvoeren van script (en wellicht SQL) liep de server tegen geheugen probleem aan. Hierdoor werd de query waarschijnlijk niet goed uitgevoerd / afgesloten, waardoor een tabel gecrashed was.

Helaas gebeurt het vaker (en niet alleen op deze site), in combinatie met PNphpBB2, zeker iets om in te duiken.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language