Permissies voor Dizkus (privé forum maken)  Naar boven

• Hey iedereen,

Lang geleden dat ik hier nog eens geweest ben, maar de nood is terug hoog...
    Omdat we zoveel problemen hadden met onze oude site, ben ik van nul herbegonnen. Momenteel ben ik met de 1.2 versie van Zikula alles stukje bij beetje aan het heropbouwen. (Ik moet toegeven, had het eerst met Drupal geprobeerd, maar dat gaf te veel problemen).

Anyhow, een van mijn prangende vragen heeft met Dizkus te maken. Ik heb noodgedwongen hier naar moeten overschakelen. Vroeger gebruikte ik steevast PNphpbbforum / Zafenio, maar de installatie daarvan lukt voor geen meter meer...

Om een lang verhaal kort te maken: Graag had ik enkele fora binnen 1 categorie privé gemaakt. Enkel de leiding van mijn jeugdbeweging zou dit mogen zien. Ik heb al in de documentatie gekeken hoe dit zou moeten, maar toch blijkt het mij niet te lukken. Op dit forum staat ook een topic voor iemand die problemen had met pnForum, maar om eerlijk te zijn, snap ik de oplossing daar niet zo goed.

Wat ik momenteel probeer te doen:

Groep: de groep invullen die geen toegang mag krijgen tot dat forum (met name de default "Users" groep)
    Instantie: Dizkus:: (zoals aangegeven in de Dizkus documentatie)
    Dan geef ik de categorie en het forum op (categorie 2, met daarin forum 3, 4 en 5)
    Tenslotte zet ik de rechten op no access.

Wanneer ik dan als user (niet met mijn admin account) een kijkje neem, zie ik alle fora nog staan. Toegang is dus geen probleem.

Kunnen jullie mij eventueel uitleggen hoe een forum privé te maken? Of zeggen wat ik fout doe?
    Ik las in de topic over pnForum ook iets over de .htaccess aan te passen. Wanneer ik de .htaccess echter naar mijn site upload, wordt die helemaal ontoegankelijk. Bij het verwijderen van de .htaccess is er geen enkel probleem. (Gewoon om aan te geven dat een oplossing via dat bestand waarschijnlijk geen oplossing is. Tenzij jullie ook dat probleem kunnen uitleggen :) )

Alvast dank voor de zeer gewaardeerde hulp, net zoals in het verleden.

Vriendelijke groet,

Dwerg.
  • Hoi,

Heb je de documentatie op http://code.zik...ocumentation gebruikt overigens.
    Hier op zikula.nl zijn ook een paar forumtopics alleen voor admins.
    Hier is voor ingesteld (bijv cat 1 en forumnr 2)
    Code
    Admins | Dizkus:: | 1:2: | reageren
    Alle groupen | Dizkus:: | 1:2 | Geen

of voor meerdere Topics vervang 1:2 door 4:(2|3): bijv. voor topic 2 en 3. De Users de teogang ontzeggen betekent niet dat niet geregisteerden ook geen toegang hebben icon_smile Die vallen niet onder Users.

Dus je ontzegt alle groepen toegang tot die topics en je geeft de juiste groep wel reageren (comment) toegang. Een admin heeft natuurlijk automatisch toegang tot alle topics.

.htaccess gebruik zou hiervoor niet nodig moeten zijn.

En Zikula blijft toch wel een tof systeem inderdaad. Dizkus is wel het meest onwikkelde forum in Zikula op het moment. Ajax functies all over the place, dus inline editten, etc etc.

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.

De link die je me doorgegeven hebt, is inderdaad de documentatie die ik gebruikt heb. De permissies die daar staan, had ik ook zo ingesteld, en toch was er nog steeds toegang mogelijk...

Dit zijn mijn huidige permissies, zie jij hier iets mis mee?
    Met deze settings kan ik nog steeds die fora en categorie zien. Zowel als ik ingelogd ben als gewone gebruiker als wanneer ik helemaal niet ingelogd ben...

http://home.deds.nl/~dwerg/Schermafbeelding%202010-01-25%20om%2021.47.41.png
  • Hoi,
    je hebt de unregistered permissie .* .* Read hoger staan dan de geen toegang tot Dizkus. Hierdoor wordt je Dizkus regel overschreven.
    Normaliter staan de
    Users .* .* Comment
    Unregistered .* .* Read
    helemaal onderaan. De volgorde is belangrijk bij de permissies.

Ik heb nog wel een aantal vraagjes, maar die horen hier niet thuis :).

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language