Geen Rev gevonden.

vertaling Zikula 1.2.0  Naar boven

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

• Ik heb zikula 1.2.0 al draaien als test.
    Hoe krijg ik nu de vertaling naar NL rond icon_confused
    alvast bedankt,
    jala
  • Hoi,
    Wat mis je nog dan?
    De Core zou vertaald moeten zijn. De modules zijn onderweg of zijn nog niet vertaald.
    Bij Zikula 1.2 zijn veel modules niet meer in de Core aanwezig, daarvan loopt dus de vertaling en die moeten ook toegevoegd worden.

Heb ik iets verkeerd gedaan tijdens de installatie?

alvast bedankt.
  • Hoi,

in de root staat als het goed is een locale directory. Daar staat de verschillende talen in. Daar staat nu waarschijnlijk en/ met daarin locale.ini.
    Je zou hier een nl/ directory moeten hebben met
    nl/locale.ini
    nl/LC_MESSAGES/zikula.mo
    nl/LC_MESSAGES/zikula.po

als dit er allemaal is zou je ook nederlands in het taal overzicht moeten zien.

en/ bevat alleen locale.ini omdat de taal default is. Mocht je de po en mo Files niet hebben kan ik ze wel sturen. Deze zijn nog niet automatisch aangemaakt en worden door POEdit bijv aangemaakt na het openen van de vertaalde nederlandse zikula.pot.

vandaar dat ik geen nederlandse taal kan kiezen.

Hoe wordt die nl directory met inhoud aangemaakt? tijdens de installatie?
    ik snap niet waar het mis is gegaan.
    maar goed, kun je mij de benodigde Files opsturen of kan ik ze ergens downloaden.?
    alvast weer bedankt,

jala
  • De nederlandse taal is nog niet officieel beschikbaar, dus vandaar dat dat nog niet automatisch gaat. Ik zal een preliminary download op de site (proberen te icon_wink ) zetten. Gelukt, zie http://zikula.nl/Dow…oads/display/lid/98 voor een eerste versie. Deze zal straks niet meer nodig zijn als het proces op de extensions DB geregeld is. Dan kun je gewoon Zikula downloaded met nederlands erbij en zal de nl directory in de locale beschikbaar zijn.

ik kreeg de volgende foutmeldingen:
    Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/??????./includes/classes/php-gettext/gettext.php on line 159

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/??????./includes/classes/php-gettext/streams.php on line 126

enz.

Misschien kan ik beter wachten tot de Zikula core met nederlands erbij klaar is.
    de site waar ik op test betreft een testsite, dus het heeft geen haast.
    m.a.w als je krap in je tijd zit dan laat maar even zitten.
    in ieder geval weer hartstikke bedankt,
    jala
  • mhh dat is vreemd. Bij mij werken de Files prima op een Zikula 1.2.0 site. Ik kan gewoon nederlands selecteren en het werkt prima. zie erikspaan.nl. Alhoewel je daar niet veel extra's ziet omdat News nog geen nederlands heeft icon_smile
    Misschien dat er bij de eerste keer laden iets extra's moet worden gedaan, maar dat weet ik zo niet zeker.

• Dit is wel een interessante. Jammer dat er niet bij staat bij welke string deze gettext-parsing fout ging. Ik zal de betreffende download zelf ook eens installeren en testen op een afgeschermde site.

Jala, wellicht dat we geïnteresseerd zijn in een dump van je db / Files om het te kunnen traceren. Zou je wellicht je gecompileerde templates van Theme en pnRender kunnen legen? (een snelle manier is om naar Admin - Settings te gaan en, zonder iets te wijzigen, je instellingen gewoon op te slaan).

heb voor "Dutch" gekozen.
    Op de checklist was alles keurig groen afgevinkt, dus geen foutmeldingen.
    misschien belangrijk: alles draait nog op PHP4 !!!
    Toen ik naar de multitalen instellingen menu ging kreeg ik onderstaande tekst te zien:

Multi-Talen instellingen
    Taal Systeem
    Activeer mogelijkheden voor meerdere talen Ja Nee
    Voeg taal aan URL toe Altijd Alleen voor niet-standaard talen
    Schakel taal variaties in Ja Nee
    Informatie: Dit schakelt language packs uit waarvan het naamsjabloon 'LL_*' is.
    Als deze instelling uitgeschakeld wordt, kunnen gegevens die in die taal zijn opgeslagen verloren gaan, afhankelijk van hoe een module omgaat met meertalige inhoud. Deze instelling is ontworpen voor oude (legacy) modules die afhankelijk zijn van de 3-letter ISO-639-1 taalcodes waar geen overeenkomstige ISO-639-2 voor bestaat.
    Browser
    Detecteer de taal automatisch uit de browser instellingen Ja Nee
    Wanneer ingesteld op 'Ja', zal Zikula proberen om de taal te bieden zoals die wordt gevraagd door de browser van de bezoeker (waneer die taal beschikbaar is en toegestaan in de meerdere-taal instellingen). Als de gebruiker een persoonlijke taalvoorkeur instelt zal deze instelling gelden.
    Server
    Standaard taal voor deze website
    Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /home/............................/includes/classes/php-gettext/gettext.php on line 159

Als ik met een browser naar de site ga kan ik niet inloggen omdat zo'n zelfde foutmelding
    het menu in het andreas8 theme kompleet laat verdwijnen.
    Ook is de site weer ontzettend traag.
    Mochten jullie nog iets meer willen weten of nodig hebben dan hoor ik nog wel.

jala
  • nog even een aanvullende vraag over
    de Files ZIKULA.PO en ZIKULA.MO van Erik.
    ik kan de PO file met wordpad lezen.
    de MO file vertoond vreemde karakters, alleen het laatste stukje (13 regels) is leesbaar met wordpad.
    is de MO file misschien corrupt of klopt dit?
    jala
  • jalais de MO file misschien corrupt of klopt dit?

Dit klopt. een .mo bestand is binair en ook niet te bewerken. Dit is volgens mij een 'gecompileerd' en geindexeerd bestand, sneller te lezen voor het gettext systeem. En deze wordt als het goed is gebruikt voor het opzoeken van de vertalingen. Niet de .po

- Taal Nederlands, Duits en Frans
    - .tar.gz downloaden
    Misschien issie hier nog wel te downloaden.

In de tarball die ik dan krijg zie ik in ieder geval:
    /locale/de/LC_MESSAGES/zikula.po
    /locale/nl/LC_MESSAGES/zikula.po
    maar geen .mo Files inderdaad.

Het lijkt er in ieder geval wel op dat de locale in de download package wordt gestopt. Erik, zou jij deze ook kunnen testen eventueel?

POEdit gaf, bij het bewerken van de .po file, bij het opslaan 9 foutmeldingen, die te maken hadden met verkeerd gebruik van %s en %1$s en dergelijke. Hiertoe heb ik dus de translation portal opnieuw doorlopen en (volgens mij) deze meldingen eruit weten te filteren. Maar kans is groot dat deze dus eerst opnieuw gesynced dient te worden met ExtDB. Ik zal dus kijken of ik jouw upload ook kan vervangen met een laatste versie in ieder geval. Ik laat hier weten als dat gebeurd is.

Heb ook wat packages toegevoegd en Zikula 120. Inderdaad locale/lang/LC_MESSAGES wordt netjes gevuld, maar geen .mo Files voor duits en nederlands inderdaad (en ook nog steeds die rare files in de en locale).
    Ik zie dat menutree duits wel netjes gevuld wordt met een module_menutree.po en .mo file. Er is nog geen nederlands icon_wink maar duits gaat daar wel goed. Ook scribite werkt wel goed duits en nederlands. po file en mo file.

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language