Hallo,
Sinds vandaag ben ik bezig met het maken van een site voor mijn zoon Lukas. Hij was er al lang naar aan het vragen... http://lukas.debeerst.com
Het is de bedoeling dat hij foto's en teksten kan publiceren.
Zelf heb ik wat ervaring met verschillende CMS'en (Zen Cart, Moodle, etc) maar Zikula is nieuw. Dankzij de vertalingen en de vele informatie (waarvoor mijn oprechte dank) op deze fora is het me toch al een beetje gelukt om iets in elkaar te steken. Het is bijlange nog niet klaar. Er zijn nog wat problemen waar ik niet direct een oplossing voor kan vinden.
Nu ben ik aan het worstelen met Mediashare 4.0 op de laatste versie van Zikula. Foto's opladen lukt. Maar de albums editeren en nieuwe aanmaken lukt niet.
Heb al een map in de root aangemaakt met permissie 0777.
De tittel _MSTOP kan ik niet aanpassen.
Een tweede probleem is het vertalen van deze module. De link in dit forum naar de vertaling van de Mediashare module is foutief. Is het mogelijk om een juiste URL te krijgen?
In naam van mijn zoon, hartelijk dank voor jullie medewerking,
Xavier
Mediashare 4.0 albums bewerken
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 03.08.09
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 05.02.12
Beste Xavier, welkom op dit forum.
Let op dat map in de root van je site ook echt 'mediashare' moet heten. Ondanks dat je dat in de admin in kunt stellen, is er toch nog een aantal plaatsen waar er een hardcoded pad staat ingesteld. De rechten op die map moeten inderdaad 777 zijn.
De titel _MSTOP is aan te passen door je root-album te bewerken. Klik, bovenaan het album, op 'bewerken' en vervolgens weer de optie 'bewerken'. Dit verwijst naar http://www.mind...talbum&aid=1
De links naar de correcte vertalingen zijn inderdaad niet up-to-date. De laatste versie is op te halen via code.zikula.org/comm…es/mediashare/trunk. In dat zip-archief staat, ergens een paar map-niveaus omlaag, een directory pnlang. De nld-directory dien je te uploaden naar de server.
- Laatst gezien: 03.08.09
Beste Teb,
Hartelijk dank voor de reply. De vertaling is prima gelukt.
De naam wijzigen echter nog niet. Had al geprobeerd om de settings van de album aan te passen. maar de wijzigingen worden niet opgeslagen. Na het saven kom ik terug op het editeerscherm met de originele waarden.
Ook een nieuwe album aanmaken lukt niet. Precies dat er een probleem is met het schrijven naar de database. Databases zijn (nog) mijn ding niet. -(
Hopelijk kan er iemand me verder helpen?
Groeten,
Xavier en Lukas -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 05.02.12
In feite hoef je je als gebruiker ook geen zorgen te maken over de database verbinding. Als die initieel werkt is het goed, en hij werkt wel in ieder geval, anders had je nooit een site gehad zoals die er nu is.
Wellicht kun je een nieuw account aanmaken voor mij met beheerdersrechten, dan kijk ik even mee door in te loggen op de site.
De credentials kun je mij per PB toezenden: http://zikula.nl/Ber…ten/newpm/uname/Teb.
- Laatst gezien: 17.11.10
Ook een probleempje met Mediashare hier.
Zip bestanden uploaden lukt, maar het openen op de server niet. Kan dit aan de instellingen van mijn host liggen? Dit is de foutmelding die ik krijg:
Fatal error: Call to undefined function zip_open() in
Zikula versie: 1.2.1
Mediashare versie: laatste versie geloof ik (vind niet meteen een nummering terug...)
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties