block Menu probleem  Naar boven

• bij het toevoegen van een item in het Menublock verdween de komplete inhoud van het menublock.
    Het block is nog wel aanwezig(met titel), maar leeg.
    (gelukkig had ik nog in het thema een link staan naar Admin)
    De inhoud staat nog wel in de DB.(postnuke blocks)
    Postnuke versie 7.62( oud, dat klopt, maar ben bezig met een translatie naar Zikula 1.1.1)
    In de config van het block staat: niet inklapbaar en uitgeklapt.
    Het block de-activeren en opnieuw activeren geeft geen resultaat.
    Bewerken ook niet, alleen de titel veranderen is wel zichtbaar.
    Ik heb geen idee waar ik dit moet herstellen. icon_confused
    Hopelijk hebben jullie dit wel.
    Alvast weer bedankt,
    jala
  • Hmmm... ik verwacht dat er in de titel van een zojuist toegevoegd (of bewerkt) menu-item een illegaal karakter voorkwam. Misschien heb je een &-teken gebruikt?

Kans is groot dat als je hem nu weer bewerkt en dan opslaat, dat de gegevens dan weer leeg worden gemaakt in de database en je weer een vers blok hebt. Kan de snelste oplossing zijn, maar dan moet je alles weer opnieuw in gaan vullen.

Wellicht kun je de (serialized) inhoud van dat blok uit je database hier posten nu je hem nog hebt in je database. Deze is te vinden in de nuke_blocks tabel (pn_bkey = 'menu'), en je moet dan het veld pn_content hebben. Dat ziet er waarschijnlijk uit als
    Code
    a:4:{s:5:"style";s:1:"1";s:14:"displaywaiting";...

a:4:{s:5:"style";s:7:"offblue";s:14:"displaywaiting";i:0;s:14:"displaymodules";s:1:"1";s:7:"content";s:1055:"index.php|Home|Terug naar de Home paginaLINESPLITuser.php|Jouw Info|Wijzig hier je eigen infoLINESPLITadmin.php|Administratie|Voor de beheerderLINESPLITuser.php?module=NS-User&op=logout|Logout|Log uit je account.LINESPLIT|Modules:|LINESPLIT[FAQ]|FAQ|Veel gestelde vragenLINESPLIT[Members_List]|Ledenlijst|Overzicht van geregistreerde gebruikersLINESPLIT[News]|Laatste Nieuws|Laatste nieuws op deze site.LINESPLIT[Reviews]|Recensies|RecensiesLINESPLIT[Search]|Zoeken|Zoeken op dezewebsite.LINESPLIT[Sections]|Allerlei|Andere onderwerpen op deze website.LINESPLIT[Stats]|Statistieken|Statistieken.LINESPLIT[Submit_News]|Plaats Nieuws|Plaats je eigen nieuwsLINESPLIT[Topics]|Onderwerpen|Nieuwe onderwerpen op deze website.LINESPLIT[Top_List]|Top 10 Lijst|Top 10 lijst.LINESPLIT[Web_Links]|Web Links !!|Links naar andere websites.LINESPLITindex.php?module=pnFlashGames&func=view|Games|Speel een spelletjeLINESPLIT{My_eGallery}|Foto's/Filmpjes|Foto'sLINESPLIT[Webcam_Portal]|Webcams|testLINESPLIT{vquiz}|Kwiz|Vivians quizLINESPLIT[pnBook]|Gastenboek|Gastenboek";}

Het toegevoegde item (pnForum) had ik alweer verwijderd en dat lijkt goed te zijn gegeaan omdat deze er niet meer in staat.

jala
  • Ik verwacht dat het aan de slash (/) ligt Foto's/Filmpjes.

Ik heb de slash vervangen door ' en '. Dat maakt onderstaande code. Die kun je in de betreffende pn_content-cel zetten:

a:4:{s:5:"style";s:7:"offblue";s:14:"displaywaiting";i:0;s:14:"displaymodules";s:1:"1";s:7:"content";s:1058:"index.php|Home|Terug naar de Home paginaLINESPLITuser.php|Jouw Info|Wijzig hier je eigen infoLINESPLITadmin.php|Administratie|Voor de beheerderLINESPLITuser.php?module=NS-User&op=logout|Logout|Log uit je account.LINESPLIT|Modules:|LINESPLIT[FAQ]|FAQ|Veel gestelde vragenLINESPLIT[Members_List]|Ledenlijst|Overzicht van geregistreerde gebruikersLINESPLIT[News]|Laatste Nieuws|Laatste nieuws op deze site.LINESPLIT[Reviews]|Recensies|RecensiesLINESPLIT[Search]|Zoeken|Zoeken op dezewebsite.LINESPLIT[Sections]|Allerlei|Andere onderwerpen op deze website.LINESPLIT[Stats]|Statistieken|Statistieken.LINESPLIT[Submit_News]|Plaats Nieuws|Plaats je eigen nieuwsLINESPLIT[Topics]|Onderwerpen|Nieuwe onderwerpen op deze website.LINESPLIT[Top_List]|Top 10 Lijst|Top 10 lijst.LINESPLIT[Web_Links]|Web Links !!|Links naar andere websites.LINESPLITindex.php?module=pnFlashGames&func=view|Games|Speel een spelletjeLINESPLIT{My_eGallery}|Foto's en Filmpjes|Foto'sLINESPLIT[Webcam_Portal]|Webcams|testLINESPLIT{vquiz}|Kwiz|Vivians quizLINESPLIT[pnBook]|Gastenboek|Gastenboek";}

Helaas hetzelfde resultaat.
    Daarna het block ge-deactiveerd en verwijderd.
    Vervolgens een nieuw block aangemaakt.
    Het nieuwe block verscheen niet op het scherm, wat ook klopt omdat er geen inhoud is.
    Daarna 1 item in het block gezet.
    Nu verschijnt het block wel op het scherm, echter geen inhoud, dus weer terug bij af. icon_frown
    Block staat op: niet inklapbaar en uitgeklapt.

jala
  • Heel apart. Wellicht heb je toegang tot error logs, of kun je het php-error-reporting level hoger zetten. Zet hiervoor (tijdelijk) onderaan in /config.php:
    Code

Wellicht dat je dan een uitgebreidere melding / warning ziet. Zou zomaar kunnen dat het ergens anders door wordt veroorzaakt, maar da's nu een speld in een hooiberg ben ik bang.

Vergeet daarna niet die php-code er weer uit te halen. Had ik trouwens al gezegd dat je nodig naar (in ieder geval) versie .764 moest upgraden? :)

Concentreer me maar op de nieuwe site met Zikula 1.1.1
    Weer bedankt voor de ondersteuning.
    Ik heb nog een andere vraag, maar die stel ik in een ander onderwerp.

jala

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language