Test site?  Naar boven

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2 - 3 [+1]

• Mijn excuses, normaal ben ik gewoon om alles uit te spitten tot ik het echt niet meer weet en dan vragen te stellen op het forum.

Aangezien ik daarnet in een haastige bui was, heb ik niet nagedacht en gewoon de foutmelding gepost die ik zonet gekregen had. Won't happen again, nogmaals mijn excuses en bedankt voor de hulp!
  • No worries, laten we hopen dat het resulteert in een goede test opstelling, en dat velen deze info zullen gebruiken!

Ik heb die code voor de memorylimit bijgeplakt in de betreffende php file

Nu krijg ik echter volgende error:

QuoteParse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting T_FUNCTION in

Google vertelt me dat deze error er komt als je PHP4 gebruikt ipv PHP5. Xampp maakt echter gebruik van dit laatste, dus daar kan de fout niet liggen. Kan het zijn dat ik de memory limit code die ik erbij geplaatst heb op een verkeerde plaats staat ofzo?
  • Dit doelt vaak op een syntax fout in een php file. Als het goed is geeft die foutmelding exact weer in welke file die fout zit, en vaak staat die fout dan ook in de genoemde regel (of een paar regels erboven). Bijvoorbeeld een incorrect beëindigde string, een vergeten punt-komma oid.

bewerkt door: Dwerg, 17 dec, 2008 - 05:08
  • Lap, zit weer vast, met een gelijkaardig probleem dat ik al eens gehad heb.

Het is bijna gelukt om heel mijn testsite in orde te krijgen, alleen raak ik nog steeds niet op het forum (tot nu toe reden 1 waarom ik die testsite op poten gezet had).

Aangezien ik nog geen Zikula installatie gewaagd heb, zit ik dus nog met PN 0.764 en de daarbij passende module PNphpBB2. Op mijn live site werkt alles perfect, hier krijg ik echter constant deze error

Could not get theme data for themes_id []

Google vertelt mij dat dit met het default theme te maken heeft en dat ik dit moet resetten naar subSilver, al dan niet met een scriptje dat ik online heb gevonden. Nu allemaal goed en wel, maar ik heb nergens een map met subSilver, zelfs niet in mijn huidige live site of oude backups... Resetten naar dat theme lukt dus niet.

Enig idee hoe ik die error kan zien weg te krijgen?
  • Is dit als je ingelogd bent, uitgelogd bent, of beide?

Zou je eventueel eens het volgende kunnen doen:
    1. Maak een nieuwe test-gebruiker aan (is sowieso altijd handig, om een test-account achter de hand te hebben)
    2. Geef deze persoon ook tijdelijk admin-rechten via de Groups-module
    3. Log uit en log vervolgens in onder de zojuist aangemaakte gebruikersnaam
    4. Kijk of het probleem nog bestaat

Zo ja, zou ik even in willen loggen op je site. Stuur me de gegevens dan per PB

Als het probleem nu is opgelost, dient je voorkeurstheme van je eigen account worden aangepast. Aangezien je beheerders-rechten hebt onder je zojuist aangemaakte test-account, kun je dit als volgt doen:
    1. Ga naar Forum
    2. Klik 'Ga naar Administratiepaneel'
    3. Scroll links helemaal naar beneden, naar 'Gebruikers Beheer'
    4. Klik daar op 'Management'
    5. Voer de naam van je eigen account in, en klik op 'Zoek gebruiker' (de eerste button)
    6. Selecteer achter 'Forum stijl' de optie PNTheme
    7. Klik onderaan op OK

Vergeet niet de admin rechten van de test-account weer te ontnemen (voor de zekerheid).

Een nieuwe user aanmaken (en nog enkele andere dingen) lukt niet, omdat ik steeds weer die memory limit error krijg, terwijl ik deze in index.php toch al opgetrokken heb tot meer dan 128M... Moet ik deze limiet nog ergens anders aanpassen?

QuoteFatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 311296 bytes) in /Applications/xampp/xamppfiles/htdocs/testsite/modules/ContentExpress/pnclass/ContentExpress.php on line 4771

Sorry voor alle basic vragen :(
  • Probeer het niet in een php file aan te passen, maar rechtstreeks in de ini-file: /Applications/xampp/etc/php.ini (waarschijnlijk staat 'ie daar).

Vervang memory_limit = 8M door memory_limit = 32M. Of nog beter: zoek op hoeveel er op je echte server aan memory_limit is, en vul dat in. Maak het niet veel hoger, want dat staat op je server ook niet... dus dan creëer je weer een extra verschil tussen je test- en produktie omgeving, terwijl je die zoveel mogelijk hetzelfde wilt houden.

Herstart xampp om de nieuwe memory_limit toe te passen.

Allereerst wil ik je nogmaals bedanken voor je blijvende hulp. Ik vrees dat het hier nog lang van gedaan is ;)

Om even duidelijk te zijn: met mijn live site is momenteel alles nog in orde, maar ik probeer dus enkele dingen van mijn backup te zien via het forum van mijn lokale testsite.

Nu, ingelogd of uitgelogd blijf ik dezelfde error krijgen. Het memory probleem is nu opgelost, dus ik kan ook een nieuwe user aanmaken. Als ik die echter aanmaak via mijn localhost, krijg ik geen bevestigingsmail met daarin het wachtwoord om in te loggen. Als ik dit online doe, gaat dat uiteraard wel, maar kan ik niet op de localhost inloggen (omdat die net aangemaakte gebruiker niet in mijn database staat daar...)

Ik wil je gerust ook laten inloggen en een kijkje nemen op de site, maar ik denk niet dat dit gaat aangezien hij op mijn laptop draait en enkel offline problemen met zich meebrengt?

Sorry voor alle verwarring. Ik heb trouwens ook een testsite gestart om de installatie van Zikula te testen. De problemen daarmee zal ik anders in een nieuw onderwerp plaatsen ;)
  • Je kunt ook een nieuwe gebruiker aanmaken via het adminpaneel, of een username / wachtwoord wijzigen via het admin paneel. Dan krijg je geen mail met wachtwoord, maar dan geef je direct een wachtwoord op. Onafhankelijk van mail.

Je zou eventueel een lokale mail-server installeren... maar doe maar niet. Even een lekje in je firewall en mensen zien jouw pc als spam-machine. Kan niet de bedoeling zijn haha.

Nee, inloggen heeft inderdaad weinig zin als het op je laptop draait... :) Firewall, port-forwarding, ip-adressen... doe maar niet :D

Dit weekend wordt (waarschijnlijk) de nieuwste Zikula 1.0.3 en 1.1.0 gereleased. Dus, wacht sowieso nog effe met test-upgrades :)

Buiten het proberen toe te voegen van die test user, heb ik niets meer veranderd aan mijn testsite. Nu ik er terug naar toe probeer te gaan, krijg ik deze error:

Code
    Fatal error: Call to undefined function themeheader() in /Applications/xampp/xamppfiles/htdocs/testsite/header.php on line 42

Kan dit gerelateerd zijn aan de fout die ik daarvoor kreeg bij het forum? Of staat dat daar helemaal los van?
  • Forum hoort daar los van te staan, dit duidt op een postnuke theme probleem. Niet toevallig het theme van PostNuke gewijzigd ipv die van het forum? Wederom: heb je dit nu altijd, of alleen als je ingelogd bent onder een bepaald account?

Ik heb helemaal niets veranderd aan mijn thema, dat is net het vreemde...
  • Heel apart weer, je krijgt mooie dingen voor elkaar! Begin wel trots op je te worden haha.

Maar goed, je kunt PSAK downloaden (http://code.zik...downloads/25). Dat bestand unzip je in de root van je testsite (dus Applications/xampp/xamppfiles/htdocs/testsite/). Die pagina roep je dan in je browser aan om daarmee even je theme terug te zetten op extralite. Vervolgens psak.php weer verwijderen, dan zou je moeten kunnen inloggen op je site.

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2 - 3 [+1]

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language