Beste,
Sinds vandaag ben ik met mijn site overgestapt naar een andere host omdat ik absoluut ontevreden was van de vorige. De overstap is zonder problemen verlopen, nu moet ik echter mijn site zo snel mogelijk weer op de rails zien te krijgen. En daar blijkt het schoentje te wringen.
Ik heb op onze nieuwe host PN 0.764 geïnstalleerd (de distributie die ik nog had staan op mijn pc). Bij de installatie heb ik geen database laten aanmaken, omdat ik een error kreeg toen ik deze optie aanvinkte.
Na de installatie raakte ik op de net geïnstalleerde basis PN site.
Uiteraard zou ik graag mijn oorspronkelijke site terug hebben, dus ben ik naar de phpmyadmin van mijn host gegaan om deze terug te restoren. Hier heb ik de volledige backup van mijn site (die ik gisteren van mijn oude host heb gedownload) geïmporteerd.
Blijkbaar heeft dit geen succes gehad, want als ik nu naar mijn site wil gaan, krijg ik gewoon een volledig witte pagina te zien (Firefox laat weten dat het laden 'klaar' is).
Ook naar 'index.php' surfen geeft dezelfde blanco pagina.
Kan iemand me zeggen wat ik kan doen om mijn site terug levend te krijgen?
Alvast dank bij voorbaat, ik weet dat jullie mensen hier schitterend uit de nood kunnen helpen...
Met vriendelijke groet,
Dwerg.
Nieuwe installatie naar aanleiding van wissel host
Ga naar pagina: 1 - 2 - 3 [+1]
-
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 02.05.10
-
Even een update van wat ik gedaan heb om de site opnieuw levend te krijgen.
Na heel wat gesukkel heb ik besloten om met een schone lei te beginnen en al mijn Files van de server te gooien. Daarna heb ik via FTP (alles in binary) de 'home directory' van mijn volledige backup geupload. Zo heb ik dus in feite alle files van mijn oude server op mijn nieuwe server gezet.
Als ik nu naar mijn homepage ga (www.chirowoluwe.be), krijg ik altijd de volgende error: 'Problem in database connection'.
Door te googlen ben ik te weten gekomen dat dit meestal ligt aan de config.php waar de naam en het paswoord van de database incorrect zijn ingevuld. Deze heb ik dan ook aangepast (volgens de naam die mijn nieuwe host me doorgegeven heeft) en vervolgens heb ik de aangepaste config.php opnieuw geupload. Hetzelfde probleem blijft zicht echter voordoen...
Als ik handmatig naar files surf (vb. enkele foto's die ik weet staan) krijg ik die wel te zien, maar de site op zich wil zich niet tonen :(
Iemand een idee? Ik word er radeloos van :( -
Hoera, hoera,
Na een hele tijd trial en error is het nu plots toch gelukt om de site terug 'levend' te krijgen. Postnuke 0.764 is geïnstalleerd (in afwachting van Zikula) en de database is opnieuw geïmporteerd.
Er blijkt voorlopig wel nog een probleem te zijn. Alle links die verwijzen naar de module ContentExpress, komen op een blanco pagina uit. Ik vermoed dat er hier ergens een fout in de database moet zitten ofzo. De module werkt immers perfect, valt te beheren in mijn adminpaneel en beschikt nog over de data die ik opnieuw geïmporteerd heb...
Alleen blijf ik dus blanco pagina's krijgen.
Aangezien een groot deel van mijn site afhankelijk is van deze module, zou alle hulp dus wederom meer dan welkom zijn.
Nog even herhalen: www.chirowoluwe.be is het adres.
Met mijn excuses voor de veel te uitgebreide monoloog... -
Niemand die een ideetje heeft om dit op te lossen?
Ik heb al geprobeerd de rijen van ContentExpress terug in te voegen, zonder resultaat. Ik weet nu ook niet meer zeker of het aan de database ligt, want al mijn Files staan wel op mijn server. Ik kan dus perfect handmatig naar de foto's e.d. surfen die ik nodig heb, maar als ik in mijn menu erop klik, kom ik telkens op een blanco pagina uit... -
Ik ben na lang zoeken op deze oplossing uitgekomen en ben, zonder enige php kennis, erin geslaagd om het terug werkend te krijgen :)
Just to let you know, als iemand met een gelijkaardig probleem zit, kan die er misschien ook gebruik van maken...
http://communit...ic-51547.htm
Ik heb dus gewoon die daaropgegeven code geplakt, het bestand terug geupload, et voila! -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 26.07.10
Perfect, Dwerg! Helaas kon ik (door verhuizing) de afgelopen twee weken dit forum niet in de gaten houden. Blij dat je de oplossing hebt gevonden.
Kan mij iemand de correcte link geven voor een Nederlandse PN O.764 installatie? Ik heb wat problemen gehad met het proberen te upgraden naar Zikula.
Ik heb nu opnieuw mijn backup online gezwierd, maar ik blijf de error krijgen dat er geen connectie met mijn database gemaakt kan worden, hoewel de database er staat en de informatie in de config.php correct aangepast is...
Ik zou dus de installatie willen opnieuw proberen, tenzij iemand mij kan helpen om mijn site weer gaande te krijgen :( -
Hoe is het vorige keer ineens gelukt? Toen zei je ook dat er een probleem was in de database-connectie, waarna ik het antwoord zag staan. En ik geloof niet in "opeens deed 'ie het weer" :)
DBServer is meestal localhost, username en password heb je gekregen. Let op dat de $config['encoded'] parameter dan op 0 staat (als je je wachtwoord als plain tekst in die config file hebt gezet)
Wel, geen idee eigenlijk.
Ik had deze topic ook opnieuw doorgenomen omdat ik hetzelfde probleem patroon zag terugkeren... Nu blijf ik echter steken bij het probleem waarbij ik uiteraard geen uitleg heb gegeven hoe het toen gelukt is...
Dit staat er in mijn config file, waarbij de sterretjes wel ingevuld zijn door het correcte wachtwoord :) (Ik weet dat dit correct is omdat ik er mee kan inloggen op phpmyadmin...)
-
-
Teb, je bent mijn HELD! Je zou eens weten hoe lang ik daar al mee sukkel!
Ik vrees wel dat ik enkele data kwijt ben...
Mijn laatste backup die ik gemaakt heb, blijkt om een of andere reden corrupt te zijn. Ik heb gewoon in phpmyadmin alle rijen geëxporteerd in een gegzipte file...
Heb er dus een oudere backup moeten op zetten... -
Mooi! Die 'encoded' parameter geeft aan of het wachtwoord base64_encoded is. Je hebt het wachtwoord in plain text ingevuld, dus niet ge-encodeerd. Derhalve dient die parameter op 0 te staan.
Of... je laat hem op 1 staan en je encodeert je wachtwoord. Dit kan ook online via http://gtools.org/to…se64-encode-decode/
Ga hier even die topic uppen omdat ik met verscheidene kleine "probleempjes" zit die het niet waard zijn elk een eigen topic te hebben. (Tenzij jullie willen dat ik voor elke kwestie een topic aanmaak, uiteraard).
Ik draai dus momenteel Zikula 1.2.0. , zonder noemenswaardige problemen. Toch enkele opmerkingen en vragen waar ik niet meteen aan uitkan... Wanneer ik deze snap, is onze site helemaal "good to go".
1) Ik krijg als admin steevast de error te zien dat de config.php beschrijfbaar is. Men zegt met die error dat de desbetreffende config.php naar 644 of 444 gechmod moet worden. Het vreemde is echter dat die config.php op 644 staat. Wanneer ik het naar 444 verander, blijft dezelfde foutmelding nog steeds aanwezig...
2) Net zoals enkele anderen krijg ik bij het testen van enkele andere themes een vervelende boodschap. (Enfin, de admin). De persoon in deze topic ( http://zikula.n...c/topic/2017 ) heeft er ook last van. Nu moet ik met het schaamrood op de wangen toegeven dat ik niet goed snap hoe ik van die popup boodschap verlost raak... Ik heb de code al proberen aan te passen, maar dit gaf enkel errors en een niet werkende site...
3) Ik snap niet zo goed hoe ik een gewone pagina met wat inhoud aanmaken kan. Ik heb de content module, maar snap niet hoe ik van daaruit bijvoorbeeld een categorie kan aanmaken met daarin wat tekst en (zeer belangrijk) afbeeldingen. In PN gebruikte ik daar ContentExpress voor, maar daar waren de meeste zaken al in HTML geschreven door mijn voorganger. Moet ik sowieso iets in HTML schrijven, of kan ik met een WYSIWYG editor (ik heb scribite ook geïnstalleerd) eenvoudig pagina's met afbeeldingen opmaken?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden. Indien jullie liever hebben dat ik voor elk probleem een aparte topic aanmaak, wil ik dat zonder problemen doen :)/ -
Even mezelf verbeteren (zoals ik hier al zovaak gedaan heb).
Het is me gelukt om wat content en News aan te maken via scribite. Ik krijg dus door middel van een mooie WYSIWYG editor te zien hoe mijn tekst er moet en zal uitzien, samen met foto's en al. Als ik op preview klik, krijg ik ook alles te zien.
Wanneer ik echter op publiceren / bevestigen (whatever) klik, dan komt de tekst er in html code op te staan, in plaats van mooi gepubliceerd zoals het zou moeten. Dit zowel bij de Content als de News module.
Kunnen jullie me zeggen wat ik verkeerd doe? Indien ik dat onder de knie heb, kan ik het meeste van mijn pagina's beginnen aanmaken denk ik.
Wederom alvast hartelijk dank bij voorbaat. -
- Laatst gezien: 27.07.10
Die html code bedoel je van de plaatjes? Je moet onder veiligheids instellingen (security) -> beveiligingsce ntrum (securitycenter) -> html instellingen de img tag "aanzetten". Een boel html tags staan by default uit, je kunt de img tag in de kolom met parameters gerust aan zetten.
Als die img html code is wat je bedoelt, zou dat moeten helpen.
Kijk trouwens ook regelmatig in het internationale forum (community.zikula.org), daar komen ook heel veel vragen voorbij waar je wellicht wat aan hebt.
Die modulestylesheet staat soms in oude themes of modules. Bij de themes moet je in themes/joutheme/templates/.htm kijken of je daar ergens de modulestylesheet regels ziet staan. Ik weet zo ook even niet meer uit mn hooff hoe dat er precies uit ziet. Die kun je dan verwijderen.
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren
Gebruikers Login
Taal
Voorkeurstaal