postnuke op sub site ?  Naar boven

• hoi ik heb naar een lange tijd postnuke weer is boven tavel gehaaldt ,,,,
    nu de vraag

ik wil op een sub site van 1 van mijn websites postnuke zetten zo dat .. er met een inlog sisteem me maat en ik
    bijde fotos online kunnen zetten nu is het alleen de vraag om dat het op een sub site is kan ik nog on verwachte problemen tegen kommen met database en zo ?

• Wat versta je onder een subsite? PostNuke Files kopieren en naar dezelfde database verwijzen? Via een subdirectory of een subdomein?

Tabellen delen, dan zul je zeker tegen onverwachte problemen aan gaan lopen, zou ik niet doen. Dienen die foto's op de originele site te komen, of alleen op de subsite? Draait op de originele site ook PostNuke?

Zoals je ziet, ik begrijp niet eenduidig wat het probleem is en welk doel je voor ogen hebt.

voor beeld van de sites www.site.nl
    en sub is dan b.v.b www.foto.site.nl

want als dit namelijk problemen geeft moet ik een amdere oplossing proberen te vinden
    gaat namelijk om foto over dracht van me pa naar mijn website en dan in zijn mappen komt
    dat het dan weer op zijn site te zien is ..... dit om voor mij het werk wat makelijker te houden en dat de fotos snel bij mij terecht kunnen kommen
  • Als op de originele site geen Zikula draait, kun je binnen dezelfde database ook Zikula installeren. De tabellen worden ge-prefix-ed met 'zk' (of voorheen 'pn') dus dat zou niets moeten overschrijven als die niet bestaan.

Het is alleen afhankelijk van de media-module die je gaat gebruiken, waar (en hoe) de bestanden worden opgeslagen. Mediashare slaat alles op in /mediashare op een manier die niet echt bruikbaar is om doorheen te bladeren. Dus uploaden lukt wel, maar daarna zorgen dat de originele site makkelijk bij de foto's komt, da's een tweede. Lijkt me niet triviaal. Wellicht dat Erik zijn idee kan laten werpen hier, of je kijkt naar externe foto hosting providers zoals Flickr of SmugMug.

• Kan je hem niet via FTP toegang geven naar die ene specifieke map binnen Mediashare?
    Ik zie niet helemaal in waarom Zikula hiervoor te gebruiken om alleen maar een bestanden te sharen en een map voor een persoon specifiek te maken. icon_confused

Er zijn goede scripts die gemakkelijk een folder met foto's in kunnen lezen en alle foto's tonen wil je het bruikbaar houden om heen te bladeren.

Maar kan zijn dat ik het niet helemaal volg.. icon_cool

• hakanadat het in een map komt te staan waar me pa zijn fotos in kan zetten en uit hallen maar dan via een inlog
    Dat gaat prima via Mediashare oid

hakanaen ik de fotos in 1 keer kan door linken naar zijn site

Lukt prima als je handmatig de foto-urls kopieert vanuit mediashare (www.foto.site.nl/mediashare/filemapje/filethumb.png oid). Maar is dus ietwat lastig als het geautomatiseerd moet. Je zou wel zelf iets in php kunnen schrijven (een soort block voor mediashare die alle bestandslokaties voor je opsomt, dit kan prima met de Zikula API), en dat als input gebruiken voor de doelsite.

Is het niet handiger om zijn site ook gewoon op Zikula te laten draaien? :)

• Is een module voor PostNuke / Zikula, en gebruiken we op deze site ook. Zo kunnen wij afbeeldingen binnen onze publicaties gebruiken (klik in hoofdmenu eens op "DZC Team"). Uploaden is toegestaan voor teamleden, en de afbeeldingen zijn ook buiten de site te gebruiken (zoals te zien op [url=http://code.zik...tch/wiki/Teb]CoZi[/url])

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language