Kan geen bestand uploaden in Downloads 2.2  Naar boven

• Als ik een bestand wil uploaden en alles heb ingevuld, krijg ik de volgende foutmelding:

Bestand: /var/www/.../modules/Downloads/pnuser.php
    Regel: 748
    Melding: Er is geen URL ingevuld, en ook geen bestand ter upload aangeboden!

Iemand een idee wat dit betekent?
  • Kans is groot dat het geuploade bestand niet kon worden opgeslagen. Controleer op de admin-startpagina of alle paden beschrijfbaar zijn.

Let er ook op dat slechts 1 van de twee mogelijkheden moet worden gebruikt: of je vult een URL in (iets met http) of je selecteert een bestand met de 'bladeren' knop.

Tenslotte wat informatie over je hosting omgeving zou wel makkelijk zijn. Is het op de server bijvoorbeeld toegestaan om bestanden te uploaden? Heb je misschien al geprobeerd om een ander bestand (een simpele tekst-file, of een klein zip-bestand bijvoorbeeld) te uploaden, en is dat wel gelukt?

Zoals je hieronder ziet staat maximale upload op 2M, dat zal het probleem zijn, maar waar ik dat wijzigen?

Systeem informatie

PHP Instellingen:
    Upload van bestanden toegestaan: Ja
    Maximale grootte voor uploads opgeven: 2M
    Maximale grootte voor bestanden die met een POST commando ontvangen worden: 8M

Directory informatie:
    Upload directory is beschikbaar! Upload directory is beschikbaar!
    Upload directory heeft schrijfrechten! Upload directory heeft schrijfrechten!
    Screenshot directory is beschikbaar! Screenshot directory is beschikbaar!
    Screenshot directory heeft schrijfrechten! Screenshot directory heeft schrijfrechten!
    Cache directory is beschikbaar! Cache directory is beschikbaar!
    Cache directory heeft schrijfrechten! Cache directory heeft schrijfrechten!
    Mailer module actief. E-mail notificatie beschikbaar. Mailer module actief. E-mail notificatie beschikbaar.

GD bibliotheek bestanden:
    Geïnstalleerd Geïnstalleerd
    De module is geconfigureerd om gebruik te maken van de GD bibliotheek. Er worden automatisch thumbnails van de screenshot gemaakt.

bewerkt door: florisi, 02 mrt 2008 - 15:43
  • Dat is een serverinstelling, en indien je bij een hostig omgeving zit, zul je dat bij je hosting provider aan moeten vragen (of ze de upload limiet willen verhogen naar 5 of 10 MB).

Zet voor de zekerheid de instellingen van de Downloads module in het admin paneel (module=Downloads&type=admin&func=modifyconfig_updown) op een maximum van 8MB.

Mochten ze niet akkoord gaan, is er een optie om grotere bestanden via ftp op je hosting account te plaatsen, en dan via de downloads module alsnog te plaatsen door de directe URL op te geven (in plaats van het bestand).

Het bestand staat op www.concordia-elsloo.nl/muziek/second-waltz.mp3
    Hoe voer je dit in bij Downloads?

Is er een goede handleiding van downloads
  • QuoteMaar als ik het dan probeer uit te voeren gaat het fout.

Wat gaat er fout? Krijg je een foutmelding in het scherm? Zo ja, welke?

Als je het zelf hebt geupload, dan kun je gewoon een nieuwe download toevoegen, en bij de URL vul je dan het volledige pad in naar je bestand (zoals je hierboven had neergezet, inclusief http:// volgens mij). Daarnaast vul je de bestandsgrootte in, de verdere verplichte velden, en dat zou moeten werken.

Een goede handleiding is bij gratis software meestal een probleem... daar zijn dan vaak de forums voor.

Weet je zeker dat je de correcte URL hebt ingevuld? (gecontroleerd of die URL echt bestaat?)

Bestand: /var/www.............................../Downloads/pnuser.php
    Regel: 592
    Melding: Geen toestemming om deze handeling uit te voeren

Wat kan dit nu weer zijn?
  • Welke handeling deed je? Krijg je iedere keer deze foutmelding, of was dit eenmalig?

Downloads werkt met zo'n beetje iedere actie (klik) met een authorisatiesleutel. Die verloopt bijvoorbeeld als je in een tweede browser binnen je site een andere actie uitvoert. Je eerste pagina is dan 'niet meer geauthoriseerd'. Kijk of je de actie nogmaals uit kunt voeren door opnieuw naar de eerste pagina te gaan, en vervolgens te doen wat je wilde doen.

Ik heb nu een trucje.
    Met FTP zet ik het bestand in de juiste directory.

Zeg met de tweede mogelijkheid (via link) waar hij het kan vinden en zet dan rechtstreeks in de database goed.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language