Probleem met PnPhpBB2  Naar boven

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2 - 3 - 4

• Teb, ik dank je op mijn blote knieën: eindelijk lijkt het gelukt te zijn, nu krijgen ook de niet ingelogde mensen het forum te zien...

Aleen mijn bbcode lijkt nog niet te werken, staat nochtans ingeschakeld icon_confused
    Net gekeken: blijkbaar staat bij de posts aangeduid 'schakel bbcode uit voor deze post'.
    Ik weet wel niet of dit standaard zo is of niet, maar bon, dat maakt niet zoveel uit icon_wink
    Enorm enorm bedankt.

Nu nog mijn fotootjes terugkrijgen bij mijn nieuwsinzendingen (Topics) op mijn hoofdpagina.
  • Lap, heb per ongeluk theme matching aangezet en nu ziet mijn forum er zo lelijk blauw uit

Zal niet te verhelpen zijn zeker icon_confused
  • Heel blij dat het gelukt is. Kost wat tijd en geduld, maar dan heb je ook wat :)

QuoteNu nog mijn fotootjes terugkrijgen bij mijn nieuwsinzendingen (Topics) op mijn hoofdpagina.

Wellicht dat wat afbeeldingen niet correct zijn gekopieerd naar de server: Ik zie dat er meerdere afbeelding niet ingeladen willen worden. Eventueel de directory /images volledig opnieuw uploaden (inclusief de topics en flags directories). Denk dat hetzelfde geldt voor de /modules/PNphpBB2/templates/PNTheme/images directory.

Let op dat je FTP-programma staat ingesteld op binaire overdracht (en niet ASCII). Meestal staat de overdracht op 'automatisch' en gaat dat vanzelf goed voor jpg Files. Maar controleer toch maar even.

QuoteLap, heb per ongeluk theme matching aangezet en nu ziet mijn forum er zo lelijk blauw uit

Zal niet te verhelpen zijn zeker icon_confused

Geen probleem hoor. Inderdaad theme matching weer uitzetten in de configuratie, en vervolgens de volgende files dirctories verwijderen:
    file /modules/PNphpBB2/templates/PNTheme/styles/PostNukeBlue2.css
    dir /modules/PNphpBB2/templates/PNTheme/cellpics/PostNukeBlue2

Enorm hard bedankt voor je tijd, geduld, toewijding en kennis, Teb.

bewerkt door: Dwerg, 11 mrt 2008 - 23:17
  • icon_lol No problem, veel suc6 verder.

Ben nog altijd 'webmaster' van dezelfde site, die de laatste maanden echter wat verwaarloosd werd (voornamelijk door problemen met de host). We plannen een overstap naar een andere host en hopen zo snel mogelijk meer plaats te hebben om onze site te kunnen doen herleven.

Nu, om die redenen zitten we ook nog altijd met de oude PN als CMS (de 0.764 om precies te zijn).
    Omdat we onze site willen 'opnieuw starten', maar toch onze vroegere categorieën e.d. willen behouden, vroeg ik me af of ik best een clean install of een 'gewone' update doe? Tot zover het even off topic gaan, nu meer on topic.

Met de overschakeling naar Zikula zit ik weer met een forumprobleem (vrees ik). Ik heb gemerkt dat er blijkbaar geen versie van PNphpBB2 voor Zikula komt, maar dat men volop met PNphpbb3 bezig is, dat dan bruikbaar zou zijn voor Zikula.
    Nu, ben ik gedoemd om al mijn (belangrijke) forumdata te verliezen, of is er volgens jullie een mogelijkheid om mijn users, topics en posts te behouden in Zikula (vb. door integratie in pnForum?)

Sorry voor de verwarrende topic en vragen...
    Alvast op voorhand bedankt, jullie hebben mij hier al meermaals uit de brand geholpen!

Vriendelijke groet,

Dwerg.

bewerkt door: Dwerg, 15 okt, 2008 - 08:51
  • DwergNu, om die redenen zitten we ook nog altijd met de oude PN als CMS (de 0.764 om precies te zijn).
    Omdat we onze site willen 'opnieuw starten', maar toch onze vroegere categorieën e.d. willen behouden, vroeg ik me af of ik best een clean install of een 'gewone' update doe?[/quote]
    Zo oud is PN0.764 nog niet, sterker nog, er is nog geen officieel upgrade-pakket van PN naar Zikula, dus support is er ook nog.

Maar, als je toch opnieuw wilt beginnen, dan is Zikula dus inderdaad de manier om te starten.

[quote=Dwerg]Ik heb gemerkt dat er blijkbaar geen versie van PNphpBB2 voor Zikula komt, maar dat men volop met PNphpbb3 bezig is, dat dan bruikbaar zou zijn voor Zikula.

Die heet Zafenio ;)

[quote=Dwerg]Nu, ben ik gedoemd om al mijn (belangrijke) forumdata te verliezen, of is er volgens jullie een mogelijkheid om mijn users, Topics en posts te behouden in Zikula (vb. door integratie in pnForum?)[/quote]
    Zijn eigenlijk twee vragen:
    Ja, een upgrade van (de laatste) PNphpBB2 zou normaal gesproken een goede upgrade moeten geven naar Zafenio. Ik heb echter nergens gelezen dat PNphpBB2 1.2i-patch3 niet zou werken met Zikula.
    Er bestaan ook PNphpBB2 -> pnForum conversiescripts (heb ik zelf hier een hele tijd geleden uitgevoerd). Dat was niet in een kwartiertje gefixed, maar het lukte wel. Die scripts staan op de CoZi (onder het pnforum project).

Kortom: wil je alles behouden, dan upgraden ipv nieuwe installatie. Alles (categorieen en forums) zou dan behouden moeten blijven.

Ik zal de upgrade naar Zikula uitproberen en dan laten weten of er problemen zijn of dat alles werkt naar behoren.

Moet ik enkel PN 0.764 naar Zikula updaten, of moet ik ook elk van mijn modules apart updaten? :$

Vriendelijke groet,

Dwerg.
  • Ik weet dat EZComments en pnMessages nog niet officieel Zikula-ready zijn. Als je dus de huidige Comments- of Messages module niet gebruikt, zou je kunnen upgraden, en dan dien je inderdaad ook meteen de nieuwste versies van je overige modules mee te upgraden!

Test altijd eerst de installatie op een aparte omgeving, op een backup van je database, zodat je live site onaangetast blijft! Wij hebben dit migratieproces ook uitgevoerd, en een goede voorbereiding en veel testen heeft ons uiteindelijk veel werk gescheeld.

Suc6

Ga naar pagina: [-1] 1 - 2 - 3 - 4

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language