Beste,
Sinds daarnet heb ik een nogal vreemd probleem met het forum op mijn site.
Als ik een (sub)forum wil openen, krijg ik steeds de foutmelding dat het onderwerp niet bestaat (terwijl er vandaag nog in gepost is...)
Het enige dat ik denk verkeerd te hebben gedaan is mijn PN proberen te upgraden van 0.762 naar 0.764.
Ik had echter voor alle zekerheid een backup genomen van de Files die ik veranderde. Na het opnieuw uploaden hiervan, blijft mijn probleem bestaan.
Voor de volledigheid, deze files had ik vervangen: PnApi.php, PnRenderclass.php, PnMod.php, PNsessionphp en index.php. Wegens plaatsgebrek op de server zag ik me genoodzaakt om de map v4blib te verwijderen.(De installatie daarvan was nodig voor het probleem uit mijn vorige topic). Aangezien de bovenvermelde corefiles aangepast waren door deze toepassing, heb ik deze dus vervangen met een nieuwe versie. De rest van mijn site werkt perfect, alleen mijn Topics zijn verdwenen. Bovendien raak ik niet meer in het adminpaneel van mijn forum. Er komen alleleri verticale lijnen tevoorschijn, maar de pagina kan nooit volledig laden en doet mijn browser vaak vastlopen.
Ik had hier de vorige keer de configuratie van mijn site gepost, maar ik weet met de beste wil van de wereld niet meer waar ik die gehaald heb ;)
Hopelijk kunnen jullie me helpen en is er een eenvoudige oplossing voor mijn probleem.
Met vriendelijke groet,
Dwerg.
Probleem met PnPhpBB2
Ga naar pagina: 1 - 2 - 3 - 4 [+1]
-
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 17.11.10
-
Dit was de configuratie uit mijn vorige topic...
Als ik me herinner waar ik dit gevonden heb (of als iemand mij dit kan zeggen waar te vinden ;)), post ik de correcte!
Name Value
CMS Version 0.7.6.2
Sitename Chiro Woluwe
url http://www.chirowoluwe.be/
PHP Version 4.4.6
PHP safe_mode Off
PHP safe_mode_gid Off
PHP open_basedir NULL
SAPI apache
OS Linux server10.speedpacket.com 2.6.9-55.0.9.ELsmp #1 SMP Thu Sep 27 18:27:41 EDT 2007 i686
WebServer Apache
Module dir modules/PostCalendar
Module version 5.0.0
smarty version 2.6.18
smarty location includes/classes/Smarty/
smarty template dir templates
smarty compile dir pnTemp/pnRender_compiled
smarty cache dir pnTemp/pnRender_cache
-
Een bijkomend probleem:
Als ik het forum wil bekijken zonder dat ik ingelogd ben, krijg ik deze error:
PNphpBB : Critical Error
Could not get theme data for themes_id [1]
Als ik als administrator ingelogd ben, kan ik wel het forum bekijken, maar nog altijd geen Topics terugvinden...
Miljaar :(
Als ik PNphpBB2 helemaal update, verlies ik dan alle topics en content die op mijn forum stonden of niet? -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Een lastig probleem, vooral omdat de rest van de site wel blijft werken. Wordt er nergens een foutmelding gegenereerd? Het is sowieso aan te raden een backup van al je Files en DataBase te maken voor je een upgrade uitvoert op je systeem. En niet alleen van de bestanden die gewijzigd zijn.
Kun je eens proberen om je theme op ExtraLite te zetten, en kijken of je dan wel in het admin paneel komt? In principe verlies je geen gegevens als je je forum gaat bijwerken naar de laatste versie (momenteel 1.2iu patch 3 geloof ik)... maar, maak een backup
Wellicht biedt het pnphpbb forum meer ondersteuning: www.pnphpbb.com of Google
Hartelijk dank voor je antwoord, Teb.
Het veranderen van theme haalt niets uit, ik blijf dezelfde error krijgen.
Ik heb een backup genomen van al mijn public_html Files en ben momenteel de files van 0.764 aan het uploaden. (Als ik momenteel naar mijn site ga, krijg ik een melding dat er een database connection error is, maar dit lijkt me tijdelijk te zijn tijdens het uploaden van de nieuwere versie?)
Ik hou je alvast op de hoogte ivm de vorderingen...
Bedankt voor je hulp! -
Die melding komt inderdaad omdat je de vorige config.php nodig hebt (zoals vermeld in de handleiding voor het upgraden), en niet de meegeleverde uit de nieuwe versie. Vergeet ook niet dat je /upgrade.php moet uitvoeren, en niet /install.php. Eigenlijk: gewoon de handleiding volgen (in /docs geloof ik).
[edit]www.chirowoluwe.be/docs/manual.txt[/edit]
Er wordt ook geadviseerd om alles weg te halen en alleen de nieuwe postnuke te uploaden, omdat er anders ongebruikte en potentieel onveilige bestanden achter (kunnen) blijven.
Suc6
Postnuke en PNphpBB2 zijn geupdated.
Als ik bij mijn modules ga kijken, staat er 'nieuwe versie geïnstalleerd'
Daarna klik ik op upgrade, en dan zegt mijn browser dat alles goed is verlopen.
Als ik dan op doorgaan klik, krijg ik deze melding:
Failed to load module Modules (at function: "initialise")
Als ik dan naar het forum wil, zegt hij dat de module niet bestaat.
Ik kan met andere woorden de module niet activeren. Als ik terug naar mijn modules ga, kan ik weer enkel upgraden. De module verwijderen lukt ook niet...
bewerkt door: Dwerg, 25 feb 2008 - 01:12 -
Bij welke module staat precies "nieuwe versie geïnstalleerd"? Bij PNphpBB2? OF ook andere modules?
Zou je eens kunnen kijken of je in je /modules directory twee modules-mappen hebt staan (1 met kleine letter, 1 met grote letter)?
Dat van die nieuwe versie staat enkel bij PNphpBB2
In mijn public_html directory heb ik enkel modules staan.
In die directory zelf staat echter een map Modules (met hoofdletters dus). Voor alle duidelijkheid: er staat geen tweede map 'modules' in deze directory.
Door te googlen had ik ook al tegengekomen dat 1 van deze twee mappen misschien verwijderd moest worden. Ik durfde dit echter niet doen aangezien de foutmelding die op google terug te vinden was niet helemaal dezelfde was... -
Dat is dan prima.
Enige wat ik nog kan bedenken / adviseren is het volledig opnieuw uploaden van de /modules/Modules en de /modules/PNphpBB2 directory. Wellicht dat 1 van de twee wat corrupt Files heeft.
Het is hier om poepeloerezot te worden...
Ik heb die beide directories er opnieuw opgezet en nu krijg ik deze error (met onderaan nog steeds die failed to load Modules)
Versie komt niet overeen.
Conversie vanaf een bestaande Stand alone installatie is alleen mogelijk vanaf versie 2.0.1 of hoger.
Deze foutmelding doet zich ook voor als er wordt geprobeerd om een phpBB 2.1.x (2.2) forum om te zetten.
Gevonden versie informatie: -
Patience is a virtue
maar ik denk dat we ergens komen.
Volgens mij is de upgrade van PNphpBB2 dan wel goed uitgevoerd namelijk. Want als je nu op 'upgrade' bij PNphpBB2 klikt, ziet PNphpBB2 de versie al op de laatste staan, waardoor deze melding wordt gegeven.
Mocht je toegang hebben tot PHPMyAdmin oid (of een andere tool om rechtstreeks in je database te kijken), bekijk dan even de pn_modules tabel. Bij de kolom 'pn_state' staat waarschijnlijk een 5. Zet deze op 3 en kijk of dit het probleem oplost.
Alvast heel erg bedankt voor jouw geduld, Teb ;)
Ik heb inderdaad toegang tot PHPMyAdmin en zie daar de pn_modules tabel staan.
Bij de kolom 'pn_state' zie ik niet meteen een 5 staan, alleen ergens een 1.
Omdat ik niet zeker ben wat ik hier veranderen moet, zal ik even een screenshot posten van mijn kolom.
en hier wat er meer naar rechts staat (kan mijn kader niet vergroten, dus het zijn twee screenshots geworden).
bewerkt door: Dwerg, 25 feb 2008 - 13:45 -
Je hebt nu het veld-overzicht ("Structuur") van de pn_modules tabel. Ik ben geinteresseerd in het data-overzicht ("Verkennen"), dit staat bovenaan de pagina.
Op die pagina kun je eventueel invullen: Toon 30 rijen beginnend bij 0, om vervolgens op de knop Toon te klikken, dan zie je alle modules. De meest rechtere kolom is 'pn_state', zoek die waarde op bij PNphpBB2.
Ik heb de waarde gevonden, het staat inderdaad op vijf...
Verandering is doorgevoerd en het forum is eindelijk geïnitialiseerd!
Maar nu zit ik weer met het oorspronkelijke probleem: de Topics kunnen niet teruggevonden worden...
Bovendien krijg ik nu mijn foutmeldingen in het Engels, jeuj ;)
Algemene Fout
Could not obtain topic information
Het thema is blijkbaar ook onderhavig aan veranderingen...
We ploeteren rustig verder ;) Nogmaals bedankt voor alle hulp en moeite, Teb!
bewerkt door: Dwerg, 25 feb 2008 - 14:30
Ga naar pagina: 1 - 2 - 3 - 4 [+1]
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties