Beste,
Ik ben sinds dit jaar 'webmaster' van de site van mijn Chiro. Ik ken echter amper iets van websites zelf af, laat staan van het coderen... Ik kan me behelpen in het adminpaneel en vind mijn weg in de functies die we nodig hebben.
Ik had het echter zeer handig gevonden om een kalendersysteem aan onze site te kunnen toevoegen, zodat hierop alle activiteiten en afspraken zouden kunnen gezet worden.
Ik heb gisteren mijn best gedaan om PostCalendar proberen te installeren, en ben na verschillende foutmeldingen er al in geslaagd om de module te installeren op de site en het blok ook in te stellen.
Maar als ik events probeer toe te voegen, krijg ik steeds deze error:
Fatal error: Smarty error: [in default/form_submit.html line 139]: syntax error: unrecognized tag 'v4b_calendar_build_input_box' (Smarty_Compiler.class.php, line 580) in /home/woluwe/public_html/includes/classes/Smarty/Smarty.class.php on line 1095
Bovendien krijg ik deze error te zien als ik de kalender zichtbaar maak voor alle gebruikers (als ik het blok inschakel dus).
Warning: Smarty error: unable to read resource: "lang.nld" in /home/woluwe/public_html/includes/classes/Smarty/Smarty.class.php on line 1095
Zou iemand mij kunnen zeggen wat ik exact verkeerd heb gedaan en wat ik kan doen om het probleem op te lossen?
Ik heb al geprobeerd met een nieuwe versie van Smarty te downloaden en te uploaden, maar dit gaf geen verschil. Het updaten van de v4blib 4.03 naar 4.04 versie bracht heel mijn site omzeep (ik heb dan maar terug de oudere bestanden erop gezet).
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van php codering enzo, hopelijk stelt dit niet al te veel problemen...
Ziehier nog enige (nodige) informatie wat mijn site betreft.
Name Value
CMS Version 0.7.6.2
Sitename Chiro Woluwe
url http://www.chirowoluwe.be/
PHP Version 4.4.6
PHP safe_mode Off
PHP safe_mode_gid Off
PHP open_basedir NULL
SAPI apache
OS Linux server10.speedpacket.com 2.6.9-55.0.9.ELsmp #1 SMP Thu Sep 27 18:27:41 EDT 2007 i686
WebServer Apache
Module dir modules/PostCalendar
Module version 5.0.0
smarty version 2.6.18
smarty location includes/classes/Smarty/
smarty template dir templates
smarty compile dir pnTemp/pnRender_compiled
smarty cache dir pnTemp/pnRender_cache
Hopelijk kan iemand me een (niet al te ingewikkelde :D) oplossing bieden.
Met vriendelijke groet.
Smarty probleem met PostCalendar
-
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 17.11.10
-
Kleine toevoeging: ik heb mijn best gedaan om een antwoord op mijn vraag te googlen, ik heb hiervoor ook sites in verschillende talen bekeken, maar ik kreeg geen oplossing die mij uit de brand kon helpen. Mijn excuses mocht het antwoord hier toch al staan. -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Complimenten voor uitleg van je probleem, zeer duidelijk!
Ik denk dat dit grotendeels te maken zal hebben met het feit dat je site op de nld-taal staat, maar de nederlandse vertaal bestanden niet zijn toegevoegd aan je PostCalendar installatie.
Als je inlogt op je site en naar index.php?module=PostCalendar&newlang=eng gaat (je site staat dan in het engels), kun je dan wel foutloos evenementen toevoegen?
Zo ja, zal PostCalendar 5.0 vertaald moeten worden. Ik weet dat v4.03 wel al in het nl bestaat (zie m-Downloads-display-lid-29.html), je kunt proberen om deze vertaling te gebruiken voor versie 5.0 (al weet ik niet of dat volledig foutloos gaat).
Het zip bestand zal dan, in de juiste directory, moeten worden geupload naar de server. Succes!
Hartelijk dank voor je snelle antwoord Teb.
Ik zal eens testen of de oplossing die je aanreikt een uitweg kan bieden... Alleen weet ik niet goed of het mij gaat lukken om te doen wat je vraagt (zoals ik al zei, ik weet echt bijna niets van dit alles af :eusa_eh: )
Ik moet wel zeggen dat ik (vanop deze site) een Nederlands taalpakket had gevonden voor PostCalendar. Het gaat over het bestand waarvan je de link gepost heb. Ik heb dit geüpload en sindsdien kan ik mijn PostCalendar instellingen enzoverder in het Nederlands bekijken. Dus dat nogmaals uploaden gaat weinig soelaas brengen vrees ik... Of vergis ik mij hier in?
Kan het iets te zien hebben met het bestand "Smarty_Compiler.class.php" of niet?
Nogmaals dank voor het snelle antwoord.
Met vriendelijke groet. -
Het bestand Smarty_Compiler.class.php geeft de foutmelding, maar is niet de bron van de fout: het bestand lang.nld (die in de vertaling is meegeleverd in de directory /modules/PostCalendar/pntemplates/default/config) kon niet gevonden worden. Kun je verifieren (via ftp oid) of dat bestand ook echt bestaat op je server?
Het bestand staat op de server in de directory die je aangegeven hebt. Ik heb het er gisteren opgezet nadat ik de vertaling hier gevonden had.
De fout blijft echter bestaan... -
Als ik naar de link surf die je me hebt doorgegeven, kan ik nog steeds geen events toevoegen. Ik krijg nog steeds de syntax error Fatal error: Smarty error: [in default/form_submit.html line 139]: syntax error: unrecognized tag 'v4b_calendar_build_input_box' (Smarty_Compiler.class.php, line 580) in /home/woluwe/public_html/includes/classes/Smarty/Smarty.class.php on line 1095.
Toch bedankt voor de vele hulp al ;) -
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 02.07.11
Een hele snelle dirty oplossing om te testen of het daadwerkelijk in je taal settings zit is om de map eng te kopieren en de nieuwe map nld te noemen. Controleer dan ook of er 1 of meerdere taalmappen aanwezig zijn.
Hiermee heb je nog niets vertaald, alleen zal hij de engelse taalbestanden zien alsof ze nederlands zijn. Met de taalinstellingen geef je namelijk alleen aan uit welke map hij zaken moet halen.
Dat geeft spijtig genoeg geen verschil...
Er zijn meerdere mappen aanwezig, Engels, Frans, Duits, Fins, Nederlands en Spaans... -
Volgens het openstar.postnuke.com forum ligt het aan het foutief kopieren van de v4b-libraries. Mijn duits is echter niet helemaal optimaal...
Ik neem aan dat je de pakketten van de OpenStar website hebt gebruikt (v4blib en PostCalendar) die bij 4.04 horen?
Ik zal zelf eens testen op mijn eigen systeem, kijken of ik de fout kan herproduceren...
Ben weeral een stapje verder ;)
Ben er net in geslaagd om het mogelijk te maken events toe te voegen... Ik heb het bestand waarnaar gezocht werd in de juiste map geüpload en nu blijkt het wel te werken.
Nu zit ik nog enkel met het taalprobleem, ik krijg altijd de error dat lang.nld niet gevonden kan worden (de hele kalender staat ook in het Engels trouwens).
Nogmaals bedankt voor al de moeite die jullie erin steken! -
Wellicht dat de betreffende lang.nld uit het nld-taalpakket (in /modules/PostCalendar/pntemplates/default/config) ook even gekopieerd moet worden naar /modules/PostCalendar/pntemplates/config
Lost dat het probleem op?
Je krijgt je site weer in het nederlands door bijvoorbeeld naar index.php?newlang=nld te gaan.
Het werkt, de foutmelding is verdwenen!
Enorm enorm bedankt, ik hoop dat ik de kalender binnenkort in gebruik ga kunnen nemen!
Al kreeg ik daarnet wel foutmeldingen toen ik een testevenement weer wou verwijderen.
Fatal error: Cannot redeclare smarty_function_admincategorymenu() (previously declared in /home/woluwe/public_html/modules/Admin/pntemplates/plugins/function.admincategorymenu.php:54) in /home/woluwe/public_html/modules/Admin/pntemplates/plugins/function.admincategorymenu.php on line 54
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik nog niet alles correct op mijn server gezet heb. Maar toen ik de hele map van v4blib erop zette, kreeg ik meteen een fatal error bij het openen van de homepagina (en dat kan ook niet echt de bedoeling zijn...)
Ik zal eens kijken wat ik nog uploaden moet.
Dankjewel, zonder jullie hulp had ik nog lang met de handen in het haar gezeten!
bewerkt door: Dwerg, 11 jan 2008 - 16:48 -
Wellicht kan het legen van de smarty-cache (dit is een optie in de bovenste balk in het admin-gedeelte van PostCalendar als ik het me goed herinner) je nog verder helpen.
Die admin_category_menu wordt misschien verholpenm als je de v4bcategory extensie ook kopieert naar je server... Maar ik heb daar zelf nog nooit mee gewerkt.
Suc6
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties