Update uitgevoerd van pnphBB14 naar pnForum versie 2.6.
Prima gelukt!
Echter wat nu opvalt in topicview is dat de "signature" (of in het NL: handtekening) van een lid, direct onder de tekst van het bericht geplaatst wordt. Dit valt vooral op bij korte berichten die kwa regelaantal minder zijn dan de hoogte van het linker userinfo blokje. De tabel cel waar de post-text dan komt te staan is hoger dan de tekst+sig. Er onstaat dus een lelijke grote witruimte onder de sig.
Ik heb zitten zoeken in de pnForum templates waar de post-text (uit de tabel pnForum) en de sig info (uit de user tabel) eventueel samengevoegd worden en dan "schijnbaar" als 1 compleet stukje content als bericht geplaatst wordt. Na uren template code lezen: ik kom er helaas maar niet achter.
Het tussenvoegen van een xx aantal blanco regels tussen de post-text en de signature zou mijn "cosmetisch" probleempje denk ik al kunnen oplossen.
Iemand hier ervaring mee?
Rob
PnForum 2.6 en positie Signature in viewtopic
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 24.01.07
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
De signatures op de DPC heb ik in een aparte klasse gestopt. Deze zijn volgens mij (al werken we hier met een SVN versie van pnForum 2.7) te vinden onder index.php?module=pnForum&type=admin&func=preferences
Instellingen hier:
Start van handtekening opmaak:
Einde van handtekening opmaak:
Die div kun je helemaal zelf opmaken natuurlijk.
Is nog niet antwoord op de vraag zie ik. Ik zou niet weten hoe je twee divs tegelijkertijd onderaan kunt laten uitlijnen, maar de signature duidelijk anders maken dan het profiel-blokje moet al een hoop uitmaken.
Zoeken in de templates van pnForum en template overrides gebruiken in dit geval. Maar waar? Hoop zoeken...
- Laatst gezien: 24.01.07
Teb,
Wederom reuze bedankt voor de tips!
En van dat "Hoop zoeken", daar was ik al achter
Enfin, later nog maar eens kijken of ik dat kan aanpassen; voorlopig zijn de tests en opmaak van de ge-update site geheel klaar en is het de bedoeling dat deze in het weekend in de lucht komt.
We houden voor de zekerheid de oude site in 3 backup's maar achter de hand... je kan nooit weten!
Rob -
- Rang: Site Admin
Dit zou ik moeten quoten in de FAQ en bij een upgrade handleiding oid, niets is minder waar!
Ben benieuwd hoe het gaat.
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties