Problem in Database Connection  Naar boven

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

• Ik heb al rondgezocht op het forum maar kon niet direct een antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb zojuist de nieuwste versie van Postnuke geïnstalleerd. Alles is prima gegaan, geen foutmeldingen e.d.. Nu wil ik mijn site bekijken (http://forum.defensie-info.nl/) en dan krijg ik de melding 'Problem in Database Connection'. Ik heb al in de config.php gekeken en daar is alles (voor zover ik kan zien) in orde.

Wat moet ik doen om postnuke toch werkende te krijgen?
    B.v.d.
    Kevin
  • Begrijp ik goed dat je de site wel al werkend hebt gezien voor de data connection melding?

Is over het algemeen toch een username / password probleem. Open je config.php en zet
    Code
    $pnconfig['encoded'] = '0';
    . Vervolgens normaal je username / password / dbname daarboven invullen zoals je ze hebt ontvangen van je provder / zelf ingesteld hebt.

Ik heb de config.php aangepast zoals je hierboven vermeld, maar dit mag niet helpen.
  • defensieinfoAlles is prima gegaan, geen foutmeldingen e.d..

Dus hoe heb je dan PostNuke geïnstalleerd? gewoon (zoals in de manual staat) via install.php? Of heb je een upgrade uitgevoerd?

Ik begrijp nog niet helemaal wat er nou precies gebeurd is, ik dacht dat je een verse 0.764 installatie had gedaan. Je weet zeker dat de opgegeven gegevens van de database goed zijn (oftewel, via bijvoorbeeld phpMyAdmin kom je er wel in)?

Ook de gebruikersnaam, wachtwoord en databasenaam zijn goed ingevuld.
  • Maak je database leeg (tabellen verwijderen) of maak eerst een backup als er al info op staat. En installeer het nog eens via install.php. Zorg wel dat de permissies van config.php en config-old.php op beschrijfbaar staan (CHMOD 666 op *nix)

Nog krijg ik de melding.
  • Laatste mogelijkheid wat ik kan bedenken is dat de upload van de bestanden naar de server niet goed is gegaan. Download een vers .764 pakket en een verse nl vertaling. Maak een backup van je config.php. Kopieer alles opnieuw naar de server. Daarna nogmaals install uitvoeren, of de backup van je confg.php terug zetten (install is immers goed gegaan).

Lijkt ff veel werk, maar dit is echt heel moeilijk te traceren.

Wellicht dat je in de tussentijd een topic aan kunt maken op http://community.postnuke.com/ (druk bezochter forum met meer internationale kennis). Vermeld daar ook je MySQL / Apache / PHP versies bij en dat het om een verse 0.764 installatie gaat.

Tenzij BC hier nog langs komt om zijn licht erop te laten schijnen...

• Wat nu nodig is is inzicht in de logfiles van je Apache webserver. Deze staan bij Unix/Linux in /var/log/httpd of in /var/log/apache2. Zie ik dat goed, draait je site bij Lycos op linux/apache? Linux/apache is prima, maar mij is onbekend hoe Lycos de boel configureert. Misschien even met de beheerder daar overleggen, of alle PHP functies beschikbaar zijn en of alle Mysql functies beschikbaar zijn.
  • Ik heb hetzelfde. Vraagje aan defensieinfo, word jij gehost door lycos? En staan er tekes in de database naam zoals - en _ ?

bewerkt door: Ehrhardt, 02 feb 2007 - 12:20
  • Ter aanvulling. Ik heb alle debug opties aangezet en kreeg uiteindelijk de volgende melding:

Code
    Fatal error: mysql error: [2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)] in CONNECT(localhost, '****', '****', dof-games_net_8) in /data/members/paid/d/o/dof-games.net/htdocs/ng/includes/classes/adodb/adodb-errorhandler.inc.php on line 77

Mischien dat iemand weet wat dit inhoud?

Ik heb ook ff de locatie van de mysql.sock in phpinfo opgezocht, en alles staat op de goede plek.

bewerkt door: Ehrhardt, 02 feb 2007 - 12:39
  • Ik neem aan dat jij zelf host bij Lycos (gezien /data/members/paid/)?

Zoek eens op de term 'Lycos' in dit forum, en je zult erachter komen dat dat nou niet de meest betrouwbare host is voor een fatsoenlijk CMS systeem. Voornamelijk door hun uitgeklede versie van PHP.

Verder: probeer zelf PostNuke te installeren (laatste versie + nld vertaling) in plaats van de oneclicksite te gebruiken indien je dit niet hebt gedaan.

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language