Rechten op menu  Naar boven

• Goeiedag! Ik gebruik PN 0.761 NL en probeer rechten te zetten.
    Ik wil voor mijn site 1 gebruiker beheer rechten geven op 1 bepaald menu block. maar ik kom er niet uit wat in te vullen bij: Onderdeel en Instantie.
    Kan iemand mij vertellen hoe te beginnen?
  • Om dit te laten werken zul je de laatste versie van PostNuke moeten gebruiken, dus 0.763 (en liever nog de binnenkort beschikbare) 0.764. Ook zul je eerst een aparte gebruikersgroep aan moeten maken, en de gebruiker die je voor ogen hebt in die groep moeten zetten. Je geeft vervolgens rechten op groepsniveau, en niet op gebruikersniveau (dit zal toch vervallen in de nieuwe versie van PostNuke).

Het enige wat dan nodig is, is een permissieregel opnemen onder de algemene beheer regel
    Code
    Admins  |  .*  |  .*  |  Beheer
    en boven de algemene gebruikers regel
    Code
    Users  |  .*  |  .*  |  Reageren

De permissieregel moet dan onderstaande code bevatten:
    Code
    Gebruikersgroep  |  Blocks::  |  ::$bid  |  Beheer
    waarbij $bid de block-id is (dus een getal). Deze is te zien als je in het beheerders blok-overzicht met je muis over "Bewerken" gaat: je ziet dan een verwijzing naar index.php?...&bid=xxx

Waarschijnlijk werkt toegang "Bewerken" (ipv Beheer) ook, dat zul je even moeten testen. Nogmaals, test het geheel op versie 0.763, als dat niet werkt, wachten op versie 0.764.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language