Foutmelding i.v.m. database bij installatie  Naar boven

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

• Ik heb gelijkaardige Topics gelezen, maar daar is niet direct antwoord op mijn vragen icon_frown
    Ik heb problemen bij het installeren, mijn website draait op www.one.com
    ik heb sql, PHP5... er draait al phpbb forum op mijn webruimte en een PHP Nuke
    ik wil postnuke ook eerst testen voor ik keuze maak tussen Nuke en postnuke.
    Dus wou een installeren, wat heb ik gedaan:
    de sqlmap via mysqlAdmin ofziets geupload naar de database.
    dan de install uitgevoerd, ik denk dat het mss te maken heeft feit dat ik niet weet wat ik bij
    "Table Prefix moet invullen" ik heb van mijn host enkel mijn pasw, login... voor PHP, sql... gekregen. over Table Prefix vindt ik niks terug icon_confused
    Het is ook allemaal nieuw voor mij, dus moet er enorm aan wennen.
    Ik hoop dat iemand raad heeft voor mijn probleem?
  • In principe hoefde je niet aan mysqladmin te komen, maar nu de installatie fout is gegaan moet dat wel.

Ga in je database beheer programma (PhpMyAdmin oid) naar je database, en verwijder daar alle tabellen die bij PostNuke horen (die tabelnamen beginnen meestal met pn_ ).

Als er geen postnukesporen meer in de database staan, voer je het installatiescript uit (/install.php). De prefix die in stap 3 of 4 moet invullen kun je zelf kiezen. Standaard is dit "pn" (zodat alle tabelnamen met pn_ beginnen) maar je kunt er ook iets anders van maken ("postnuke" om de tabelnamen met postnuke_ te laten beginnen).

Je hoeft dus niets handmatig in de database te zetten, dat doet het script voor je.

Ga in je database beheer programma (PhpMyAdmin oid) naar je database, en verwijder daar alle tabellen die bij PostNuke horen (die tabelnamen beginnen meestal met pn_ ).

Als er geen postnukesporen meer in de database staan, voer je het installatiescript uit (/install.php). De prefix die in stap 3 of 4 moet invullen kun je zelf kiezen. Standaard is dit "pn" (zodat alle tabelnamen met pn_ beginnen) maar je kunt er ook iets anders van maken ("postnuke" om de tabelnamen met postnuke_ te laten beginnen).

Je hoeft dus niets handmatig in de database te zetten, dat doet het script voor je.

Database Host localhost
    Database Username belgian_tsm_be
    Database Password ·····
    Database Name belgian_tsm_be
    Table Prefix (for Table Sharing) pn
    Database Type mysql
    Database Table Type myisam

Ik vink "create the database" aan, en dan krijg ik de volgende fout:

Unable to make database

Ik weet echt niet wat er mis kan zijn.
  • belgian-tsmDatabase Name belgian_tsm_be

Ik vink "create the database" aan, en dan krijg ik de volgende fout:

Unable to make database

Ik weet echt niet wat er mis kan zijn.

De database bestaat blijkbaar al, en / of jij hebt geen rechten van je provider gekregen om deze database aan te maken.

Dit is geen probleem, in de opgegeven database komen nu gewoon (naast je phpnuke tabellen) de postnuke tabellen erbij. Deze onderscheiden zich door hun table prefix (in jouw geval: pn_ omdat je "pn" hebt opgegeven daarvoor.

Wederom, controleer eerst of er niet al tabellen bestaan die al beginnen met pn_ anders gaat de installatie weer fout. Je kunt eventueel ook een andere prefix kiezen, bijvoorbeeld "postnuke". Dan hoef je niet eerst de huidige tabellen te verwijderen, als ze al bestaan.

enkel met postnuke te installen.
  • Van je provider heb je al een database gekregen. De database hoeft niet aangemaakt te worden, dus zet NIET een kruisje bij "create database". Het install script maakt dan in de bestaande en opgegeven database (dat is "Database Name belgian_tsm_be") de juiste tabellen aan.
  • Zie eventueel ook de engelse installatie handleiding.

http://www.belg...ke/index.php

bewerkt door: belgian-tsm, 08 nov 2006 - 17:42
  • Door de config.php nog eens aan te passen en van unix naar windows te gaan werkt het precies nu icon_smile
  • Nee, toch tevroeg gehoopt, maar als PHP Nuke werkt zou Postnuke toch ook moeten werken? icon_confused
  • Heb je de permissie instellingen van /pnTemp (en alle subdirectories) op beschrijfbaar gezet (chmod 777)?

Ik heb net even gekeken op je opgegeven link. Ik zou voor de zekerheid alle Files opnieuw uploaden (behalve config.php en config-old.php).

Hoe doe je dat dan precies voor die chmod 777?

Groeten,

Stijn D.C.
  • Dit valt buiten de scope van dit ondersteuningsforum, dus zul je even op internet moeten zoeken. Dit kan meestal met een standaard ftp programma.

http://www.google.nl…7&meta=lr%3Dlang_nl

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language