Ik heb het zipbestand de upgrade 0.763 gedownload plus de nederlandse vertaling. Bij het uitpakken via Windows XP naar een hele nieuw map op mijn pc, krijg op het eind steeds de melding "In deze map bevindt zich al een bestand met de naam Postnuke0.763\html\language\eng\user.php. Wilt u het bestand vervangen? Dit krijg ik dan achtereenvolgens met global.php, languages.php, thems\ExtraLite\templates\module ect. Als ik dan alles heb laten overschrijven. Dan krijg ik de opmerking. Om uw computer beter te beveiligen zijn enkele bestanden geblokkeerd.
Is dit zipbestand nu wel goed uitgepakt??
Hoe moet ik verder handelen??
De manuel in het Engels kan ik niet helemaal volgen. Kan iemand mij helpen aan een duidelijke Nederlandse handleiding. Was de upgrade van 0.761 naar 0.762 ook zo uitgebreid
Volgens mij heb ik toen alleen het thema op extra-lite gezet en de bestanden naar de server gekopieerd. En toen iets met upgrade.php gedaan of install.php. En het thema weer teruggezet.Heb ik dat toen wel goed gedaan?
In mijn administratiebeheer wordt wel aangegeven Postnuke beheer paneel 0.7.6.2
Een lang verhaal. Wie helpt mij
upgrade van 0.762 naar 0.763
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 20.11.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
De upgrade vervangt een aantal belangrijke bestanden, deze dienen dus inderdaad overschreven te worden. Dit geldt ook voor de nederlandse taal bestanden, dus dat je die melding(en) krijgt is goed.
Verder hoef je geen upgrade.php oid uit te voeren naar ik weet. Bestanden overschrijven is voldoende. De install.php (en de directory install) kun je bijboorbaat verwijderen, dit is alleen nodig bij een verse installatie.
Die melding van Windows kan ik niet helemaal plaatsen. Kijk of je het beveiligingscentrum aan kunt passen zodat deze melding niet wordt weergegeven. Er dienen sowieso geen bestanden geblokkeerd te worden namelijk.
Ik zou alle bestanden opnieuw downloaden en uipakken, nadat je de beveiligingsinstellingen van windows hebt aangepast. Met dit laatste kan ik je niet helpen, even zoeken op internet hoe je daar komt. Laat het even weten!
- Laatst gezien: 02.07.11
Config.php en config-old.php zou ik voor het gemak maar ook niet overschijven..
Die zitten ook niet bij de upgrade patch naar 0.763, alleen bij de volledige installatie.
- Laatst gezien: 02.07.11
Ik heb dan ook nog niet gepatched.. :eusa_silenced:
Om een of andere reden pak ik altijd een volledige install. En gooi die er altijd overheen..
Ik heb dus weer opnieuw gedownload. Daarna weer uitgepakt. Kreeg niet meer de meldingen die ik eerst kreeg. Ik denk, dat het de eerste keer met het downloaden niet goed gegaan is.
Die dag was mijn internet niet constant. En ging verschillende keren down.
Ik heb nu de bestanden overschreven. Alles werkt verder wel. Alleen de shoutbox TagIt niet meer. Als ik een bericht plaats komt het niet in de shoutbox. Als ik bij de administratie kijk, dan staat het bericht er wel in.
Ik heb nu weer Vistra shoutbox erop gezet. Maar hier komt de datum er niet bij te staan. De smilies zie ik ook niet. Ik heb dus liever TagIt, weet er iemand een oplossing, hoe ik deze onder postnuke 0.763 werkend kan krijgen. -
Ik hoop dat je snel antwoord krijgt op je post op www.progr…ingsource.net forum.
Ik zal dus ook verder niet zoeken naar een oplossing.
- Laatst gezien: 06.01.09
Het probleem met de Tag-It shoutbox ligt aan de server instellingen van de hoster.
Met de upgrade naar 7.6.3 heeft de core een aantal settings meegekregen waardoor er vrij aardig wat modules niet meer werken. Dit heeft te maken met register globals. Zelfde geld overigens voor PNphpBB2 is een aantal gevallen.
Op de support forum van postnuke is er een oplossing te vinden: Klik
Edit: Hier staat een how-to/work-around die in sommige gevallen zijn uit te voeren.
Hoop dat dit voor je een oplossing bied.
bewerkt door: RaZ, 25 okt 2006 - 16:35 -
Ik heb de hoster gevraagd om "Globals=on" te wijzigen in "Globals off"dit is inmiddels gebeurd.
Alleen TagIt werkt dus nog niet. Ik ga het nog wel een keer proberen. Maar ik zit nu met Vistra Shoutbox, daar worden regelmatig nu berichten in geplaatst. Die moet ik er eerst weer afhalen voordat ik TagIt weer opnieuw installeer.
Ik zit op dit moment echter nog met een ander probleem, na de uprgade naar 0.763.
Wanneer iemand een artikel inzend. Krijg ik dus op mijn website de melding "incoming News".
Wanneer ik dit bericht aanklik, krijg ik een leeg bericht. Ik moet dan eerst zelf een bericht intikken, dan wordt het ingezonden bericht zichtbaar en kan ik goedkeuren voor plaatsing.
Hoe kan dit verholpen worden?? -
Voor TagIt verwijs ik je door naar hun forum, heb ik geen kaas van gegeten.
Voor het oplossen van de incoming News: Je hebt een bug gevonden, welke ik gerapporteerd heb op http://noc.postnuke.…group_id=5&atid=101.
Deze bug valt op te lossen door gebruik te maken van een vernieuwde menu.php, deze is hier te downloaden.
De bug is inmiddels opgelost, klik met rechtermuisknop op bovenstaande link en kies "Doel opslaan als" of "Koppeling opslaan als".
Dit bestand sla je op op je harde schijf en upload je via FTP naar /includes/blocks, waarbij je de bestaande menu.php overschrijft. Dan is het probleem opgelost en werken de links bij 'wachtende inhoud' wel weer.
-
Sorry, ik heb weer een probleem. Wanneer ik een artikel plaats en ik wil dat plannen in de toekomst, dan lukt dat niet meer. Het artikel wordt gelijk geplaatst. Bij 0.762 ging dat wel goed.
Hoe is dit op te lossen? -
Heb je de radiobutton onderaan bij de AddStory module
op "Ja" gezet, voordat je een datum / tijd ingeeft?
Ik denk, dat ik zo stom geweest ben, om tot 3x toe de knop niet op ja te zetten.
Sorry.
Want nu lukt het wel.
Gr.Ineke
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties