HeaderEye aan de rechter zijn wil ik graag weg hebben nu heb ik hem al verwijderd uit de image map alleen hou je nu dus op de site een leeg veld over als zijde dat er hier iets ontbreekt nu heb ik volgens mij hem ook al verwijderd Xanthia thema bewerken,
master.html maar hij blijf er maar staan.
template PostNukeBlue aanpassen
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 25.09.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Een beetje onduidelijk verhaal... En de source hoeft natuurlijk niet helemaal hier geplakt te worden.
http://zikula.n...c/1338/#7595
Het is te adviseren om templates van Xanthia niet in de database op te slaan (of daar te bewerken) maar dit altijd via de bestanden zelf te doen (via ftp). Dus controleer in je Xanthia configuratie instellingen of dat inderdaad niet het geval is (templates opslaan in database). Zet caching ook uit en zet "forceer templates compileren" aan.
Zorg dat niet alleen /themes/PostNukeBlue/templates/master.htm, maar ook de templates in de /templates/modules/ map aangepast zijn via FTP (in het bestandssysteem).
De rest is lay-out aanpassen en dus html kennis. Heeft weinig met PostNuke te maken.
thx gelijk ff de boel aangepast.
ik ga in ieder geval een poging wagen om zelf of een bestaande template aan te passen naar mijn wensen
maar dit zou ik dan toch gewoon met frontpage kunnen doen -
Theoretisch wel. Let alleen op smarty aanroepen, deze zijn te herkennen aan . Dit wordt opgevuld door dynamische inhoud door PostNuke / pnRender / Xanthia. Maar spelen met de templates is de goede manier om hier achter te komen.
Wat vaak het beste werkt, is met Frontpage een pagina aanpassen, en achteraf html-code vervangen door hun smarty-tags.
smarty misschien dat je mij kan uiteggen wat dit presies is.
en wat voor proggie gebruik jij dan voor je templates me te maken of aan te passen -
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 06.01.09
Meer info over smarty. De postnuke uitvoering/implementatie van smarty heet Xanthia.
notepad.exe (kladblok) of een andere teksteditor (bijvoorbeeld textpad).
Weet je niets van HTML, is het verstandig om een webpagina te maken in een programma als dreamweaver/frontpage of net wat je voor handen hebt.
Als je die pagina klaar hebt in je webdesign programma is het wel handig om als je een Xanthia theme ombouwd, de xanthia (smarty) tags in je pagina te verwerken. Die tags kan je herkennen aan -
De smarty engine van PostNuke heet pnRender, en de Xanthia module maakt het mogelijk om ook pnRender functies binnen themes aan te roepen. Maar, dat zijn slechts termen.
Belangrijker: als je een goed theme zelf wilt maken, if een bestaande aan wilt passen, dien je te weten wat de templates doen en welke code waarvoor dient. Kijk gewoon naar veel voorbeelden en leer daaruit.
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties