Oeps: users verwijderd, maar wil ze terug  Naar boven

• Zo slim als ik 'dacht' te zijn, zo 'dom' als ik bezig was.

Ik heb een 10-tal gebruikers verwijderd van m'n site, omdat dit spambots waren (overigens geen 1 regels spam geconstateerd).

Maar vermoedelijk zijn 2 van die verwijderde users hoogst waarschijnlijk dus geen spambots.

Voor ik die users heb verwijderd, heb ik 2 dagen daarvoor een mysqldump gedaan, en die users staan dus in het mysql bestand.

Om nu dus de database te droppen, en m'n dump van 2 dagen geleden terug te zetten, schiet niet op, want dan ben ik meer kwijt dat dat ik rijk ben.

Soms doe je wel eens wat, waar je achteraf gezien een wat betere oplossing voor hebt, dus:

Het liefst zie ik dat zelfs die spambots weer terug de userbase ingaan, zodat ze onder de geregistreerd usersnames/mailadressen niet opnieuwe aangemaakt kunnen worden. Ik heb inmiddels een extra groep aangemaakt en daar alle rechten op enkel lezen gezet.

De id's op de userbase zal vast auto-increment zijn, en zullen ze op hun oude user_id weer de database in kunnen komen lijkt me.

Enig idee? Ik ben een PHP+MySQL n00b, dus een query schrijven gaat me niet lukken ;)
  • Open die SQL dump in kladblok oid. Verwijder alles, BEHALVE de tabel pn_users (+inhoud) en de tabel pn_group_membership (+ inhoud). Sla dit op als een apart sql bestand.

Die kun je in zijn geheel opnieuw importeren in PhpMyAdmin (dan dien je de huidige tabellen eerst te verwijderen), of je kunt alleen het gedeelte importeren waar de users in staan die je hebt verwijderd (let dus op de user id's)

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language