Nieuw thema verschijnt niet in het Xanthia beheer menu  Naar boven

• Hallo,
    Ik heb eens een eenvoudige familiesite opgezet met Postnuke.
    De afgelopen dagen 'n upgrade gedaan van 726 naar 762.
    Nu wilde ik gebruik gaan maken van Xanthia thema's.
    De bijgeleverde thema's zie ik in de settings en in het xanthia beheermenu en ook ge-activeerd.
    Echter als ik een nieuw thema toevoeg (upload in the themes dir.) dan zie ik deze wel in de settings, maar niet in het xanthia beheermenu, zodat ik ze ook niet kan activeren en bekijken.
    Ik heb diverse xanthia thema's geprobeerd, maar helaas.
    zie ik iets over het hoofd?

Iemand een suggestie?
    alvast bedankt.
  • Een Xanthia theme heeft altijd een file 'xaninit.php' in het mapje staan. Bestaat dit bestand niet, dan is het ook geen (of een incompleet) Xanthia theme en zal hij ook niet bij de Xanthia themes verschijnen. Bestaat dit bestand wel, dan kan dat theme geactiveerd of gedeactiveerd worden, en de geactiveerde themes verschijnen dan ook bij de settings.

Niet-Xanthia themes (ExtraLite bijvoorbeeld) verschijnen altijd alleen in de selectiebox bij de Settings module. Dus de themes die bij die module zijn óf géén Xanthia themes, of de geactiveerde Xanthia themes.

Ik denk dat je dus een niet-Xanthia theme hebt geupload, want als een theme geen xaninit.php heeft meegeleverd, dan verschijnt hij direct onder de Settings module, en niet bij de lijst van de Xanthia module. Let op dat Autotheme of AT-Lite ook geen Xanthia is.

Suc6

Ze bevatten allen de xaninfo en de xaninit.php's.
    En toch verschijnen ze NIET in het het Xanthia beheer menu en WEL in de settings.
    Ik zelf dacht aan een of andere global setting die niet goed staat, maar ik heb helaas niets kunnen vinden, vandaar mijn vraag op dit forum.
    Hopelijk heb je nog een idee,

alvast weer hartstikke bedankt,

jala
  • Erg apart. De themes PostNukeBlue of Seabreeze (standaard meegeleverd bij PN) doen het wel? Kan ik anders ff ergens meekijken?

De protectie van de diverse theme dir's stonden allemaal op 761 (CHMOD)
    Ondanks dat bv. de protectie van de thema's directories van PostNukeBlue en PostNukeSilver hetzelfde stonden, verscheen PostNukeSilver niet in het overzicht.
    Pas nadat ik de PostNukeSilver directory in de themes directory had gewijzigd in 765 (everyone read toegevoegd) verscheen deze weer in het xanthia beheer menu.
    Daarna heb ik dit met alle nieuwe toegevoegde themes gedaan en...
    jawel, nu stonden ze allemaal in het xanthia beheer menu.

Blijft over de vraag hoe dit kan, ik ben normaal gesproken toch "owner" van een file die ik met ftp upload?

jala
  • Hoe de rechten op 761 komen is mij een raadsel, maar dat betekent inderdaad wel dat de gebruiker geen rechten heeft om in de betreffende directory te kijken. 761 is alles voor de owner, read / write voor de groep en execute voor het publiek. Met 765 is dat opgelost, maar met 755 zou je het ook al redden.

Gewoonlijk hebben Files 644 en directories 755 rechten, Dit verklaart wel dat het in de settings verschijnt, want de settings controleert alleen de theme directory names, Xanthia controleert ook de inhoud van die directories.

Suc6

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language