Alleen naar de tab - Add story...  Naar boven

• Is het ook mogelijk om een groep bv posters alleen toe te laten in "Add story" tabb zodat ze overal in kunnen komen bv bij modules/instellingen enz.
    Dan hebben ze admin rechten en dat is niet de bedoeling
  • Een AddStory tabb? Wa's dat? :wink:

Indien je een groep rechten geeft om stories te plaatsen via AddStory, zien zij in het admin paneel ook alleen maar de addstory optie, de rest niet.

Link aanmaken naar admin.php?module=AddStory, en de betreffende groep de goede rechten geven. Zie verder:
    http://zikula.n.../topic/1091/
    http://zikula.n.../topic/1271/
    http://zikula.n.../topic/1221/

ik had hier naar gekeken http://zikula.nl/For…ewtopic/topic/1221/
    Stories:: :Topic titel: Geen
    en dit van gemaakt: Ongeregistreer Stories:: :+18: Overzicht of Ongeregistreer Stories:: Topic:+18: Overzicht of Ongeregistreer Stories:: :(+18): Overzicht - dan moet die helemaal niet te zien zijn voor een Ongeregistreerde user maar je kan de topic nog gewoon zien en lezen
  • kimaik wil wel dat de Ongeregistreerd een topic zien maar dat ze hem niet kunnen lezen/opmerking plaatsen dus dat is denk ik het recht "overzicht"
    ...
    dan moet die helemaal niet te zien zijn voor een Ongeregistreerde user maar je kan de topic nog gewoon zien en lezen

Samengevat: Je hebt een topic genaamd +18 ( :wink: ), je wilt dat mensen daar wel het artikelenoverzicht mogen zien, maar niet de inhoud (artikelen) bekijken?

Probeer eens
    Code
    Ongeregistreerd  |  Topics::Topic  |  +18:: |  Overzicht

Het is wat spelen, maar het feit dat je bepaalde rechten in kunt stellen wil niet zeggen dat alle opties ook mogelijk zijn. Het is afhankelijk van wat de programmeur aan rechtencontrole heeft ingebouwd.

Stel eventueel je vraag op forums.postnuke.com, daar willen ze ook nog wel eens een ingeving hebben, of je duidelijk vertellen dat het niet kan.

3 Alle groepen Menublock:: Menu:(Gebruikers|Administratie|Logs) Geen
    4 Moderator Menublock:: Menu:(Gebruikers|Administratie|Logs|Email|Registreren|Submit link|Poster worden): Geen
    5 Moderator Stories::Story .* Beheer
    6 Moderator Menublock:: Menu:Artikel Toevoegen: Lezen
    7 Moderator .* .* Verwijderen
    8 Posters Menublock:: Menu:(Gebruikers|Administratie|Logs|Email|Registreren|Submit link|Poster worden): Geen
    9 Posters Stories::Story .* Bewerken
    10 Posters Menublock:: Menu:Artikel Toevoegen: Lezen
    11 Posters .* .* Toevoegen
    12 Users .* .* Opmerking

13 Ongeregistreerd Menublock:: Menu:(Gebruikers|Administratie|Logs|Email|Mijn Account|Logout|Artikel Toevoegen): Geen
    14 Ongeregistreerd Topic::Topics 18+::3 Overzicht
    15 Ongeregistreerd .* .* Lezen

14 Ongeregistreerd Topic::Topics 18+::3 Overzicht

Mijn doel: Dat de ongeregistreerede users wel de topic 18+ kunnen zien maar niet het article kunnen lezen..

Dit moet hem wezen ...
    Group Topic::Topics TopicName::TopicID Permission

Maar hij doet helemaal nix.. ze kunnen de topic nog gewoon lezen.
    Terwijl het de goede code is gebruikt..
  • Wat valt op:
    • Je gebruikt een '+'-teken in je topic titel. Vermijd in titels altijd speciale tekens (apostrofs, slashes, vraagtekens, enz), omdat deze ook vaak in reguliere expressies (regex) gebruikt worden. Wil je die + toch laten staan, zul je in de permissies een Escape Character ( "\" ) moeten gebruiken vóór dat speciale karakter. In jouw geval dus niet 18+ maar 18\+.
    • Topic Naam is niet Topic Tekst. In Topics beheer is de naam van je Topic hetgene wat achter "Naam onderwerp:" staat, en niet achter "Onderwerptekst:". De eerste gebruiken dus, dit is hoofdlettergevoelig.
    • Onderwerpen:
    • 1. Volledige toegang ontzeggen met
      Code
      Ongeregistreerd | Topics::Topic | 18\+::3 | Geen
      [*]Ongeregistreerd | .* | .* | Lezen
      Je ziet dan het Topic zelf niet, en ook niet de artikelen in dat Topic
    • 2. Overzicht geven van artikelen onder een bepaald topic is niet mogelijk
    • Categorieën:
    • 1. Volledige toegang ontzeggen met
      Code
      Ongeregistreerd | Stories::Story | :18\+: | Geen
      Ongeacht in welk Topic je zit, de artikelen die onder categorie "18+" zijn geplaatst worden dan niet getoond
    • 2.Overzicht geven met
      Code
      Ongeregistreerd | Stories::Story | :18\+: | Overzicht
      Je ziet, ongeacht het Topic, de introductietekst van alle artikelen, maar je kunt de artikelen onder categorie "18+" niet openen (en dus de uitgebreide tekst ook niet lezen)
    • Een overzicht van alleen artikel titels is niet mogelijk, de introductie tekst is altijd zichtbaar.

Oplossing voor je probleem: Behoud je bestaande topics, maar voeg de artikelen die je af wilt schermen toe aan een aparte categorie "18+" (dus niet categorie "Artikelen"). Let op introductietekst en uitgebreide tekst! En pas dan de juiste permissies toe.

kimaMijn Permissions:
    7 Moderator .* .* Verwijderen
    Zozo, je vertrouwt je moderators nogal... Test zelf even welke rechten je nu precies aan je moderators geeft. Wellicht dat je onbedoeld meer rechten hebt gegeven dan gewenst.

Maar het werkt eindelijk hehe ik hadm ook al gepost op postnuke.com forum maar volgens mij komen ze er daar nog niet helemaal uit ghe...

Het moet weer zow wezen, zonder je hulp was ik er weer niet uit gekomen bedankt. 8)

Ik verheug me op de vraag waar je niet uitkomt, ooit.. mby met postnuke versie 70 mischien ook weer niet kom nog niet verder maar kan het kan dan wel in de krant denk ik. :wink:

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language