Ik heb net een oude versie ( weet alleen niet welke ,versie van config.php = v 1.6 2002/11/28 ) van een bestaande postnuke-site op een andere server gezet.
Ik heb een dump van de DB op de nieuwe server gezet en nadien al de post-nuke bestanden/mappen in de root (/web) gekopieerd.
Ik heb het config.php-bestand aangepast met de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord, als ook de nieuwe naam van de DB.
Probleem is nu, dat als ik kijk op de site, er een blanco pagina staat...
(ik krijg ook geen foutmelding...?)
Wachtwoord van mysql database heb je dus ook ongecodeerd ingevoerd, kijk even of er een regel 'encoded' in je config.php staat, en vergewis dat dit op 0 staat.
Anders zit je theme dwars. Gebruik PSAK (zie postnuke site) om je theme op ExtraLite te zetten, en zorg ook dat dit theme in mapje /themes staat.
Je weet wel zeker dat je de goede gegevens voor mysql hebt ingevoerd (dubbelcheck)?
Ik heb gecheckt (& dubbelcheckt), de gegevens vd DB kloppen.
Wat PSAK betreft... ik heb psak gedownload van PN.com en in de root gezet, maar ik vrees dat mijn versie van PN uit een vroeger tijdperk komt, want als ik naar psak.php surf... verschijnt er ook niets...? (Description: The postnuke swiss army knife tool (PSAK) for v0.760 and later. )
Ik heb dan een eigen info.php gemaakt en deze werkt wel, dus daar ligt het niet aan...
Is er eventueel een andere manier waarop ik rechtstreeks het thema kan aanpassen? (of een vroegere versie van psak?)
:? Info.php maakt geen verbinding met de database, deze controleert alleen of er DB software beschikbaar is...
Natuurlijk kun je zelf het theme aanpassen in de database, maar ik adviseer niemand om in de database handmatig dingen aan te passen als je niet precies weet waar je mee bezig bent. Dus eerst psak proberen.
in de config.php had ik zoals je reeds had aangegeven in de eerste post: $pnconfig['encoded'] = '0'; op '0' gezet...
wat PSAK betreft... ook deze versie biedt geen soelaas! (blanco pagina...!?)
Ik weet dat info.php geen verbinding met de DB maakt, maar nu weet ik dat ze versie 5.0.5 gebruiken (kan dit aan de basis van het probleem liggen?)
ik heb de connectie met de DB gecontroleerd met EMS (een lokale front-end) en de verbinding werkt. De 107 tabellen staan netjes in de DB.
(online gedubbel-checkt met phpMyAdmin)
Wat de kennis van SQL betreft... moet lukken, als ik maar wist wat ik waar moest aanpassen...
Jazeker dat php5 ermee te maken kan hebben. Daarom vraag ik ook altijd zoveel mogelijk info in de eerste post al (zoals uitgelegd in "Lees dit eerst", aan begin v/h forum)
Je hebt waarschijnlijk postnuke 0.723 (aan je config.php file te zien). Overweeg een upgrade naar 0.762 en volg de handleiding in /docs/manual.txt.
Upgrade proces naar 0.762 is op dit forum ook al meerdere malen langs gekomen. Neem die even in de hand. Je hebt al een backup van je database en je bestandsrepository, dus je kunt zo aan de slag.
Waarom OsCommerce het nu niet doet? Heeft niets met PostNuke te maken dank ik.
Ik begrijp dat je niet bij index.php?module=Admin&type=admin&func=adminpanel (het administratiepaneel) komt op je site?
Wat is de eventuele foutmelding die je krijgt?
Als ik op Beheer klik in mijn site, krijg ik geen foutmelding, maar een waarschuwing van Firefox: 'De pagina verwijst niet op een juiste manier door. Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.
* Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.'
In IE blijft de pagina laden...
Als ik 'index.php?module=Admin&type=admin&func=adminpanel' achter mijn domein plak, krijg ik volgende foutmelding:' Failed to load module Admin '
Ik heb gemerkt dat in de vorige omgeving de module NS_Admin gebruikt werd, heeft dit er iets mee te maken?
Als je de upgrade hebt uitgevoerd zoals omschreven staat in de handleidingen, dan staan er als het goed is geen NS- modules meer in de /modules directory. Het upgrade script heeft dan alle tabellen aangepast, en admin.php verwijst normaal door naar het administratiepaneel.
Stuur me eventueel even de gegevens van je site in een PB of via het contact formulier op de website, zodat ik mee kan kijken. De Admin module die niet beschikbaar is is geen goed teken.
Heb je alle rechten (CHMOD) goed ingesteld (op pnTemp directory bijvoorbeeld)?
Inderdaad: "3rd party modules" is niet hetzelfde als "alle modules die niet in de nieuwe /modules directory staan"
Third Party-modules zijn modules die niet door het PostNuke Team geschreven en/of meegeleverd zijn. Dus alle modules die apart gedownload en geinstalleerd zijn, zoals Forums, Gastenboeken, Archieven, Foto Galerijen, enzovoorts.
Zie eventueel deze post op forums.PostNuke.com:
Denk dat een nieuw upgrade proces geen overbodige luxe is. Dan doel ik vooral op:
Dir structuur leeghalen
PostNuke 0.762 core pakket kopieren
nederlandse vertaling kopieren
rechten (chmod) goed zetten
oude config.php en config-old.php terug zetten
3rd party modules terug zetten
Als het goed is hoeft upgrade.php niet meer, dat is al gedaan. Suc6.
Onder Beheer - Admin - Wijzig configuratie (index.php?module=Admin&type=admin&func=modifyconfig) kun je iedere module aan bestaande categorieën toewijzen, dus dit is zelf in te delen.
Foutmelding is block afhankelijk, te weinig info voor.
Ze zijn allemaal PN afhankelijk... :wink:
Blokken die standaard bij Postuke zitten:Vuistregel (uitzonderingen daargelaten): Blokken met Core/ ervoor horen bij PostNuke, en staan in /includes/blocks. Blokken met een bloknaam of modulenaam ervoor horen bij een 3rd party module, en staan meestal in /modules/modulenaam/pnblocks.
Uitzonderingen zijn de oude-stijl modules, zoals CModsDownload en CModsWebLinks, die zetten hun blocks ook in /includes/blocks en lijken dan bij de core te horen. Dit is echter niet zo.
Blocks die hier niet bij staan, kun je over het algemeen gewoon kopiëren, mits ze ook geschikt zijn voor PostNuke 0.76x
Reacties