mischien leuk voor de mensen die het intereseeren maar hier is een heel gemakkelijke tutorial om je eigen webserver te starten op XP,
met daarop html/php/mysqldatabase en dan postnuke op je eigen pc te laten runnen/hosten.
http://www.techzine.nl/tutorial/44/1
De post zelf is wel een beetje oud maar je kan de oude versies erg gemakkelijk updaten. En dan ben je er ook.
Bij mij werkt alles prima. 8)
Alleen tsja je zit met je internet verbinding.. als arme student :P
Start je eigen Webserver op XP
-
- Rang: zHelper
- Laatst gezien: 29.04.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Dit is tevens ook DE manier van een testomgeving creëren, voordat je een site live wilt gaan upgraden of een module wilt activeren. Dank voor de tip, Kima.
Wilde daar nog even wat aan toevoegen:
- WAMP-server installatie, zodat je het niet allemaal los doet, maar 1 programma hebt waar alles in staat
- Inlog problemen oplossen als je met frames werkt (zoals bijvoorbeeld bij .tk domeinen)
- Laatst gezien: 06.01.09
Om maar even op dit onderwerp in te haken, Er is nog een uit of te box oplossing.
USB Webserver
Je mikt enkel je Files in de root folder, et voila. PHP, MySQL alles zit erin. Het is ontworpen om een portable website bij je te hebben op een USB-stick. Maar het kan ook prima draaien vanaf de harddisk.
Discussie hierover kan je volgen op het forum van tweakers.net -> Klik
Ik zie net dat ze van't weekend een server crash hebben gehad, dus de screenshots zijn er ff niet meer. Verders zijn er veel andere tweakers erg lovend over dit stukkie werk. -
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 02.07.11
Kijk, dat klinkt veel-belovend..
Bedankt voor de tip.
- Rang: zPro
- Laatst gezien: 06.01.09
Op het forum van PostNuke.com Heeft er iemand een draadje geopend, met een webserver ter grote van 8mb. Het pakketje is nog aardig compleet ook.
Het project is hier te vinden. En de guru's die op PostNuke.com rond wandelen, hebben er naar gekeken, en zien er optimistisch over. Iemand had gelijk wat commentaar, en heeft het een klein beetje aangepast gelijk.
Zelf heb ik er nog niet naar gekeken, ik heb maar 1 pc, en daar draait m'n website al prima op, en geen zin in conflicten :P -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
David Nelson, Project leider van het pnlanguages project, heeft op zijn site een download ter beschikking met eenzelfde soort oplossing. Reactor Server, Apache, PHP, MySQL, PostNuke, alles erop en eraan.
http://www.post...rticle4.html
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties