Na veel tijd besteed te hebben heb ik einderlijk apache + php mysql draaie (nergens een goede handleiding te vinden die up to date was) maar nu krijg ik postnuke niet aan de praat krijg de volgende melding bij de installatie
Warning: mysql_pconnect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\Serverweb\Apache2\htdocs\postnuke\install\newinstall.php on line 37
Warning: mysql_query(): Access denied for user 'ODBC\@\localhost' (using password: NO) in C:\Serverweb\Apache2\htdocs\postnuke\install\newinstall.php on line 38
Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in C:\Serverweb\Apache2\htdocs\postnuke\install\newinstall.php on line 38
Unable to make database
Login als root
De server host ik op mijn eigen pc met apache 2 en php 4.4.2 met mysql 5.18 ik kan gewoon inlogen met mysql adminstrator progie. het rare wat ik dus vind dat ik nergens aan moet geven in php of in apache hoe die moet verbinden met mysql.
krijg Postnuke niet geinstaleerd laaste versie
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 10.03.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Lees ook even de mededeling "Lees dit eerst: Hoe post ik een vraag?"door aan het begin van dit forum. Ondanks ik denk het probleem te snappen, wil ik graag altijd versienummers weten van gebruikte postnuke software. Ook je topictitel had aardiger gekund... en kun je nog gewoon wijzigen.
Kun je wel inloggen met een ander Webbased Database Admin pakket, zoals PhpMyAdmin? Eerst dat testen, om het probleem beter te lokaliseren. Het lijkt erop dat je misschien in MySQL wat instellingen hebt aangepast die de authorisatie dwarsbomen.
Verder: Als je de install.php aanroept van postnuke, krijg je op een gegeven moment een scherm waar je de locatie van de database server op moet geven (is localhost), een username en password, en een databasename.
Username bij een verse MySQL installatie is "root" zonder password, dat wist je geloof ik al. Pas dit sowieso aan via je "mysql administrator proggie" :?
Vervolgens voer je die waarden in tijdens de install.php. Gewoon handleiding volgen.
PHP nuke doen we hier niet meer aan... :P -
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 10.03.06
heb het met pbb geprobeerd en die geeft de melding Could not connect to the database.
En ik krijg inderdaad die informatie van database name enzo maar als ik verder ga krijg ik die melding dus.
Met php info
krijg ik alleen dit te zien van mysql klopt dit?
Active Persistent Links 0
Active Links 0
Client API version 3.23.49
Ik heb nu een oudere versie van mysl geinstaleerd (4.1.18) want ik las hier en daar dat er wat problemen mee zijn. -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
'PBB' zegt me niets. Test het sowieso even met PHPMyAdmin, dus een webbased admin pakket. Geen los programma.
Staat er bij PHPInfo ? Als dat maar aan staat zou het wel goed moeten zijn.
Ik zou, na PHPMyAdmin te hebben geprobeerd (lees manual!) even verder bladeren op MySQL of PHP of Apache forums. Dit lijkt echt op een config probleem.
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties