intern ipnummer ipv externe domeinnaam  Naar boven

• Omgeving:
    internet-webserver1-webserver2

Op webserver1 staat het volgende in httpd.web
    Code
    <VirtualHost 90.120.111.12>
            SSLDisable
            ServerName intranet.bedrijf.nl
            User            wwwrun
            Group           wwwrun
            ProxyPass / http://192.168.1.3/
            ErrorLog        /var/data/web/intranet/log/intranet.error_log
            TransferLog     /var/data/web/intranet/log/intranet.access_log
    </VirtualHost>

Dit zorgt ervoor dat de data vanuit webserver2 opgehaald wordt.
    Webserver2 staat in het interne netwerk.

Als ik nu via intranet.bedrijf.nl verbinding maak wordt de site netjes geladen. Op twee dingen na:
    de module PostCalendar waarvan ik het blok heb geladen (maandkalender) laat verwijzingen als volgt zien:
    http://192.168.....php?module=PostCalendar&func=view&viewtype=day&Date=20060131

Dit zou http://intranet.bedrijf.nl moeten zijn.

Ditzelfde probleem treedt bij de weather module op.
    Andere modules hebben er geen last van.

Nu heb ik als de smarty cache van postcalendar gewist
    ook heb ik de cache van Xanthia verwijderd.
    Tevens heb ik gezocht of er nog meer verwijzigingen naar 192.168.1.3 staan op de webserver2
    Code
    find -exec grep -H "192.168.1.3" {} \;

Blijkbaar was er geen bestand meer met dit erin.
    Ook heb ik via phpmyadmin gezocht in de intranet database op verwijzingen naar 192.168.1.3. Ook hier vind ik geen verwijzingen.

Als ik dan weer probeer verbinding via intranet.eurotechgroup.nl te maken blijf ik bovenstaande verwijzingen houden.

Zie ik iets over het hoofd?

Intranet draait op postnuke 0.761
    PostCalendar 4.0.2
    weather 1.31
    Apache/1.3.33 (Debian GNU/Linux)
    PHP Version 4.3.10-16
  • Ik denk dat je al dicht bij de bron zit, en dat dit te maken heeft met het feit dat de versie van PostCalendar die jij gebruikt niet werkt met PostNuke's pnRender, maar met zijn eigen smarty engine. Ben bang dat het daar fout gaat. Om dit op te lossen zijn er denk ik een paar mogelijkheden:
    - Je doorloopt de code van PostCalendar op zoek naar smarty aanroepen die misschien deze wijze van URL aanroepen veroorzaakt
    - Je installeert een nieuwe versie van PostCalendar die niet gebruikt maakt van zijn eigen smarty, maar via pnRender werkt (zie de OpenStar website, je hebt dan ook de v4b libraries nodig)
    - Je gaat in het short-url's schema van Xanthia aan de slag (/modules/Xanthia/plugins/outputfilter,shorturls.php) om aanroepen naar 192.168.1.3 te herschrijven naar de hostnaam of alias. Lost het probleem nu niet op, maar je kunt verder.

Op gebied van proxy-aanroepen binnen webservers moet ik je in het diepe gooien. Geen ervaring mee. Vind het niet raar dat je geen verwijzingen naar je LAN IP vind, ik zou in de code eerder kijken of er ergens HTTP_SERVER_VARS worden opgevraagd en gebruikt. Dus absolute paden ipv relatief. Dit geldt ook voor de Weather module.

Ik hoop dat je ergens een oplossing in vindt... ;)
    Suc6

[edit]
    Bedenk me net dat mijn laatste oplossing waarschijnlijk niet gaat werken, omdat ShortURL's alleen achter de hostnaam kijkt in de URI... )
    [/edit]
  • Ik ben weer een heel stuk verder. Teb, wederom DANKJEWEL!

Ik heb de nieuwe code van PostCalendar over de oude heen gezet.
    tevens de extra libs gekopieerd.
    Hierna gaf de site een foutmelding.
    Via phpmyadmin in blocks, het agendablok verwijderd.
    De site deed het nu.
    Administratie van PostCalendar geopend en geupgrade naar 5
    Block weer aangemaakt.

Hierna kwam de foutmelding van lang.nld. Deze file stond er nog niet.
    Oude file ernaar gekopieerd.

Geen foutmeldingen meer.

Tevens short urls in Xanthia aangezet.

De site doet het nog steeds.
    Postcalendar heeft nu geen rare dingen meer.
    Ook de weather doet het nu goed.

Enigste probleem is nog het adminmenu.
    Hiermee wil ie nog steeds op zoek naar het interne ip adres..
    Op zich is dit ook prima aangezien ik de site alleen vanuit intern wil bijwerken.

Misschien dat je je afvraagt waarom ik persé de intranet bak in het netwerk wil hebben, maar dit is ivm het inloggen. Dit gaat via de ldap. Zodoende kunnen gebruikers met dezelfde naam en wachtwoord inloggen op het netwerk en ook op het intranet, wel zo handig.

Best grappig postnuke.
    Ik heb nu 3 soorten 'intranet' op één site:
    interne mensen
    externe mensen
    presentatie schermen. Welke automatisch het nieuws roteren.
  • Ik denk eigenlijk dat de oplossing dan te vinden is in het gebruik van Short URL's. De admin sectie maakt hier geen gebruik van, daar gaat het nog steeds fout. Dus een echte oplossing is er nog niet ;)

De upgrade van PostCalendar was dus niet nodig geweest om dit op te lossen ben ik bang... maar je hebt nu wel een efficientere kalender draaien :) . Dit denk ik, omdat je weather module (waar je niets aan gewijzigd hebt) nu ook ineens werkt.
    scaverMisschien dat je je afvraagt waarom ik persé de intranet bak in het netwerk wil hebben, maar dit is ivm het inloggen. Dit gaat via de ldap. Zodoende kunnen gebruikers met dezelfde naam en wachtwoord inloggen op het netwerk en ook op het intranet, wel zo handig.

Heel interessante oplossing. Wellicht dat in 0.8 dit niet meer nodig is... maar daar weet ik het fijne nog niet van. Dus, blijf vooral hier komen met je ervaringen, dit kan veel mensen verder helpen! icon_lol

Suc6
  • Wellicht dat
    Code
    ProxyPassReverse / http://192.168.1.3/
    erbij ook je probleem had opgelost... :?

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language