Bij een poging op te upgraden van .750 naar .761 krijg ik de volgende foutmelding: 'Problem in Database Connection'. Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik heb ook al eens een nieuwe installatie van .761 geprobeerd en hier kreeg ik soortgelijke meldingen in de trend van het niet kunnen benaderen van de database (welke door mij was aangemaakt in het control panel van mijn domein).
P.S. Versie .750 functioneert gewoon goed.
Foutmelding 'Problem in Database Connection' bij upgrade
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 15.02.07
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Heb je de originele config.php terug gezet? Daar staan je MySQL inloggegevens in.
Wederom: zie manual... ;)
P.S. Zou je een keer de Column van Tries willen doorlezen?
Als een oplossing wel of niet werkt, zouden we daar sowieso graag feedback over ontvangen. Een gratis helpdesk bestaat niet, we zijn hier om elkaar te helpen, en respons / feedback achter te laten over de gegeven oplossingen. -
Ik heb het originele config.php teruggezet en CHMOD op 777 gezet (ook config_old.php) en de bijbehorende handleiding letterlijk gevolgd.
Ik zal de feedback geven over de voortgang want ik hoop dat dit probleem iemand anders niet zo veel ergenis oplevert! -
Heel graag, feedback is ook meteen onze voeding om hier mee door te gaan! :)
Probeer (dubbel check dus!) sowieso om met de waarden die in config.php staan eens verbinding te maken met de MySQL database via een tool als PHPMyAdmin, gewoon om te verifieren dat het echt klopt. Ik kan me niet voorstellen dat de databaseverbinding helemaal niet aangemaakt kan worden. Kleine kans dat dat er ineens uit ligt.
Alle pnRender caches zijn tevens leeg? Probeer dit via SSH, FTP, of een filemanager die beschikbaar is in een hosting beheer paneel.
Het is gelukt op een iets andere manier (aangezien de cache legen ook niet heeft gewerkt).
Aangezien ik geen essentiele in de database had zitten heb ik alles opnieuw geinstalleerd met versie 0.761. Hierbij heb ik de naam van de DB en de admin gewijzigd. Nu lukte het wel. Ik vraag me wel af hoe dit nu wel werkt. -
Dan zat er toch echt een foutje in de config.php uit je vorige installatie. Moesten er eventueel waarden worden bij gezet (volgens manual.txt) ofzo? Dit is de enige file die de verbinding definieert met je database, iets anders kan ik niet bedenken.
Door het opnieuw in te voeren bij de install, worden de waarden meteen in de config.php weggeschreven. Ik begrijp dit ook niet, en heb zelf toch al enkele malen een upgrade van 750 naar 76x uitgevoerd, zonder problemen.
Goed dat het werkt iig ;) -
Ik heb niets anders gedaan dan in de eerste stappen; alleen zoals gezegd andere naam van DB en admin. Vervolgens loopt alles op rolletjes.
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties