Hallo allemaal,
Mijn naam is Martijn en nieuw op de forum.
Daar is helaas een reden voor.
Uitleg van mijn probleem.
Vorige week ben ik eindelijk na een jaar een heel mooi domein te hebben gekocht begonnen met het op te zetten va die site.
Eerder (paar jaar geleden) heb ik al eens een PN forum gehad en dat naar alle tevredenheid.
Dus nu maar weer een PN site opzetten dus en dan wel met de nieuwste versie natuurlijk. (0.761)
Lang weekend tot laat doorgewerkt en de PN en ingebouwd Forum klaar te hebben maar eens kijken naar een niet al te opzichtig maar wel opvallend Theme.
Eindelijk een mooie gevonden en gekeken of de versie goed was.
Dit bleek het geval en die dus gedownload en naar de linuxbak geupt.
En dan snel naar de settings en en dat theme selecteren en op "opslaan" klikken. F5 ......................
En nu het probleem. Van heel PN is niet veel meer over. Ik hou een deel van het instellingen menu over en als ik op een link klik krijg ik een wit scherm met in de statusbalk het woord "gereed".
Maar ik weet zeker dat het niet gereed is.
Ik ben dus vergeten het theme te installeren via het theme install menu.
Maar de mogelijkheid om het toch te gaan gebruiken was er wel. (bug?)
Dan via front maar eens in de database kijken of ik het weer ergens terug kan zetten maar al wat ik vind, geen nieuw theme.
De naam van het nieuwe theme kom ik nergens tegen.
In theorie zou dit betekenen dat ik een duur weekend voor niks bezig ben geweest. Nu ben ik nie een leek op die gebied maar weet zeker niet alles over PN.
Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen en er een oplossing voor weten.
Ook zou ik wel willen weten hoe het überhaubt mogelijk is een theme te gebruiken wat niet in de database is geïnstalleerd. (toegevoegd)
Alvast bedankt voor de hulp.
Theme niet zichtbaar
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 16.01.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Welkom, Martijn,
Nou ben ik zo onbescheiden om te zeggen dat ik er wel ietsje vanaf weet. Maar waar zit dit menu? :?
Anyhow, zoals ook in de mededeling Lees dit eerst: hoe post ik een vraag staat, doet je site het weer als je &theme=ExtraLite aan de url toevoegt? Tip van de dag: Als je een nieuw theme download, controleer het door &theme=themenaam aan de url toe te voegen. Als dat ogenschijnlijk goed werkt, maakt dat de kans op foutmeldingen behoorlijk kleiner.
Alle problemen op je website met inloggen, geen goede weergaves, site niet zichtbaar, nadat je een ander theme hebt ingesteld, is 1 remedie: theme weer terug naar ExtraLite. Dit kan met het PostNuke Swiss Army Knife (PSAK). Een wondermiddel in postnuke land. -
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 16.01.06
Dank je voor de tip.
Ik heb er overheen gelezen.
In het Xanthia Thema systeem was ik vergeten het nieuwe theme actief te maken en daardoor werkte het dus niet.
In iedergeval bedank voor de reactie. -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Huh? Een Xanthia thema hoort helemaal niet in de Settings-lijst voor te komen als je hem nog niet toegevoegd hebt in de Xanthia instellingen.
Nou ja, het werkt, prima dus.
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties