Ik wil de users op mijn site de mogelijkheid geven om foto's te kunnen plaatsen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar met de rechten.
Dit is wat ik gedaan heb,
Users Photoshare .* Toevoegen
Ik gebruik dus photoshare.
permissie users photoshare
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 26.01.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
is goed.
Let even op dat je paden bij de algemene instellingen goed staan en ook de goede rechten hebben.
Een gebruiker dient zijn album wel te publiceren alvorens deze zichtbaar wordt in photoshare. Bij welke link / aanroep krijg je een foutmelding over de rechten? Welke melding is dat? -
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 02.07.11
Is het niet zo dat de permissies van photoshare geregeld worden in het admin panel van Photoshare zelf???
Neen. Er is wel een optiewaarbij de gebruikers zelf kunnen bepalen wie de albums mogen zien. Als dit uit staat, kunnen ze het album vboor iedereen verbergen, of per groep publiceren.
Publicatie gebeurt pas nadat er een album is aangemaakt, en er eventueel al foto's in staan.
Ik begrijp uit het verhaal hierboven dat het aanmaken van een album niet lukt. Een willekeurige user moet, als de permissieregel goed staat (en op de goede plek!), na het aanroepen van index.php?module=photoshare een link kunnen zien naar Mijn Albums (index.php?module=photoshare&func=view). Daar een album aanmeken, in dat album foto's uploaden, en vervolgens het album publiceren. -
-
Zie
Prioriteiten van rechten staan van boven naar beneden in de lijst. Eerst zeg je dat alle users in photoshare mogen toevoegen. Vervolgens (daarboven, dus hogere prioriteit) mogen users in alle modules alleen maar opmerkingen plaatsen. De photoshare-regel daaqronder wordt dus teniet gedaan, en kan net zo goed weg gehaald worden.
Wissel die twee regels om, dan is het effect dat users in alle modules opmerkingen mogen plaatsen, en daarbovenop in photoshare nog toevoeg-rechten krijgen. -
Ik heb ze omgedraaid, maar als user kan je nog steeds niet een album aanmaken.
Cache ook verwijderd, maar het werkt nog niet. -
photoshare met kleine letter al gedaan? Zo wordt de module volgens mij aangeroepen...
*nix systemen zijn op alle aanroepen over het algemeen case sensitive
-
Ik heb mij ff geregistreerd op je site. Kan ik ff meekijken als admin? Moet je me even toevoegen aan de betreffende groep.
-
Het antwoord was al gegeven... :)
Kijk goed naar mijn tweede post, en vergelijk dat met de laatste screendump van je permissietabel... Zoek het verschil...
Ik miste bij jou een :: achter "photoshare".
Die heb ik erbij gezet. Tevens nieuwe test user aangemaakt, en ik kon foto's uploaden.
Zie verder een PB. Problem solved.
Perfect zeg, bedankt. Soms kan een punt al heel veel verschil uitmaken
Bericht ga ik lezen.
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties