problemen na installatie PHP5  Naar boven

• Na een update naar PHP5 heb ik problemen met Postnuke 0.7.2
    Ik kan niet meer inloggen als webmaster.

Ik heb PN7.5 ook geprobeerd en kon wel inloggen maar andere dingen gingen fout. Een rare connectie met de SQL database of zo iets.

Heeft iemand hier een oplossing voor. Bijvoorbaat dank...
  • Verplaatst: Vertaling / Algemeen naar Support / Installatie

Hoe ver gevuld is je site?
    Klein: Doe een verse installatie van Postnuke 0.760 en vul de inhoud opnieuw.
    Groot: Volg de upgrade handleiding in de install.txt en readme.txt in de docs directory.

"Andere dingen gingen fout" en "of zoiets" helpen weinig. Wees specifieker, zoals aangegeven in sticky bericht.

We gebruiken postnuke 0.750 en na de upgrade van die php loopt één en ander mis.
    http://www.ttkherckenrode.be

Sommige modules werken nog, maar de meeste geven de melding in IE 'De pagina kan niet worden weergegeven.'*, daar waar die enkele dagen geleden nog wel allemaal werkten. Opnieuw initialiseren ofzo helpt ook nie. Tis echt de link die nie meer werkt.

Bij het laden van de hoofdpagina geeft die ook 'Fout op de pagina'. Nu had ik eerst een ander probleem -na de upgrade naar php5- met 'Autotheme' (gaf alleen de nieuwsberichten en niks anders meer) en dacht dat ik de instructies op een ander scherm goed gevolgd had...

Ook de blokken staan nie meer in de volgorde zoals ze bij 'Blokken' zijn aangegeven... Een ander theme werkt ook nie.

Ik weet nie goed hoe'k nu verder moet...
    Alvast bedankt voor eventuele hulp... Kweet da der nie veel info in zit maa ik kan der nie meer van maken. Redelijk frustrerend.

*in Firefox: gewoon 'Done'.
  • De core van Postnuke (laatste versie!!!) werkt gewoon met PHP5. Het is dus afhankelijk van 3rd party code (themes of modules) die eventueel problemen geven.

Crunch1981... en na de upgrade van die php loopt één en ander mis.
    Er loopt één en ander mis? :?
    Inderdaad ben je wat summier in de info. Zonder exacte foutmeldingen kan ik niets voor je doen.

Crunch1981Sommige modules werken nog, maar de meeste geven de melding in IE 'De pagina kan niet worden weergegeven.'*
    *in Firefox: gewoon 'Done'.
    ...
    Bij het laden van de hoofdpagina geeft die ook 'Fout op de pagina'.
    Dat duidt meestal op een theme probleem. Zet achter de URL van de pagina's die een probleem geven eens
    Code
    &theme=ExtraLite
    . Zowel in IE als FF.

Crunch1981
    Ook de blokken staan nie meer in de volgorde zoals ze bij 'Blokken' zijn aangegeven... Een ander theme werkt ook nie.

Hier kan ik weinig mee. Standaard blokken? Autotheme blokken?

Zag wel het tpoic Problem with 0.750 G… upgrade to PHP5.02 op postnuke.com. Autotheme is nog niet zo geavanceerd als je denkt, dus ik zou het ook op de forums van Spidean.com zoeken, en AutoTheme ook upgraden eventueel.

Overweeg sowieso om te upgraden naar de laatste versie van Postnuke, dus 0.761, voor oudere versies komt gewoon weinig tot geen ondersteuning, en iedereen zal dit advies geven. Als dat gedaan is (lees manual.txt voor de upgrade goed door!), kun je eventuele problemen weer melden.

Tweede mogelijkheid: Installeer op dezelfde server (in een subdirectory en in een nieuwe database) een verse distributie PostNuke. Vervolgens stuksgewijs modules en themes toevoegen die je ook op je huidige site hebt draaien. Dan zou de fout er uit moeten komen.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language