Wat moet ik allemaal doen, om over te stappen van Postnuke 750.0 naar 760.0. Ik wil nl. niets kwijtraken. Ik heb een aantal nieuwe modules toegevoegd.
Ik maak gebruik van Theme Postnuke Blue.
Mysqlserver en php-administratie zijn via de provider.
Waar moet ik precies een back-up van maken of moet ik dat de provider laten doen?
Upgrade van 750.0 naar 760.0
-
- Rang: zGebruiker
- Laatst gezien: 20.11.06
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Maak een backup van je bestanden via ftp, en kijk of je provider een mogelijkheid geeft om een backup (een zogenaamde SQL dump) van je database te maken.
Ik zelf wil nog eens aan de slag met een goede handleiding hoe te upgraden, maar tot nu toe moet ik je naar de manual (in /docs) verwijzen.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Maak volledige backups!!! Dan kun je altijd meteen terug als een upgrade niet naar wens verloopt.
- Laatst gezien: 20.11.06
Bedankt! Ik heb zelf een back-up van mijn database kunnen maken met behulp van mijn provider. Via ftp heb ik een back-up gemaakt van al mijn bestanden.
Ik heb inmiddels een upgrade gedaan van 750 naar 761. Alles werkt. Alleen bij 1 artikel met bepaalde verwijzingen lukt nu niet meer.
Maar dat probeer ik nog wel opnieuw. Ik heb nog wel een andere vraag.
Ik krijg bij PostNuke beheer paneel (0.7.6.1) de volgende opmerking:
Let op: register_globals staat aan!
Wat moet ik met deze opmerking. Moet ik dat register uit zettten? En waar doe ik dat. Wat heeft dat voor consequenties?
De opmerking verwijst naar de volgende link:
http://php.net/...ster_globals
Nu is dit allemaal in het Engels. En eerlijk gezegd kan ik er niet achter komen, wat ik nu moet doen. Ik kan geen tekst in het Nederlands vinden over dit onderwerp.
Wie kan mij raad geven??? -
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Er wordt geadviseerd (uit veiligheidsoverwegingen) om de register_globals optie van php op de webserver uit te zetten. Zit je bij een provider, dan heb je dit helaas vaak niet zelf in de hand.
Een simpele uitleg van "Wat is register_globals":
Als register_globals aan staat, zou het technisch mogelijk zijn om in de aanroep van een pagina (via een URL) ook php-variabelen mee te geven. Bij 'slecht geschreven code' zou het dan bijvoorbeeld mogelijk zijn om een authorisatie-controle over te slaan of zoiets.
De kans dat zo'n slecht stukje code nog in de basis (core) van PostNuke zit is erg klein, wegens het grote aantal programmeurs wat hieraan mee werkt, maar de kans is nooit nul. Dus, dan maar beter de optie kiezen om de pot sowieso dicht te gooien door register_globals uit te zetten. En zo kwaadwillenden niet eens de kans te geven om misbruik te maken van dit soort veiligheidslekken.
Maak je verder niet druk om wat het technisch inhoudt. Informeer eventueel bij je provider of zij "register_globals uit kunnen zetten" voor je. Kan dat niet, zal PostNuke gewoon blijven werken. Aan jou dan het advies om de postnuke site in de gaten te houden wanneer er zogenaamde security patches worden uitgebracht. Die worden aangekondigd met de tekst PNSA-x (PostNuke Security Advisory).
Nu zit je goed, de laatste veiligheidspatches zitten in 0.761 verwerkt.
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties