Memory problemen  Naar boven

• Ik heb PostNuke 0.7.5.0 op een PHP 4 server staan.

Begonnen met een schone installatie > vervolgens PNphpBB2 geinstalleerd, zonder problemen > alleen een bericht posten ging niet > verwijderd en opnieuw geinstalleerd > probleem werd erger (niet het installeren, dat gaat iedere keer goed) > debug-mode aan > kreeg de melding dat de memory omhoog moest > deze verhoogd naar 16M > probleem voorbij > toen vQuiz geinstalleerd > geen probleem > maar bij de derde module (anniversaire) begonnen de problemen pas echt. Niet het installeren, dat gaat iedere keer goed > module in een blok plaatsen levert problemen > verwijderd en opnieuw geinstalleerd > pnRender de cache laten verwijderen (was dat wel verstandig?) > nu heb ik geen rechter- en linkerblokken meer, terwijl in de admin alles nog goed staat > module PNphpBB2 werkt nog wel maar vQuiz en anniversaire niet meer terwijl die volgens admin-pagina gewoon nog geinsatalleerd zijn en in een blok zichtbaar zou moeten zijn.

Waar komen deze problemen door?
  • Je maakt ook gebruik van een Xanthia theme? Heb je deze problemen ook als je het theme in stelt op ExtraLite?

Het kan zijn dat er een block-id verkeerd verwezen staat in de db, waardoor er geen enkel blok meer te zien is. Heb geen ervaring met PSAK, maar ik geloof dat je dit soort problemen daar ook mee kunt oplossen.
    Tweede optie is handmatig de block-id's in de pn_blocks tabel nakijken (weet wel wat je doet), en deze vergelijken met bijvoorbeeld de modules-tabel. Volgens mij kun je wel handmatig een block verwijderen uit de tabel, doe dat eens met die anniversaire blokken en kijk of het dan weer goed werkt.

pnRender cache kan altijd zonder meer leeg. Ik zou zelfs in Xanthia aangeven dat hij helemaal geen cache moet gebruiken.

Laatste optie: nieuwe installatie. Heb zelf geen ervaring met anniversaire module, ik hoop dat er andere experts hier rondlopen die gelijke problemen hebben gehad.

Suc6
  • 1) Door installatie van module, gewoon op de normale wijze, liep het hele systeem vast.
    Aan het installeren kan het niet liggen. Ik heb dit gedaan volgens beschrijving en met het boek Postnuke content Management
    2) Module is uitermate geschikt voor postnuke, dus aan module kan het ook niet liggen.
    3) Postnuke draait probleemloos bij iedereen met PNphpBB2 dus ook aan postnuke kan het niet liggen.
    4) Het draait op een php-server. Ik heb een mail gestuurd naar hen met de vraag of zij mee willen denken. Kan het iets zijn in de beveiliging? Ik kom met mambo op dezelfde server ook problemen tegen terwijl ik op een andere server 3 mabo-sites heb lopen zonder problemen.

Ik noem niet het hostingbedrijf en laat daarom ook niet de sites zien, om hun niet in discrediet te brengen.
    Met eerdere problemen hebben ze me goed geholpen, dus aan service ligt het niet.

Maar misschien is het iets waar beide partijen van kunnen leren.

Met Mambo kom ik namelijk beveiligingsproblemen tegen zoals het niet voor een tweede keer kunnen uploaden.
    Eerst upload ik een template, vervolgens installeer ik deze en opnieuw uploaden kan dan niet meer omdat ik geen permissies heb.

De 2 hostingbedrijven waar ik sites heb ondergebracht, hebben beide php4.
    En toch kom ik bij de ene problemen tegen die ik bij de ander niet heb.
    [newbie-vraag] kan het aan de instellingen liggen in php4 en zo ja welke?
  • Denk je dat wij de providergegevens willen hebben om ze in diskrediet te brengen? Nee, dat is om het probleem te lokaliseren.

Ik weet niet wat je bedoelt met een PHP-server. Waarschijnlijk een server waar PHP op draait. Dan weten we nog erg weinig... Welk OS, welke webserver (http daemon software), staan alle rechten op de Files en directories goed (zoals in de installatiehandleiding staat), staan de rechten op de database goed (MSQL), enz.

Verder heb ik gevraagd onder welk theme het gebeurt. Ik weet niet hoeveel Topics met "memory problemen" je nog gaat openen, maar je zult het echt zelf op moeten lossen als we de relevante info niet krijgen. Is hetzelfde als "mijn auto maakt een raar geluid, maar ik laat het niet horen". De site niet laten zien is dus weer een blokkade om het probleem te lokaliseren.

• Nee, dat begrijp ik dat jullie het er niet om gaat om bedrijven in discrediet te brengen. Maar postnuke heb ik, na een hele dag weer diepe ellende, opnieuw geinstalleerd. De "kale" versie loopt goed, maar durf nog geen modules te installeren.
    Eerst maar maandag afwachten wat de helpdesk zegt.
    Via google kom ik de klacht van, "safemode aan", veel tegen.
    Ik weet niet wat hun instelling. Ik heb met de info van vandaag in ieder geval wat gerichte vragen kunnen stellen.
    Het enige wat ik te weten ben gekomen, is dat het om een linux server gaat met php4
  • Controle of safe_mode aan staat kun je doen door een leeg bestand te vullen met
    Code
    <?php
    phpinfo()
    ?>

Dit bestand sla je op als noemeenswat.php en upload je naar de server, dan vraag je hem via je browser op. Zoek daar naar de waarden achter safe_mode, daar moet twee keer off staan.

Zo ja, prima. Zo nee, probeer dan aan je provider door te geven dat in php.ini of httpd.conf de safe mode uit moet worden gezet.

Safe_mode zorgt waarschijnlijk voor meer problemen met postnuke, ik hoop voor je dat dit het probleem is en dat ze dat voor je aan kunen passen.

Okee hier meer duidelijkheid.
    Het gaat om http://www.onli...ke/index.php
    Login als admin en a1pf5KL9 (alleen vandaag werkt deze icon_wink )
    Je ziet, het is een kale installatie. Niets veranderd of toegevoegd.

Nou de problemen zijn legio, maar 1 daarvan is bijv. kleur bijstellen in Xanthia.
    Als ik een kleur kies voor bijv. kleur 2 en klik op Submit these colors dan krijg ik een wit scherm.
    Je kan begrijpen wat er gebeurt als ik een module installeer

Bedankt Support team.
  • Safe_mode staat off op je server.

Spelen met Xanthia kleuren heb ik zelf geen ervaring mee. Als je een eigen theme wilt maken, pak dan een Xanthia theme wat qua indeling in de buurt komt, ga deze met een tekst editor bewerken, en installeer hem dan opnieuw. "Webdesign" (3d had ik gevonden) heb je al ervaring mee, dus da's misschien een betere optie.

Maak je gebruik van de installatie van Postnuke van je provider? Wellicht kun je ook eens testen of een eigen installatie (in een andere map dan /postnuke) met 0.760RC5 een oplossing is. Betere Xanthia en pnRender, en dicht bij de nieuwe final van Postnuke. En een up-to-date vertaling. Misschien dat die modules dan wel goed werken.

Heb op je site support voor legacy modules aangezet, misschien dat dat helpt. Verder zag in de gewenste modules (vquiz en PNphpBB2) niet in de lijst staan. Ikzelf heb vandaag verder geen tijd om te kijken, ga zo de deur uit en ben waarschijnlijk pas dinsdagavond weer online hier. Misschien dat iemand anders tijd heeft.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language