Backup Postnuke  Naar boven

• Hallo.

Ben begonnen met mijn site te vullen met content News en dergelijke.
    En heb de registratie opengesteld, dus binnenkort verwacht ik de
    eerste registratie. :)

1.

Stel dat ik een complete nieuwe installatie moet of wil maken.
    Wat moet ik nu doen met de geregistreerde accounts van zowel
    mijn "postnuke" als mijn "PNphpBB2".
    Hoe maak ik daar een backup van, zodat na zo een nieuwe installatie
    deze accounts blijven bestaan.

2.

Ik gebruik "CuteFTP Pro 7" en had tekstdokumenten via upload
    naar mijn root gezet.
    Nu had ik ze gedownload zitten er allemaal van die vierkantjes in.
    Kan ik dit nog herstellen.
    En in welke transfermode moet ik up en downloaden om dit te voorkomen?

idea
  • als advies op het eerste deel kan ik je zeggen dat je de user tabel apart via sql kan vullen. Maak wel vaak een backup want een ongeluk schuilt in een klein hoekje.

Voor het tweede deel heb ik wat meer info nodig. Welke provider, de software van de provider, postnukeversie etc... Lees de sticky maar eens http://zikula.nl/For…ewtopic/topic/1148/
  • Antwoord op 1 als ik ff bij mag springen:
    Bij deze post zie je een overzicht van welke tabellen ik heb teruggezet na een verse installatie. Voor het forum moet je gewoon alle forum tabellen kopieren, als je tenminste niets wijzigt aan de postnuke user tabel.

Antwoord op 2 als ik ff bij mag springen:
    Gebruik een texteditor die met zowel UNIX regeleinden om kan gaan als met Windows regeleinden. Voorbeeld: http://www.textpad.com, maar er zijn er vast veel meer. Server is unix, en blijkbaar kan CuteFTP de regeleinden bij ASCII bestanden omzetten naar iets waar Unix mee overweg kan tijdens het uploaden. Er gebeurt dus eigenlijk niets raars. Andersom gaat het blijkbaar niet.

Bij het maken van een backup bijvoorbeeld:

Tabel postnuke_users:

"SQL-query" van deze tabel opslaan m.b.v een

Label: "Tabel postnuke_users-BACKUP".

Ik ga even een subdomein aanmaken en postnuke instaleren in deze subdomein en dit eens uitproberen.

idea

Heb de "Sticky" gelezen en zal voortaan meer informatie geven.
    Sorry.

Webhosting: "Lycos"
    Software: UNIX/LINUX
    Postnuke: 0.750
    Operating System: Windows XP

CuteFTP staat standaard ingesteld op "ASCII" mode, dit heeft het probleem veroorzaakt met die tekstbestanden.

Ik zag dat "Lycos" ook support heeft voor "XT-Dump".
    Eens uitproberen.

Een vak apart die databases.
    Heb respect voor jullie vakkennis.

:wink:

Heb een notitie gemaakt van de tabellen welke handmatig terug gezet
    kunnen worden.

Bedankt.
  • We horen de voortgang wel. Heb zelf altijd een beetje huiver bij de combinatie Postnuke en Lycos, omdat zij PHP4U gebruiken, een extra-beveiligde-gedowngrade versie van PHP. Dit kan bij sommige dingen tot problemen leiden, maar daar kom je vanzelf achter.

Suce6 met de backup terugzetten, als je er een beetje mee speelt leer je vanzelf het database systeem van postnuke kennen. Zoals ik al in die post zei, let goed op de blocks tabel en de module_vars tabel. Hierin knoeien kan leiden tot niet functioneren van je testsite. Spelen is de enige methode om het te vatten.

• TebWe horen de voortgang wel. Heb zelf altijd een beetje huiver bij de combinatie Postnuke en Lycos, omdat zij PHP4U gebruiken, een extra-beveiligde-gedowngrade versie van PHP. Dit kan bij sommige dingen tot problemen leiden, maar daar kom je vanzelf achter.

Ik zal hier goed opletten.

:wink:

Het is goed dat je dit schrijft, want ze verkopen het wel als PHP en je moet verder zoeken op de site voordat je erachter komt dat je eigenlijk te maken hebt met PHP4U.

Bedankt voor het reageren.
    Iedereen een fijn weekend, maar dat zal wel lukken met dit mooie weer.

:D

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language