Xanthia blokken  Naar boven

• Hoi. Ik zit wat te goochelen met Postnuke 750 en Xantia. Het lukt me nu om de blokken daar te krijgen waar ik wil, behalve dan dat alle blokken verschijnen op admin.php en dat wil ik eigenlijk niet. Iemand die me verder kan helpen?
  • Verplaatst van Blokkendoos -> Modules discussie (Xanthia).

Was toch al van plan dit te documenteren, dus dan maar in één keer goed. Toch? Je bent meteen een proefkonijn of ik het goed heb opgeschreven! ;)

Onderstaande beschrijving geldt alleen voor de Xanthia release die bij 0.760RC4 zit. Dus: Eventueel via de cvs van postnuke de laatste versie van Xanthia en pnRender downloaden om het bij jou ook zo te laten werken, of op de final wachten van 0.760 en upgraden. (Maak eest een backup en zet je theme op ExtraLite!). Ook werk ik hier met de laatste nederlandse vertaling... en die kun je hier in de downloadsectie vinden. Maar goed, to the point.

Neem als voorbeeld het theme PostNukeBlue. Deze heeft wat jij wilt. Daar hebben ze een aparte admin.htm gemaakt, en simpelweg alle smarty tags die eerst blokken aanriepen, verwijderd. Het enige wat er nog terug te vinden is, is . Dit moeten we dus nabootsen.

Ofwel:
    - Eerst zelf zo'n admin.htm aanmaken zonder de linker- en rechterblokken, en opslaan in de templates/modules directory onder admin.htm
    - In de Xanthia admin ga je vervolgens naar "Bewerk Thema" en tabblad "Zones"
    - Klik "Voeg nieuwe zone toe"
    - Zone Naam maak je wat je wilt, bijvoorbeeld "Beheer"
    - Selecteer onder "Nieuwe master template voor module" uit de dropdown "Beheer pagina's"
    - Je zone-label wordt dan automatisch aangepast naar *admin, verifieer dit
    - Klik "Bevestig"
    - Klik dan bij je nieuwe zone rechts op "Configureer"
    - Selecteer in het dropdownmenu het htm bestand wat je aangemaakt hebt en klik op "Verstuur"
    - Klik bij je nieuwe zone op "Activeer"

Als het goed is heeft de admin-sectie nu geen kolommen meer. Laat even weten wat er in dit stappenplan moet wijzigen als het niet lukt bij je.

Sorry! Xanthia argument fout

Ik zal binnenkort de nieuwste versie even downloaden. Op zich is het nu ook nog niet zo heel storend, de gebruiker ziet er niets van, maar toch...
  • TebVerplaatst van Blokkendoos -> Modules discussie (Xanthia).

Persoonlijk zie ik hem toch bij blokkendoos staan.. icon_redface
    Betreft hier duidelijk hoe je blokken dient te plaatsen met behulp van xanthia. Verders ga ik morgen ook ff je procedure doorlopen. 8)

• Als je het helemaal mooi wilt doen, dan maken we een nieuw topic aan, Themes en Xanthia.

Maar het echte probleem is het configureren van je eigen thema mbv xanthia. Dat het hier toevallig om het maken van en admin zone (zonder blokken) is, is een tweede.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language