[registreer probleem] registreer module werkt niet goed  Naar boven

• Een groot probleem (voor mij)
    Op de site www.nitthoes.com kunnen mensen (vriendjes en vriendinnetjes) zich aanmelden.
    Nu valt het me op dat er veel (de meeste) een probleem hebben met aanmelden.

Ik heb dit ook getest en wat blijkt.. Ie draait alleen op explorer 6.0 goed

Het gaat om deze link:
    http://nitthoes...e=NS-NewUser

Dit is de "foutmelding":
    Ik ga ermee akkoord om gebonden te zijn aan de agree to be bound by this website's legal&file

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
  • Daar blijkt idd iets fout te gaan. Het registeren lijkt perfect, ik krijg ook mijn email thuis, maar het inloggen blijkt te mislukken.
    Kan je iets meer details geven? Draai je op Linux of Windows? Welke versie van Postnuke is dit en hoe zit het met je user configuratie?Welke server is dit en wat is de versie van PHP?

De bovenvermelde fout is vrij normaal als dat niet is aangevinkt.(Ok, de vertaling is nog een foutje van ons, maar dat is in de volgende versie al opgelost;)). Je moet namelijk altijd akkoord zijn met de legal terms alvorens je kan registeren.

Terwijl ik via het internet netwerk er wel op kan inloggen..

Even wat gegevens:
    PHP Version 4.1.1
    Apache 1.3.26
    Dit alles op win2k
    Achter een een routertje waarop poort 80 doorgelust is naar de webserver

Ik heb van de week alleen een gd.dll geactiveerd in php, maar ik denk dat het daar niet aan zal liggen..
    Tevens heb ik een paar dagen geleden de url aangepast.
    Eerst was het http://nitthoes...org/postnuke

Nu link ik 'm rechtstreeks door naar de postnuke dir.
    Iemand een idee?
  • Je zal toch ff moeten checken of je je website voor intranet hebt geconfigureerd. Dat kan in de database. Ik vermoed dat je fout daar ligt.
    Kijk ff in de database of de volgende settings(records) kloppen:

In de tabel nuke_module_vars vind je een record:
    pn_name : intranet
    pn_value : i:0;

Verder dient in de config.php de volgende regel te staan :
    $pnconfig['system'] = '1';

Als dat het geval is, zou het normaal gezien moeten lukken. Let wel: je kan je site dan enkel via het internet bereiken en niet via je intranet zoals bv http://localhost

Nu kan het helemaal niet meer.

Waar kan het nog meer aan liggen?
    Misschien aan het theme?
  • Wat nog meer raar is..
    Ik heb de intranet uitgezet.

Maar ik kan nu nog steeds via mijn andere machine inloggen op de webserver binnen het netwerk. Heb in de hostfile wel een verwijzing staan naar de webserver. Maar dit zou toch niet mogen kunnen..

Het registreer probleem wat sommige mensen hadden ben ik achter. Het lag aan het theme.. Volgens mij zit er een fout in een tabel ofzo.

Maar het inloggedeelte werkt nog steeds niet van buitenaf.
    Kan ik niet postnuke eroverzetten of heeft dit geen zin?
  • Je kan perfect postnuke er terug overzwieren zonder terug de install te moeten uitvoeren. Let wel dat je een backup pakt van config.php of dat je die niet overschrijft. Dat is de enige file waarvoor je moet opletten.
    Werk eerst ff met de default theme. Als die werkt, kan je met andere theme experimenteren.

Moet toch maar in Sinterklaas gaan geloven!

Ga binnenkort mijn eerst postnuke modules schrijven.
    Een adresboek en iets van een jarige calender waarbij men ook een digikaartje kan sturen.
  • Heel vaag..
    Op een gegeven moment ging ie weer flippen..
    Kon zelf locaal niet inloggen..
    Heb er toen ff een nieuwe versie van php op gezet met zendoptimiser en nou doet alles het goed... en ik maar denken dat er iets fout in de phpcode zat... Blijkbaar zat de fout in de php interpeter..

Yes.. en nu is ie ook supersnell (tenopzichte van eerst)

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language