Wederom storing.  Naar boven

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

• Hallo,

Wederom heb ik een storing ontdekt in mijn postnuke site.

Het probleem is nu dat hij de nieuws berichten niet laat zien.
    Hij laat ze wel in het begin zien, maar als je op de link klikt dan doet hij het niet.

Voorbeeld:
    www.hetleger.nl

Ook krijg ik klachen van mensen, dat ze alleen maar hetleger.nl zien staan.
    En verder helemaal niks!

Heel vreemd dit, waarschijnlijk is het probleem dat pnRender, en Xanthia niet goed zijn geinstalleerd, maar wanneer ik deze opnieuw upload, dan zegt ie.

Session fout!
    Kan hij niet initaliseren ofzo.

Iemand weer een idee?

Henk.
  • Probleem opgelost....

Henk
  • Ik wil niet veel zeggen, maar bij mij doet hij het zowel in IE als in FF.. icon_rolleyes

Wat betreft dat sommige niks zien. Betreft het hier mensen die al wel eens ingelogt zijn en bij terugkeer ook ingelogt zouden moeten zijn, of hebben we het over anonieme bezoekers?
    Probleem komt mij nog niet bekend voor dat er wel een titel getoont wordt en verders niks meer geladen wordt..

Misschien iemand anders een idee?

• Damned... Posten wij anders even tegelijk.. mrgreen

Kun je misschien even laten weten hoe het opgelost is??

• onderdelen van Xanthia en pnrender verwijderd.
    Zowel in de database, als op de server.

dus o.a. theme_config...

en toen alles opnieuw geupload, geinitaliseerd, en activeren.

en toen deed hij het weer :)
  • toch nog klachten.

WAnneer mensen op mijn homepage komen, zien ze soms alleen maar hetleger.nl staan.
    Verder helemaal geen inhoud.
    het vreemde is dat ik er geen last van heb, en sommige mensen ook niet.
    op een andere pc heb ik er ook geen last van.

Maar er zijn toch een aantal die er echt last van hebben.
    Waar kan zoiets aan liggen?
    Miss. aan de cookies?
  • Zet bij de Xanthia module instellingen eventueel caching uit, evenals bij de pnRender module, en kijk of het probleem blijft bestaan.

Wat je sowieso kunt doen is php instellen dat hij warnings en dergelijke tijdelijk laat zien. Dan moet je (als hij nog niet bestaat) een .htaccess bestand aanmaken (als je server dit ondersteunt) met de volgende regel erin:
    Code
    php_flag display_errors on

Laat dan even weten welke warning er komt, of vraag aan de users die dit probleem hebben of ze jou die feedback geven.

Een lege pagina kan nog aan teveel dingen liggen.

Dit krijgen ze dan te zien...
    niks dus.

en hij geeft geen errors..
  • wanneer ik modules los ga inladen.

bijv.
    http://www.hetl...odload&name=News
    http://www.hetl...odload&name=Web_Links

dan krijg ik errors, miss. heb je daar nog wat aan.

Waar ik dus ook ben achter gekomen is dat het per gebruiker anders is.

Ik heb er bijv. geen last van.
    Maar als ik inlog onder een gebruiker die er wel last van heeft, dan heb ik er dus op mijn pc ook last van.

vreemd he..
  • Het moet even wat vollediger gaan worden, hetleger... :( Ik heb iedere keer te weinig info, terwijl je zelf al een voorzet geeft waar eventueel een fout te traceren valt.

- Hij geeft geen errors, dus dat is ook nádat je die regel hebt toegevoegd aan je .htaccess, wat ik vlak daarvoor zei?
    - Probeer uit te zoeken bij welke gebruikers wel, en welke niet. Kijk eventueel in de usertabel in phpMyAdmin of je verschillen kunt ontdekken tussen deze typen users
    - Gebeurt het ook bij ExtraLite, of andere Xanthia themes?
    - Heb je core-code zelf aangepast, of hacks geinstalleerd? (bijvoorbeeld functies in pnRender, Xanthia of in je huidige Xanthia theme?) Zo ja, wat?

Ik zie wel dat je nog op een RC2 van 0.750 draait. Waarom niet naar de final? Zie ook deze nieuwsposting. Eigenlijk adviseer ik sowieso dit eerst te doen, voordat we je probleem verder uitzoeken...

Wat kleine opmerkingen erbij:
    - Topictitel "Wederom storing" zegt erg weinig, probeer dat volgende keer ook meteen goed neer te zetten. Iets in de trend van "Users zien alleen header / footer, maar geen blocks"
    - Als je een screendump maakt (dat is wel heel goed), verklein dan voortaan eerst je venster naar een overzichtelijk formaat, en sla dat op. De image die je op http://www.hetl....nl/site.jpg hebt staan is 1280px breed en 998px hoog, en 100kB. Je ziet wat er met de site gebeurt, en het zijn overbodige pixels. Venster verkleinen naar 500x300 had ons dezelfde info gegeven... en de lay-out hier blijft overzichtelijker. Je kunt dit alsnog aanpassen...
  • Goed gaan we weer ;)

Hij geeft geen errors aan, nadat ik die regel heb aangemaakt in een .htaccess file.. en die heb geupload.
    Heb uitgezocht welke users er last van hebben, en zover ik kan zien is er niks anders in de tabellen.
    En heb al dingen vergeleken.
    Het gebeurd bij alle themes! dus ook extralite.
    Extra dingen zoals hacks heb ik niet aangemaakt enz.

Ik draai met .726 van postnuke.
    upgraden wil niet, dan zegt hij.
    Dat hij postnuke niet kan initaliseren. :)

vind het allemaal erg raar, vooral omdat het niet bij iedereen is.

Groeten Henk
  • hetlegerIk draai met .726 van postnuke.
    upgraden wil niet, dan zegt hij.
    Dat hij postnuke niet kan initaliseren. :)

Ik ben bang dat er iets niet helemaal goed is gegaan met de backup terugzetten, nadat je postnuke .750 niet kon initialiseren. Want volgens de source draai je wel 0.750RC2.

Als het goed is heb je een backup van al je Files, en van je database. Als je die lokaal test, krijg je dan ook nog de foutmeldingen?

maar ga nogmaals eens testen..

Ga naar pagina: 1 - 2 [+1]

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language