Na de installatie van postnuke 7.50 gold kan ik niet aanloggen.
Als ik probeer in te loggen via de hostnaam www.hetlichtaanheteindvandewereld.tk
krijg ik hetzelfde beeld gewoon weer te zien zonder dat ik ben ingelogd als admin, terwijl ik wel de boodschap krijg "u wordt ingelogd". Geen problemen gehad bij de installatie.
Als ik echter op mijn dns ( http://eyeofhea...melinux.org/ ) kijk kan ik wel aanloggen, maar die is gebonden op mijn lokale netwerk aan 10.0.0.7 . ( via hosts in windows ).
Ik heb als volgende geinstalleerd:
Hostnaam: Localhost ( database bevind zich ook lokaal )
vervolgens het laatste vinkje niet aangevinkt.
Dit alles heb ik geinstalleerd op een thuis server, met mysql 4.0.24 en php 5.0.4. Verder gebruik ik fedora core 3, waarbij ik de poorten 3306, 80 geopend. Op mijn firewall ( router ) voor deze server staan dezelfde poorten open voor deze pc ( 80 wordt vertaald naar 8080 ). Iemand een idee?
problemen met inloggen na installatie
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 27.04.05
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 06.01.09
Toevallig dat intranet ding to niet aangevinkt tijdens de installatie? Je provider laat poort 8080 toe? Run misschien nc ff. Dit heeft waarschijnlij te maken met je FQDN.
- Laatst gezien: 02.07.11
Probleem is hier al eens besproken en heeft geloof ik te maken met het feit dat de .TK domeinnamen frameforwarden.
- Laatst gezien: 09.03.12
Dit is inderdaad het probleem. Er saat in verschillende forums, wat ik heb gelezen, dat postnuke een echte hostnaam wil hebben.
Ik weet niet wat je hier zegt: als ik een DNS search doe op het domeinnaam hierboven, krijg ik netjes het IP-adres terug waarmee jij dit bericht heb gepost (81.69.xxx.yyy). Dat betekent, dat als ik naar dat IP-adres ga met mijn browser, dat er op poort 80 van jouw modem een http-request komt. Jouw modem moet die request doorsturen naar een router / computer.
Dus heb jij via het hosts bestand in Windows deze koppeling zelf gemaakt? Of is dat homelinux-adres echt een hostnaam voor jouw ip adres? Dat lijkt er wel op namelijk.
Dan zeg je ook nog
Dus, een request voor poort 80 op je modem, wordt geforwarde naar 8080 op je pc? Waarom zet je niet 80 op je pc open?
En sluit die 3306-forward maar. De enige die hierbij mag is je webserver, en die doet dat lokaal. Tenzij je je db server ook via internet wilt bereiken, maar als je het alleen voor postnuke gebruikt, komt ook alleen je localhost erbij, en heeft de rest er niets te zoeken.
Suc6 -
Ik zal het even duidelijker maken
Lokaal = 80 geopend, net als 3306
Daarnavoor richting het internet staat een router, die verbonden is met het internet = 8080 geopend ( 80 wordt vertaald ), 3306 geopend.
en die 3306 kan ik dus op de router sluiten?
ja, dat is ook echt mijn hostnaam, echter om het te kunnen bereiken ( ik heb problemen met het zien van websites op lokaal niveau , heb ik in windows het hosts bestand aangepast om zo mijn websites toch op lokaal niveau te kunnen bekijken.
het ligt dus aan de .tk domeinnaam?
ach ja... ik liep toch al te denken aan een .nl ( of .net ) adres....
het probleem komt dus niet voor bij .nl adressen? voordat ik weer een verkeerde eruit pik...
ik kan dus gewoon database host op "localhost " laten staan? en dan moet ik het laastje vinkje aanvinken of niet? -
3306 naar het internet kan dicht, maar moet voor de localhost open blijven.
Als het goed is is je website te bereiken via http://eyeofhea...ux.org:8080/, je modem moet dan wel poort 8080 forwarden naar poort 80 op jouw pc.
Nee, het ligt aan frameforwarden... ;) Iedere domainprovider die je website in een frame laadt (zoals .tk) zal niet met postnuke werken.
Database op localhost inderdaad. En als je even zegt wat je bedoelt met "dat laatste vinkje", hoop ik ook daar een antwoord op te kunnen geven... :) -
En komt dat nog voor als je .nl domeinnaam neemt? of zijn er dan nog hosts die dan "frameforwarden" ?
tijdens installatie zal je in het hetzelfde scherm als waar je "localhost" moet invoeren ook iets aanvinken zoals " Voor gebruik op intranet of lokaal ( niet-internet ) gebruik "
maar die hoeft dus niet te worden aangevinkt.
en bij naderinzien draait mijn webserver toch op poort 80 en niet op 8080, foutje...
-
- Rang: Support Team
- Laatst gezien: 02.07.11
Frameforwarden wordt hoofdzakelijk gedaan door de gratis versies. Hierdoor hebben ze de mogelijkheid om buiten het frame van je website zelf codes te plaatsen voor Banners en dergelijken.
Bij een normale betaalde provider zul je in principe geen last van hebben, omdat zij al hun winst halen omdat je betaald voor je domeinnaam. Je domeinnaam zal dus geregt worden bij een provider en deze zal je dns settings zo in kunnen stellen als je zelf wenst.
dank u, dan zal ik rustig verder gaan met het zoeken naar een .nl adres. :) -
Nog voor eenieder die niet weet wat dit is (ik wist het niet iig, weer wat geleerd...
http://www.webo.../F/FQDN.html
BC, dan 'nc runnen' heb ik nog niet gevat...
-
-
-
TCP/IP swiss army knife.
Blijkbaar de Linux kennis een beetje overschat :)
Laat ik het zo zeggen: Mijn kennis van Linux, op een schaal van 1 - 10, is 0. Op een schaal van 1 - 100 ook. En 1 - 1000 misschien 1... ;)
Een blij en gelukkig Windows gebruikertje hier...
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties