Ik ben me net aan het verdiepen in Postnuke en heb (ik ben bang een domme) vraag. Van waaruit moet ik de install.php opstarten? Eerst uploaden en zo ja, naar welke map, of opstarten vanuit de pc?
Bedankt
Johan
Allereerste begin
-
- Rang: zBeginner
- Laatst gezien: 15.04.05
-
- Rang: Site Admin
- Laatst gezien: 09.03.12
Dag Johan, welkom op het forum.
Installatie van Postnuke gebeurt op de homepageserver. Het bestand wat je hebt gedownload moet je uitpakken, en vervolgens de inhoud van de map html naar je server kopieren via ftp, dus de volledige mapenstructuur inclusief install.php en de map install.
Gegevens die je vooraf bij de hand moet hebben: Je hostname (= lokatie van je homepage, bijvoorbeeld www.mijnhomepage.nl), adres van de database server (meestal localhost), gebruikersnaam en wachtwoord voor deze databaseserver, en de naam van je database (welke je in sommige gevallen zelf aan moet maken als deze nog niet bestaat). Al deze info kun je bij je hostingprovider krijgen.
Ga tenslotte naar http://jehostname/install.php. Dit is een installatiescript welke al de bovenstaande gegevens vraagt. Succes, ik denk dat er nog veel voor je valt te leren.
Op deze website zal ook nog wel een keer een uitgebreide handleiding verschijnen, maar helaas heb jij daar nu niets aan.
- Laatst gezien: 15.04.05
Bedankt Teb,
Wat mij betreft is die handleiding bij deze beschikbaar gesteld...!!! :)
Bedankt voor de reactie, precies het antwoord waar ik op gehoopt had.
Groeten
Johan
- Gemodereerd door :
- Support
Gebruikers aanwezig
Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Reacties