Plaatjes invoeren  Naar boven

• Voor een beginner als ik is het een raadsel waarom er geen Nederlandse handleiding is te vinden, die je de eenvoudigste dingen verteld, zoals: In welke directory moet ik plaatjes opslaan, die ik wil gebruiken in een tekstpagina.?
  • Het raadsel is vrij eenvoudig. De nederlandse community is te klein om een veel tijd vrij te maken voor een handleiding. Er is voldoende engels documentatie aanwezig en daarnaast ook wel nederlandse support.

Er zijn verschillende manieren aanwezig om je plaatjes weer te geven. Met modules als CE, PagEd en Pagesetter is er de mogelijkheid om je tekstverhaal plaatjes erin te zetten. Je kan het ook in je foto-album plaatsen en dan middels code je plaatje zichtbaar maken. (Uiteraard kan het ook ergens anders op je server staan en middels code zichtbaar maken).

Succes verder.

• Het spijt me, maar ik zie dit anders. Ik lees veel voor mij onbegrijpelijke (technische?) termen. Bovendien mis ik een samenhangende, globale , algemene introductie in PostNuke. Ik kom daarom ook niet verder met je antwoord. Je zegt: "Met modules als CE, PagEd en Pagesetter is er de mogelijkheid om je tekstverhaal plaatjes erin te zetten."
    Ha, denk ik, ik moet bij modules kijken. Nee hoor, bij mij staan die modules niet in de lijst. Dus ....waar moet ik dan kijken.

Sorry, als dit een beetje bitter klinkt, maar ik ben een echte leek op dit gebied. Toch wil ik graag PostNuke gaan gebruiken, omdat ik denk dat het voor ons doel een goed programma is. We zijn een stichting zonder geld. We werken met goedwillende, maar niet-deskundige vrijwilligers op dit gebied. Daarom had ik ook graag een didactisch goed opgebouwde handleiding c.q. tutorial gevonden.
  • Postnuke moet je zien uit verschillende onderdelen:

- Postnuke (De core)
    - Modules
    - Themes
    - Blocks

Postnuke zelf is voornamelijk alleen de techniek die zorgt dat alles samen werkt.
    Modules zijn de extra functies die je kan toevoegen om je site interactiever te maken (Polls, Forum, Foto-Album of content Modules (PagEd, Pagesetter en ContentExpress(=CE)))
    Themes geven je site een bepaalde uiterlijk.
    Blocks verfraaien je site en kunnen gegevens bevatten van modules.

Op zich begrijpelijk dat je als leek niet veel weet, maar enig huiswerk mag natuurlijk wel gedaan worden alvorens ergens aan te beginnen. Als je de door mij genoemde termen intikt in Google zul je vele hits vinden die je informatie kunnen verschaffen over deze modules. (Tip, mocht je erg veel hits krijgen bij google, tik dan ook Postnuke erbij in, dit vermindert het aantal hits aanzienlijk).

Afhankelijk van hoever je de engelse taal kundig bent kan je een eind komen. Postnuke is namelijk internationaal en zal daarom als hoofdtaal engels gebruiken. De nederlandse community is opgericht om in eigen taal mensen verder te helpen. Helaas zijn wij afhankelijk van een zeer kleine groep vrijwilligers die voldoende tijd besteden om support te leveren op het forum en zorgen dat de core van Postnuke vertaald blijft.

Uiteraard willen we je hier graag verder helpen (ook ik ben namelijk ooit met 0,0 verstand begonnen 2 jaar geleden).
    Je gaat dus als volgt te werk. Zoek in google of op de website van postnuke naar de modules die ik genoemd heb. Je gaat nu deze modules downloaden. Bij een goed geschreven module zit ten alle tijden een handleiding hoe je de module dient te instaleren. Sommige modules verwachten namelijk dat je enkele bestanden de juiste rechten geeft, omdat anders de module niet goed werkt. Upload dan deze bestanden in de folder modules\

Ga naar je administratie gedeelte en regenereer de module lijst. Initialiseer en activeer de module. Je zult nu zien dat deze module ook in het administratie menu staat.

Succes.

• Oohja.. er is overigens op amazon.com ook een boek te koop die enkelt en alleen over Postnuke gaat. Weliswaar alleen in het engels, maar zeer waardevol vol beginners. Hier wordt stap voor stap uitgelegt hoe te werk te gaan.

• ursel0,0 verstand
    Verstand of kennis?

• OK
    Dit helpt me al weer wat verder. Ik heb ondertussen al weer een andere vraag, maar daar maak ik wel een nieuw onderwerp van.
    Bedankt
  • Ok.. mrgreen
    Ik zie nog niks.. ;)

• Ik heb Pagesetter gedownload en ingevoerd. Het programma komt te voorschijn bij modules. Ik heb ook de handleiding gedownload en probeer nu de tutorial, maar die werkt niet. Ik ga de rest van de handleiding dus eerst maar eens bestuderen.

Deze lijst is gebaseerd op gebruikers die de afgelopen 10 minuten online waren

Taal

Preferred language